Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Dynamique (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Twingo 1.2 16V ECO2 Dynamique |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 15 km |
KM-stand laatst | 5.466 km |
Eerste ritje rond de kerk
- 250 km
Daarvoor is de auto ook aangeschaft: als 2de auto!
Waarom de Twingo? De drieling viel af. Mijn vrouw vindt het uiterlijk van deze niet mooi. Dat is smaak. Daarnaast hebben we Renault ervaring en we wilden perse een belastingvrije auto. De diesel was er toen nog niet. De kleur past perfect bij ons logo. Daarnaast was dit voor ons de nummer 1 kleur. Ook hier weer smaak. Maar, we hebben alleen maar positieve geluiden over de kleur gehad.
Het betreft hier dus de Dynamique uitvoering met als extra het Dynamique pakket (privacy glas achter en lederen stuur),de radio upgrade (BlueTooth), winterbandenset en 4 jaar garantie. Meer hebben we niet nodig.
Natuurlijk is een volwaardige review niet mogelijk daar we de auto pas 1 dag hebben. Maar goed, ik wil jullie mijn ervaringen niet ontnemen.
Auto is voor ons vlot genoeg. Hij komt goed mee in het verkeer en dat is voor ons ook belangrijk. De stoelen zitten goed, je kan een goede zithouding aannemen. Nu zijn wij niet de grootste figuren.
In de komende maanden zullen we de review aanvullen met, ik zie nu al de commentaren namelijk voorbij komen, met relevante en bruikbare informatie voor toekomstige Twingo rijders. Vooralsnog ga ik geen uitmuntende waarderingen geven omdat dat niet geloofwaardig zou zijn. Eerst maar eens een aantal kilometers onderweg zijn.
De kop is eraf!
- 1.000 km
Vandaag heb ik de auto mee naar mijn werk en gaat de auto over de 1000 km. Afgelopen periode heb ik meestal korte ritjes gereden maar vandaag veel snelweg. Wat me opvalt is dat je bij invoegen wel even een verzetje terug moet om snelheid te maken. Maar het rijdt verrassend goed en rustig op de snelweg. Ook het lawaai had ik meer verwacht op basis van andere reviews.
Maar waar ik echt positief over ben is de ruimte achterin. Ok, we zijn allebei niet de grootste (175 en 177) maar bij normale zithouding is de beenruimte achterin riant te noemen. Dan staan wel de verschuifbare stoelen in de achterste stand. Zet je die een paar tikjes naar voren dan heb je nog steeds voldoende beenruimte.
Het verbruik heb ik nog niet echt kunnen meten. Als ik ervan uit ga dat de auto met een compleet volle tank is afgeleverd dan was het verbruik bij de eerste tank 1 op 16,3. Maar dat waren heel veel ritjes in onze woonplaats. Deze keer zit er veel meer snelweg bij.
Winterbanden er weer onder en een Parrot carkit er
- 5.466 km
Deze week zijn de winterbanden er weer onder gegaan. Ik was toch in de garage omdat er kosteloos door Renault een Parrot CK3100 carkit is ingebouwd. We hadden de optie met de Renault radio die Bluetooth heeft. Echter bij IEDER telefoongesprek werd gedurende het gesprek de verbinding onderbroken. Heel hinderlijk. Maar als gezegd, netjes door Renault opgelost.
Het verbruik van de Twingo valt me wat tegen. Oke, er wordt veel in ons dorp rondgereden maar ik had een gunstiger beeld verwacht. We zitten nu op 1 op 17,27, zie verbruiksmonitor.
Voor de rest doet de Twingo wat ie moet doen en is mijn vrouw er erg blij mee. En dat is veel waard. ;-)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.