Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Twingo

Renault Twingo 1.2 Authentique (2008)

autoreview

5
Renault Twingo 1.2 Authentique (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
18 juni 2018 om 13:09
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringTwingo 1.2 Authentique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf92.300 km
KM-stand laatst118.000 km
Lezerswaardering: 77%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers in mijn kart

  • 92.450 km
  • 18 juni 2018

Na jarenlange ellende met twee verschillende auto's besloten om de Astra voor de laatste keer in orde te maken en in te ruilen met de volgende eisen:
- Iets betrouwbaars met garantie.
- Iets kleiners en zuinigers dan de Astra.

Ik rij ongeveer 1500 kilometer per maand, grotendeels door de twee keer per week die ik naar het hoofdkantoor van mijn werk moet rijden. Deze route gaat voornamelijk over provinciale wegen/snelweg.

Gezien mijn budget van 4000-5000 euro wist ik echter dat ik dan een stapje terug moest doen. En zo kwam ik terecht bij het welbegeerde A-segment. De Twingo's, Aygo's, Panda's en 107's, je kent het wel. De 107 en Panda heb ik al eens gereden en ik was daar niet echt van onder de indruk.

Bij een merkdealer in de buurt van mijn werk zag ik uiteindelijk deze Twingo staan met Bovag garantie. Nadat ik nog een andere Twingo had gereden om te kunnen vergelijken, heb ik een mooie deal kunnen sluiten waarbij de auto een nieuwe APK kreeg, er wat mankementen werden verholpen en een nieuwe condensor werd ingebouwd. De auto kan er dus sowieso even tegenaan en mocht er wat aan gaan mankeren kan ik altijd terugvallen op de garantie, dus dat is fijn rijden. Met de zwarte metallic lak, lichtmetalen velgen en zilver spoilertje oogt het ook nog eens sportief (ik zal spoedig wat foto's plaatsen).

Vergeleken met de Astra is er nogal wat verschil. Ik mis met name de comfortabele stoelen en kleine dingetjes als cruise control en elektrische buitenspiegels. Ook het feit dat de elektrische ramen niet automatisch helemaal naar beneden gaan is even wennen. All in all voelt het allemaal een stuk minder luxueus aan, maar dat wordt goed gecompenseerd met een gevoel van degelijkheid en de zekerheid van garantie.

Daar moet wel bij gezegd worden dat je als bestuurder niet echt in de gaten hebt dat je in een kleine auto rijdt. Het dashboard loopt breed door tot het raam en het hoofd komt niet in de buurt van het plafond. Met mijn 1.9 meter heb ik niet het gevoel in een a-segmenter te rijden, totdat ik door de achterspiegel kijk en alles achter mij ineens een stuk dichter bij is dan ik was gewend.

Na de eerste lange rit noem ik de Twingo al liefkozend mijn kart. Want wat zoeft 'ie lekker door de bochten heen. Dat gaat strak en zonder problemen. De elektrische stuurbekrachtiging voelt voor mij nog wat onwennig en er mist naar mijn mening wat gevoel in het sturen, zeker op hogere snelheden. De auto komt met de achtklepper (60pk) motor best prima vooruit, maar boven de 100 km/u is het toch echt geduld hebben om op de snelwegsnelheid te komen. Aan de andere kant was de Astra met haar 85pk ook geen snelheidsmonster dus ik kan er prima mee leven. Ik merk wel dat de Audi- en BMW-rijders onder ons toch een stukje ongeduldiger tegenover het Twingo'tje, waardoor ik me wat vaker genoodzaakt voel om na een turborotonde meteen de rechter rijbaan te verkiezen. Misschien ligt dat ook wel aan het ontbreken van lengte een 'kontje' waardoor die brede koplampen toch een stuk dichterbij lijken.

De ideale zitpositie is daarnaast nog niet gevonden. Met het gebogen stuur en hoge zit, en een slechts-in-hoogte-verstelbaar stuur zit je al snel ofwel met de armen gestrekt ofwel met de benen krap. Ik geloof wel dat de hoogte verstelbare stoel genoeg mogelijkheden moet bieden om uiteindelijk de juiste positie te vinden. To be continued!

De eerste duizend kilometer

  • 93.500 km
  • 10 juli 2018

De eerste duizend kilometers zijn gereden zonder noemenswaardige problemen. Volgende week gaat 'ie terug naar de dealer omdat sindskort een geel waarschuwingslampje brandt. Dit was al zo bij de proefrit maar de dealer hoopte dat slechts resetten zou werken. Volgens mij heeft het met een connectie of sensor te maken. Daarnaast doet de 12v plug het niet meer en trilt een van de buitenspiegels wel heel erg. Kleine dingetjes dus waar ik er van uit ga dat het netjes wordt verholpen.

De auto zoeft verder netjes door zoals verwacht. Het valt me nog steeds op dat de auto op de snelweg nog relatief comfortabel is. Ook heb ik nu een fijne zitpositie gevonden wat natuurlijk veel helpt.

Daarnaast heb ik een middenarmsteun besteld en wacht ik op een laatste onderdeeltje voor de Parrot carkit. Ik hoop die deze week nog te kunnen inbouwen!

Interieur upgrade en ABS problemen

  • 95.000 km
  • 22 augustus 2018

Ik heb het interieur geüpgrade. De verbeteringen zijn:
- Een Parrot Mki9000 ingebouwd voor handsfree bellen en bluetooth muziek luisteren
- Een middenarmsteun voor een beetje extra comfort
- Nieuwe speakers van Pioneer voor beter geluid
- Oké, een kleine upgrade is nog een USB fast charger voor in de 12v plug

Comfort krijgt er onder deze omstandigheden één ster bij :)

De auto is een stuk comfortabeler. Helaas waren er ook wat probleempjes. Er bleven enkele waarschuwingslampjes branden ondanks een uitgevoerde reparatie door de dealer (toen zijn ook de 12v-plug en trillende buitenspiegel gefixt). Het schijnt in de ABS pomp- of regelunit te zitten, dus de reparatie duurde even.

Morgen kan ik de Twingo weer ophalen en tot die tijd ben ik goed voorzien met een Opel Adam turbo zesbak leenauto die toch wel een stukje fijner rijdt dan de Fransman ;-)

Het verbruik is zeer goed! Ik rij meestal tussen de 1:16 en de 1:17, veelal lange stukken op provinciale wegen en snelwegen met sportieve rijstijl en zo nu en dan een kort boodschappenritje.

We zoeven door, maar hoe lang nog?

  • 101.500 km
  • 15 januari 2019

-

Hij staat er nog!

  • 103.900 km
  • 29 oktober 2019

Per toeval kwam ik weer eens op Autoweek en besloot ik deze review maar eens up-to-date te maken. Waarom ik hier niet eerder aan heb gedacht? Simpelweg omdat de auto het grootste gedeelte van het jaar op de parkeerplaats heeft gestaan.

Dit jaar begon met een nieuwe job waar de OV-verbinding prima was. De Twingo heeft dus plaats moeten maken als voornaamste vervoersmiddel voor de Nederlandse Spoorwegen. En omdat dit mooie staatsinstituut verrassend goedkope weekendabonnementen aanbiedt was het ook voor de vrijetijdskilometers niet mijn eerste voorkeur. Vandaar dat er in dit kalenderjaar een krappe 3000 kilometer aan de stand is toegevoegd.

En ja, verkopen is een optie geweest en hij heeft op Marktplaats gestaan. Maar omdat er geen reële biedingen werden ontvangen en ik me besefte waarschijnlijk nooit meer zo goedkoop een auto te kunnen hebben/rijden, heb ik besloten de Twingo aan te houden. Waarschijnlijk een goede keuze gezien ik voor volgend jaar verwacht weer wat vaker te moeten rijden.

Er is dan ook niet zoveel te melden, behalve de volgende zaken:
- Aan het einde van de garantieperiode nog steeds last gehad van elektronische storingen. Ik weet de details niet meer, maar een groot deel van de interieurbekabeling (o.a. airbagsensor en gordelspanner) zijn uiteindelijk vervangen.
- In januari bij de DHZ-garage zelf een beurtje uitgevoerd. Hier ontstond een probleem, want de (nieuwe) aftapplug was op aanraden van de monteurs daar voorzien van een ringetje wat volgens mij geen goede keuze was. Gevolg was een olielekkage, die uiteindelijk door de dichtstbijzijnde garage opgelost moest worden. Totale kosten (olie/filter/interieurfilter/luchtfilter + reparatie) zo'n €150
- De APK viel wat tegen. De achterremmen hadden wat onderhoud nodig en er waren nieuwe remleidingen nodig (een deel van de leidingen was bij aflevering al vervangen). Ook de stuurkogel moest worden vervangen en een bandje bleek de lucht niet helemaal meer goed vast te houden. Gelukkig viel met zo'n €300 de kosten redelijk mee.

Verder weinig problemen met de auto! Met uitzondering van het Parrotsysteem en de nieuwe aangebrachte speakers, die werken niet meer voor 100% goed. Gezien de weinige kilometers doe ik daar nog even niks mee.

Het verbruik was bij veel rijden zo'n 1:16,5. Ik houd het nu niet meer bij; ik rij nog steeds voornamelijk langere afstanden met de auto maar trek bij een warme motor ook stevig door, en altijd de maximumsnelheid. Verbruik is geen topprioriteit voor mij met een kilometrage van krap 200-300 per maand.

In de ongeveer 1,5 jaar dat ik de auto heb is er gek genoeg aardig aan gesleuteld, maar dankzij de BOVAG-garantie is deze auto by far de goedkoopste die ik ooit heb gereden:
- Nieuwe aircocondensor, APK 2018, revisie ABS-regelunit, meerdere elektronische problemen: €0
- Eindegarantiecheck: €60
- APK+Beurt 2019: €450
- Parrot, middenarmsteun, nieuwe speakers: ongeveer €250

Voor volgend jaar verwacht ik ook weinig kosten, gewoon het beurtje+APK die ik grotendeels zelf wil doen. Mocht ik toch weer meer gaan rijden zullen in het najaar van 2020 de bandjes wel vervangen moeten worden, maar dat is natuurlijk normaal onderhoud. In dat geval ga ik ook de Parrot en speakers (laten) nakijken.

Nog steeds door in de Twingo!

  • 110.400 km
  • 23 juli 2020

Ik dacht, ik meld me weer even. De Twingo rijdt namelijk nog vrolijk door. Over 2019 amper in gereden, dit jaar wéér een baanwissel en weer wat meer kilometers. Ik rij nu zo'n 1000-1500 kilometer per maand, en de afgelopen dagen is er nog flink wat bijgekomen na een tripje naar Hamburg en wat andere Duitse steden.

En hoe verhoudt zo'n Twingo zich dan op de Autobahn? Tsja, eigenlijk niet heel fantastisch. De Twingo is eigenlijk niet gebouwd voor hoge snelheden op het grotendeels slechte Duitse asfalt. Maar toch heb ik er veel lol mee kunnen hebben en kon ik dikwijls redelijk met het verkeer meekomen. En uiteraard is de top van 165 km/u (op de teller) aangetikt. En dan brult en trilt het toch wel wat veel, beide handjes aan het stuur en de radio flink hard dus!

Qua comfort is zo'n lange trip met de Twingo ook niet fantastisch. Maar gelukkig zijn dergelijk lange trips eerder uitzondering dan regel, dus vergeef ik het de Fransman. Ook de van de schrik en snelheid losgeraakte behuizing van de luchtfilter waardoor het allemaal klonk als een tractor bij stevig gas; gelukkig kon die gemakkelijk worden vastgezet.

Wat is er verder nog mee gebeurd?
- Ik heb de eerdergenoemde radioproblemen opgelost door het lozen van de Parrot en het inbouwen van een JVC bluetooth-radio met externe microfoon. Ook de bedrading van de speakers nagekeken. Nu kan het volume weer goed hard en kan er prima gebeld worden. Kosten: €60 (tweedehands autoradio en een busje contactspray)
- Geen onverwachte reparaties of garagebezoekjes nodig gehad! Ditmaal wel de kleine beurt + APK laten uitbesteden aan de lokale garage in plaats van het zelf te doen. Alleen een lampje moest vervangen worden! Kosten: zo'n €250.

En zo zoeven we nog steeds lekker goedkoop en zonder klachten door, met een verbruik van ergens tussen de 1:16 en de 1:17 bij redelijk sportief rijden.

Een paar puntjes waar ik me nog aan stoor:
- Veel bandenlawaai, waarschijnlijk zijn in ieder geval de achterbanden gecupped. ''Gelukkig'' zijn alle vier de banden op ongeveer hetzelfde slijtageniveau. Dus waarschijnlijk zet ik er voor de winter gewoon vier nieuwe banden op, wellicht allseason omdat een Duitslandtrip in het najaar een optie is.
- Soms een piepend geluid uit de ventilators, komt misschien bij het interieurfilter vandaan maar dat zou ik nog eens moeten checken.

En dat was 'm weer voor nu! Eind van het jaar zal ik er wel tussen de 115 á 120dkm op hebben staan, dan meld ik me wel weer.

Schade + balans opmaken

  • 114.500 km
  • 21 november 2020

Omdat ik recent vooral zelf op Autoweek aan het lurken ben in de reviews, besloot ik de Twingo review weer een update te geven! Want er is best wat gebeurd in Twingoland.

Zo heeft iemand flinke schade aan de bestuurdersdeur veroorzaakt tijdens het parkeren, en besloten door te rijden. Omdat ik niet teveel verwachtte van de aangifte, ben ik zelf alvast gaan rondkijken naar een economische oplossing en had ik al bijna een zwart sloopdeurtje op de kop getikt. Wonder boven wonder heeft een ooggetuige zich gemeld bij de politie! Nadat de dader een telefoontje kreeg van meneer de agent besloot die zich maar te melden en de verzekering is momenteel bezig met het verwerken van de schadeformulieren.

Ik vermoed dat de taxatie van de schade flink hoog kan uitvallen, en dan is het de vraag of het nog wel waard is om dat bedrag uit te geven. Ik denk er zelf aan om alsnog een sloopdeur te laten installeren en de hele auto goed te laten polijsten. Volgens mij zal dat cosmetisch en technisch een even goede oplossing zijn als uitdeuken + herspuiten, voor de helft van het geld. Wordt vervolgd!

Nu we inmiddels ruim 20.000km in de Twingo hebben doorgebracht, leek het me een goed idee om de balans op te maken:

Positief:
- Redelijk zuinig, verbruik nog steeds tussen de 1:16 en 1:17. Mijn Twingo heeft de achtklepper 1.2l motor, de zestienklepper die later is geïntroduceerd is zuiniger, sneller en bespaart ook zo'n 5 á 6 euro per maand in de wegenbelasting!
- Vlot & schakellui: met de 60 paardjes race je natuurlijk niemand eruit, maar het maximale vermogen is al laag in de toeren beschikbaar. Hierdoor is de Twingo best responsief op het gaspedaal. Rotondes kunnen meestal in de 3e versnelling, en ik sla geregeld een versnelling over om de koppeling te sparen.
- Betrouwbaar: dit geldt vooral voor mij, want de auto heeft in de garantieperiode nogal wat euvels gehad. De remleidingen moesten al op de 10e verjaardag vervangen worden. Dat vind ik een besparing op verkeerde dingen van Renault. Ook in de elektronica was er veel mis mee. In de afgelopen twee jaar heb ik echter nooit gekke dingen gehad, altijd starten + gaan, en de afgelopen APK + beurt was zeer goedkoop.
- Praktisch: ondanks het geringe formaat, is de achterbank best nuttig voor korte ritjes. Met de achterbank plat is er best wat ruimte om dingen te vervoeren. Daarmee is de Twingo verrassend praktisch!
- Stuurgedrag: bochten kunnen snel worden genomen. Het stuurgedrag is echt prima in stadsverkeer.

Negatief:
- Comfort: als bestuurder is de auto niet erg comfortabel. Wat echt ontbreekt is de optie om het stuur niet alleen in hoogte, maar ook lengte te verstellen. Nu is het continu de afweging om om je armen gestrekt te houden of ruimte tekort te hebben in de benen. De stoel is ook allesbehalve comfortabel te noemen. Ik raad overigens wel iedere (nieuwe) Twingorijder aan een armsteun te installeren: die heb ik voor minder dan €100 op de kop kunnen tikken (origineel Renault onderdeel) en in een uurtje zelf kunnen installeren.
- Sporing: rechte stukken gaan gepaard met veel bijsturen. Het vereist arbeid om de Twingo strak op de weg te houden.
- Luid: tot 80km/u is het prima te doen, daarboven moet de radio echt hard. Het is geen stille auto. Ook het geluid van de banden dringt aan alle kanten door.
- Goedkopigheid: aan de binnenkant is alles plastic fantastic. Het ziet er gewoon wat goedkoop uit. De schakelpook trilt en beweegt vrolijk mee op de kanteling van de motor bij stevig gas of gas los. De achterklep heeft geen licht. De ramen gaan niet even snel open. Het handmatige mechanisme voor het verstellen van de buitenspiegels ziet er fragiel uit. Alleen de bestuurderskant heeft een spiegel aan de zonneklep. De airco is niet bepaald krachtig. De originele speakers zijn drama. Kortom: heel veel kleine dingen die gewoon wat goedkoop en onlogisch aanvoelen.

Ondanks dat de auto goed en probleemloos rijdt zijn er een aantal problemen die opgelost moeten gaan worden. De sporing is deels slecht omdat de uitlijning dramatisch is. Ik heb meerdere keren gesproken over de banden, maar die hebben rondom nog zo'n 3mm om zich, dus ik blijf er nog even op doorrijden. Nieuw setje banden + uitlijnen en balanceren kan wonderen betekenen voor het rijgedrag en geluid. Ook merk ik dat bij sommige tankstations de tank niet helemaal vol geraakt. Begrepen dat dat te maken kan hebben met de ontluchtingsslang. Ik erger me er niet genoeg aan om daar iets aan te doen.

De balans is dus opgemaakt, en het begint nu toch te kriebelen om naar iets anders te kijken. Ik ben recent een beetje verliefd geworden op de Honda CR-Z. Mijn rationele brein zegt tegen me dat ik de Twingo lekker moet blijven doorrijden, in ieder geval tot de volgende distributiewissel. Het emotionele brein houdt van shiny new things. En het feit dat het volgende onderhoud met 4 nieuwe banden en mogelijk wat andere puntjes aardig in de kosten gaat lopen, zorgt er toch voor dat ik nogal wat tijd besteed op Gaspedaal en Autoweek recentelijk. We gaan het zien!

Onderhoud en gebruikte onderdelen

  • 118.000 km
  • 27 mei 2021

Een klein halfjaartje verder, op de Twingo valt eigenlijk weinig aan te merken ten opzichte van eerdere reviews. Wel zijn er wat onderhoud- en reparatiegerelateerde zaken te melden.

In mijn vorige review gaf ik aan dat de bestuurdersdeur een flinke klap had gekregen. Dit is uiteindelijk netjes door de verzekering opgelost met een zeer schappelijke vergoeding. In overleg met de buurtgarage besloten dat een sloopdeur de beste optie is gezien de leeftijd en restwaarde. Zij hebben er een keurig deurtje op kleur ingezet en van schade of kleurverschil is niks te merken. Goed opgelost dus.

Deze verbetering aan het uiterlijk stond wel tegenover een flinke aanvaring met een stoeprand tijdens het inparkeren. De voorste velgen waren al niet mooi wegens remvloeistoflekkage onder de vorige eigenaar, linksvoor is nu al helemaal ellende met een flinke stoeprandschade. Allemaal cosmetisch, en gezien de manier waarop ik de auto gebruik niet iets wat mij heel erg dwarszit.

In de afgelopen week moest er wat onderhoud aan de Twingo gebeuren. In mijn vorige review klaagde ik over het geluid, met name van de banden. Die waren goedkoop, bijna versleten en gecupt, ellende dus. Vorige week besloten om in plaats van een nieuw setje goedkoop, een gebruikt setje goed eronder te zetten. Er blinken nu twee Vredesteins en twee Continentals op de velgen. Prima banden met ruim profiel en niet te oud, en dat voor een fractie van de nieuwprijs.

Daarnaast is de Twingo vandaag in de garage verwent met een grote beurt en een frisse APK. Opnieuw geen problemen, alleen wat vuil in de remklauw dat is verwijdert.

Omdat ik het zelf leuk vind hierbij het onderhouds/kostenoverzicht over de afgelopen 3 jaar:
2018
- Nieuwe aircocondensor, APK 2018, revisie ABS-regelunit, meerdere elektronische problemen: €0
- Eindegarantiecheck: €60
- Parrot, middenarmsteun, nieuwe speakers: ongeveer €250
= €310

2019:
- APK+ Doe-het-zelf beurt: €450
= €450

2020:
- APK + Kleine beurt: €250
- Nieuwe radio: €60
- Luchtfilterhuis los in Duitsland: €10
= €320

2021:
- Tweedehands deurtje €0 (zelfs geld aan overgehouden)
- Vier gebruikte banden: €160
- Grote beurt + APK: €430
= €590

Dus over 3 jaar (eigenlijk 4, want ik kan nu in principe een jaar verder) zo'n €1670 aan kosten, €1360 als je de comfortupgrades niet meerekent. Dat is exclusief een paar literblikjes olie en paar lampjes die ik gedurende deze tijd heb gebruikt/vervangen.

Gezien de kosten van de afgelopen week blijf ik dus nog even doorrijden. De CR-Z vind ik nog steeds een aantrekkelijke optie, en voor de prijs van een goede CR-Z is ook volelektrisch rijden met een Zoé binnen het budget. Maar voor nu economisch verstandiger om de Twingo aan te houden, want volgend jaar is het alleen nog maar een kleine beurt en pas het jaar erop zal het onderhoud weer fors duurder worden: dan moet de distributieriem. Ik houd jullie op de hoogte!

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Renault Twingo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Twingo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Renault Twingo

INFO
Renault
Renault
Renault Twingo Electric Life (5D/CVT)
€ 369
Stel samen ▸
Athlon
Athlon
Renault Twingo Electric Intens (5D/CVT)
€ 404
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Renault Twingo Electric Collection (5D/CVT)
€ 429
Stel samen ▸
Renault Twingo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Renault Twingo 1.2 S Airco

    Renault Twingo 1.2 S Airco

    • 2009
    • 165.974 km

    € 2.450

    Renault Twingo 1.5 dCi Collection, Airco, TOP conditie, PDC

    Renault Twingo 1.5 dCi Collection, Airco, TOP conditie, PDC

    • 2011
    • 184.526 km

    € 3.750

    Renault Twingo 1.2 Authentique AIRCO! DEALERONDERHOUDEN! NETTE AUTO!

    Renault Twingo 1.2 Authentique AIRCO! DEALERONDERHOUDEN! NETTE AUTO!

    • 2008
    • 100.889 km

    € 3.740

Meer Renault Twingo occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Twingo III | Electric vanaf € 20.590

    791
    • 29 januari 2021

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Twingo specificaties
  • Renault Twingo occasions
  • Renault Twingo video's
Advies en informatie
  • Renault Twingo tests
  • Renault Twingo gebruikersreviews
  • Renault Twingo index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Renault Twingo reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Collection (2011)

    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Collection...

    8
    • 24 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Clio dCi 90 Energy Night & Day (2015)

    Renault Clio dCi 90 Energy Night & Day...

    • 6 november 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 16V Dynamique (2011)

    Renault Twingo 1.2 16V Dynamique (2011)

    • 16 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo RS (2010)

    Renault Twingo RS (2010)

    2
    • 1 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo GT TCE (2009)

    Renault Twingo GT TCE (2009)

    31
    • 31 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 Authentique (2008)

    Renault Twingo 1.2 Authentique (2008)

    3
    • 13 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 Authentique (2008)

    Renault Twingo 1.2 Authentique (2008)

    5
    • 18 juni 2018
meer reviews
Renault Twingo 1.2 TCe GT - Op de Rollenbank

Renault Twingo 1.2 TCe GT - Op de Rollenbank

Doorgaans is een plek in de rubriek ‘Op de Rollenbank’ voorbehouden aan auto’s die niet getuned...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    1
    • 12 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2013)

    Renault Twingo 1.5 dCi ECO2 Dynamique (2013)

    3
    • 12 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    3
    • 29 december 2021
  • Nieuws
    De 10 goedkoopste elektrische auto's

    De 10 goedkoopste elektrische auto's

    64
    • 19 oktober 2021
  • Nieuws
    Renault Twingo E-Tech Electric als Urban Night

    Renault Twingo E-Tech Electric als Urban...

    11
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Collection (2011)

    Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Collection...

    8
    • 24 juni 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Renault Captur Hybrid 145 Intens (2022)

    Renault Captur Hybrid 145 Intens (2022)

    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    Renault Captur TCe 140 Intens (2021)

    4
    • 20 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    Renault Twingo TCe 90 Dynamique (2016)

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    107
    • 19 mei 2022
  • Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    42
    • 19 mei 2022
  • Achtergrond
    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber Gezocht

    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber...

    27
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische AvtoVaz

    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische...

    51
    • 16 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden