Renault Scénic RXE 1.9 dCi (2000)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic RXE 1.9 dCi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de Scenic juli 2000 aangeschaft via mijn werkgever als lease auto. Februari 2003 heb ik de auto gekocht van de lease maatschappij.

De keuze is op de scenic gevallen vanwege de hoge instap
en de vele mogelijkheden die het interieur biedt.
Omdat ik geen LPG wilde heb ik voor de 1.9 DCI gekozen.

De auto rijdt goed en is motorisch sterk genoeg.Dit merk je vooral in de stijgingen op de duitse autobahn.Het brandstof verbruik 1op15 vind ik redelijk voor deze hoge auto.

De wegligging is voldoende goed al merk je duidelijk in het overhellen van de auto dat het zwaarte punt wat hoger ligt dan in een lagere auto.

Wat ook belangrijk is, wij vinden het zitcomfort prima.

De bekleding van het interieur houdt zich goed.

Minder bevalt het vlak staande stuur en in de winter duurt het lang voor het interieur warm wordt.

Ik heb ook de indruk dat de carrosserie best wat steviger had gekund. Dit vanwege nogal wat geluid vanuit de carrosserie.

De laatste tijd heb ik ook de indruk dat de wielophanging etc. wat kuren krijgt.
Maar ja 143000 km intensief gebruik gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

PROBLEMEN

Problemen tot nu toe,

95000 km remblokken en schijven stuk (metaal op metaal)
95000 gaspedaal gaat zeer zwaar is gangbaar gemaakt
97500 tussenstuk uitlaat vervangen.
112000 km pakking stuk van verstuiver, verstuiver uit en ingebouwd.
116000 plotseling accu stuk starthulp wegenwacht
133000 km op de autoweg turbo luchtslang los hulp wegenwacht
140000 km rechter fusee kogel stuk.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.