Renault Twingo 1.2 16V CO2 Authentique (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Twingo 1.2 16V CO2 Authentique |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 1.200 km |
Twee weken in bezit
- 1.200 km
Inmiddels 1200 km gereden in de nieuwe Twingo. Ik was een slagje grotere auto gewend, maar de Twingo voelt niet direct als een kleine auto. Er is redelijk ruimte binnenin en vooral boven mijn hoofd nog wat ruimte over, overigens is dat te regelen met de in hoogte verstelbare bestuurdersstoel die wij er toevallig bij kregen.
In het begin nog wel even aan het zoeken geweest naar een goede zitpositie. Ik was een in diepte verstelbaar stuur gewend en die heb ik nu niet, dus het was even wennen en zoeken, maar inmiddels kan ik prettig zitten. Het valt me, als ik weer eens in een andere auto heb gereden, op dat de auto vrij hoog zit, wat ik zelf wel prettig vindt.
De motor betreft de 16v versie wat een heel verschil is met de 8v waarin ik de proefrit heb gemaakt. De 16v komt goed mee en ook op de snelweg kan ik nog even het gas intrappen om even vaart te maken, in de 8v variant was dat niet zo eenvoudig.
Wat me opvalt is dat de auto vrij veel wind-geluid maakt aan de achterkant van de auto, dat was in het begin wel even wennen om de wind boven de radio uit te horen, maar inmiddels ben ik er wel aan gewend en hoor het haast niet meer. Verder valt me ook op dat ik bij regen de regen / water door de achterwielkas hoor, maar ook dat is niet direct hinderlijk maar verbaasd wel even.
Al met al rijdt de auto vooral erg lekker, stevig genoeg voor een eco-model en voelt hij groter dan hij er van buiten uitziet. De eerste tankbeurt reed ik ruim 1 op 17.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.