Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear (2003)

autoreview

Saab 9-3 Sport Sedan
Saab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport SedanSaab 9-3 Sport Sedan - interieurSaab 9-3 Sport Sedan - interieur

Signalement

Uitvoering9-3 Sport Sedan 1.8t Linear
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf141.000 km
KM-stand laatst249.600 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna de mijlpaal van 250.000 kilometer!

  • 249.600 km

Nog enkele dagen en het is zover, de twee-en-een-halve ton is in beeld! Voor mij een mijlpaal, want ik heb nog nooit een auto boven deze magische grens gehaald.

Ik weet het nog goed. Ik stond op 5 april 2006 oog in oog met deze SAAB. Eerst maar eens even goed kijken. Boekjes compleet? Hoe voelt het? Zit ie lekker comfortabel? Enfin, van alles borrelt er dan naar boven.

Nadat ik een proefrit had gemaakt stond mijn keuze vast, dit wordt em! Na wat plichtplegingen, zoals een smak geld op de rekening van de handelaar storten, kon de reis naar Lemmer beginnen. Rijdt mooi zo'n SAAB, echt.

Toch is het niet allemaal goed wat er blinkt. Er waren toch enkele zogenoemde "aandachtpuntjes". Dat kostte wel iets extra's. De apk was wel afgegeven, maar ik twijfel of dat wel terecht was. Het profiel van de achterbanden was naar later bleek toch slecht. Dus a la, nieuwe bandjes. Ook bleek dat de voorlooplager van de dynamo kaduuk. Nou goed dan, € 100,-. Tot slot, de linker wiellager, eigenlijk niet meer goed, dus vervangen. Kostte toch weer € 400,-. Na deze verbeteringen aan de SAAB, reed hij weer als een zonnetje.

Je merkt toch dat je in een auto van het D-segment zit. Luxe en comfortabel en vooral, hoe kan het ook anders bij een SAAB, veilig. Toch zijn ook de onderhoudskosten a la D-segment, duurder dan gemiddeld. Dat kan ik niet ontkennen, maar je krijgt er ook iets voor terug: veel rijplezier.

Wat ook opviel was het geluidsniveau, mooi stil en niet al te lawaaiig. Dat moet ook wel, want ik rijd graag in een mooie, stille en zuinige bak.

En dan is er over enkele dagen het moment daar: 250.000 kilometer.
Het gros van de Nederlanders ligt er geen moment wakker van, maar voor mij is het een mijlpaal. Het volgende doel heb ik al gesteld, namelijk de drie ton! Met mijn huidige aantal kilometers lezen jullie mijn bevindingen pas over ruim 3 jaar! Tenminste, als het onderhoud niet te duur wordt. Want daar rekent een automobilist de fabrikant snoeihard op af!

Gegroet SAAB, tot over drie jaar!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.