Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique (2011) #3

autoreview

Renault Twingo 1.2 16V ECO2 Authentique (2011)

Signalement

UitvoeringTwingo 1.2 16V ECO2 Authentique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf93.500 km
KM-stand laatst192.500 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Twingo.

  • 192.500 km

Voor ik begin met de review, Ja ik ben gek dat ik een Renault twingo gekocht heb voor deze kilometers.

De twingo is aangeschaft met een 93000 op de klok. Ik had destijds een Dacia Logan sedannetje. De twingo moest deze kippenhok vervangen. Nu had ik de ruimte niet meer nodig.

Ik moest met een krap budget een auto hebben waarmee ik een laag/middelgebergte in wil kunnen. Bijvoorbeeld Sauerland, Eifel, Vogezen of het zwarte woud. Daardoor moest de auto een 4 cilinders hebben omdat een Toyota aygo adem te kort zou hebben met bepakking in de bergen.


Een paar maanden na de aanschaf van de auto heb ik een trekhaak laten monteren. Een trekgewicht van 350 kilo (ongeremd) is absoluut geen full pull monster score. Het is wel genoeg voor een kleine aanhanger bij de locale aanhanger verhuur met het grof vuil of een kleine kast. Wonder boven wonder trok hij best behoorlijk voor wat je verwacht van een auto uit het a segment. Vooral als je bedenkt dat je met een Toyota aygo of een Volkswagen Up niks mag trekken.

Vakanties gingen er best goed mee. Er zullen zat mensen zijn die me met deze maat auto voor gek verklaren om überhaupt de snelweg mee op te gaan.

En zonder airco of cruise Control was het ook wel een uitdaging.

Als je maar rustig de tijd neemt kom je ook met een twingo in België, halverwege Duitsland of zelfs op het strand in Denemarken met vakantie bepakking.

De twingo was over het algemeen heel betrouwbaar gezien de kilometers.

De timing was wel eens was sneu. Bijvoorbeeld de bobines die kapot gingen in het Sauerland.

Reparaties waren nooit onbetaalbaar. Er is nog nooit een beurt/ reparatie geweest boven de €1000 en zelde boven de €500.

Ruimte binnenin was best ruim. Met de bank plat heb ik ooit een kast vervoerd. Weliswaar met een open achterklep. Dat zou je met een Volkswagen golf ook moeten.

Op de achterbank is plek genoeg voor een korte volwassene.

Het verbruik is echt waanzinnig goed.

In de winter met veel korte ritjes gaat het verbruik naar 1 op 16

In de zomer gaat het verbruik makkelijk naar 1 op 20.

De beste tankbeurt scoorde ik 1 op 28.

Na 4 jaar en 100.000 kilometer kon ik hem goed inruilen. Heb nu de zelfde twingo van na de facelift teruggekocht.

De auto heeft me nooit laten staan en is nu met pensioen gegaan. Hij had bijna 200.000 gelopen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij klokje rond ooit gaat bereiken.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.