Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 45.500 km |
bergoede bespaar twingo
- 6.000 km
Dit is een prima auto.
toen de eerste berichten over de polo bm kwamen was ik zeer geinterseerd. verbruik van 1-28 geen motorrijtuigen belasting e.d maar toen kwamen de eerste gebruikers ervaringen. verbruik 1-20 en een te krappe niet soepelle 3 cilinder diesel. die ook al niet echt stil was.
bevendien waren ze bij vw zo arogant dat de klant blij mocht zijn als hij een polo mocht kopen. de manier om mij weg te jagen.
opnieuw aan het rekenen. het verbruik is 1 maar afschrijving is veel belangrijker!
de twingo kost 13.000 euro ga er tien jaar mee doen. dus denk ik aan een afschrijving van 100 euro in de maand. dat bespaart meer dan het verbruik!
later meer over het verbruik.
de twingo presteert uitstekend trekt goed op is soepel met name 80-140 km per uur is heel goed. veel beter dan de vag driepit varianten!
ook de ruimte is heel goed , niet in de laaste plaats vanwege vier verstelbare en verschuifbare stoelen! we kunnen er echt met vier volwassenen in!
ook mijn zoon van 1.88 past acher in achter mijn vrouw die 1.75 lang is.
ook de bagage ruimte is dankzij de geheel wegklapbare stoelen zeer bruikbaar!
verbruik: hoogst 1-22,7 laagst 1-26,4 gemiideld over 5362,6 km gemeten met werkelijk getankte diesel is 1-23,8.
daarbij rijd ik overwegend max 110 op de snelweg,maar ook wel eens even 140.
nadelen zijn er ook:
geen temperatuur meter , m.i. de belangrijkste meter. en geen boord computer.
slechte geluidsisolatie kofferbak.(heb ik zelf extra aangebracht)
heb wel als extra armlegger, en electronische arco genomen plus wat extra sticers.
kortom voor dit geld een prima auto die zowel op de korte afstand in de stad als mede op de langeafstanden op de snelweg uitstekend voldoet en stil is!!
upd 35.000
- 350.000 km
alles gaat op rolletjes!
verbruik is wat toegenomen naar gemiddeld 1-20/1-21.maar dit is het gevolg van werken in de thuiszorg, van deur naar deur 50 km per dag. laast op de lange afstand nog 1 op 23,75 gehaald.
onderhoedkosten.
30.000 beurt 340 euro.
voor wat er gedaan moet worden: filters en olie vervangen en beperkte visuele kontrolle.
veel geld, maar daat is voor de renault organisatie helaas heel normaal!
ook met vier volwasenen pasen we goed in de twingo. wel even de lange mensen voorin, en de achterstoelen naar achter plaatsen. maar dan gaat het ook goed.
kortom deze twingo voldoet uitstekend houd zich goed! in een adac roport zag ik dat hij de op een na betrouwbaarste is in zijn klasse. alleen de huidige ford ka was beter. de vorige ford ka was hekesluiter!
vervolg verslag
- 45.500 km
geen probleemen. auto deze week op winterbander gezet met lm velgen. verbruik blijft het zelde. wel bij meer korte afstanden naar 1-21 of 1-22, maar dat vind ik nog steeds netjes. als het echt moet is 1-25 haalbaar, maar dan uitsluitend lange afstanden met max snelheid 100-110 km per uur. bij wat normaler gebruik en een mix van tweederde lange afstanden en eenderde kort is het verbruik 1-22/1-23.
het glas van de mistlamp heeft een steentje gehad en is kapot moet vervangen worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.