Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Techno (2024) #7

autoreview

Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Techno (2024)

Signalement

UitvoeringScénic E-TECH EV87 220pk Techno
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst20.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goede en betrouwbare auto

  • 20.000 km

Ik rijdt nu een jaar in de Renault Scenic EV, en dat is mij heel goed bevallen. De auto rijdt soepel. Hij is erg ruim, zowel voorin als op de achterbank. Ook de ruimte is in de kofferbak is royaal.

Het is mijn eerste EV en dat moest wel even wennen. Ik heb geen eigen oprit of vaste parkeerplaats, dus een eigen oplader was geen optie. Maar gelukkig heb ik dichtbij een paar laadpalen staan. De laad-efficiency is behoorlijk goed: als ik de gegevens van de auto vergelijk met die van mijn laadpas dat is die ongeveer 95%.
Ook snel-laden gaat goed, hij kan tot 150 kW snel-laden, ik heb hem maximaal op 135 kW zien staan. Maar waarschijnlijk als de accu nog iets leger is dan kan hij nog sneller.

De temperatuur heeft een behoorlijk grote invloed op het bereik. Het WLTP-bereik is 625 km, alleen is het bereik (volgens de auto en op basis van mijn rijstijl) tussen de 400 km (in de winter) en 600 km (op een warme dag).

Ik rijdt meestal met ACC, ook binnen de bebouwde kom en hij houdt netjes afstand tot de voorgangers. Het is natuurlijk geen autonoom sturen, dus je moet zeker bij de les blijven, maar het helpt wel erg. Hij varieert wel een beetje in de positie op de weg, maar niet hinderlijk. Ook als je op een smallere weg even over de zijlijn moet vanwege tegenliggers is dat geen probleem.

Hij heeft geen echte One Pedal Driving, maar komt er redelijk dichtbij. Als ik het pedaal loslaat remt de auto netjes af, pas op het einde moet je nog even bijremmen om helemaal tot stilstand te komen.

De integratie met Google Automotive werkt goed, alleen het aantal apps is nog wel erg beperkt. Ook is het update beleid van Renault niet erg duidelijk.

Een paar kleine ergernissen:
- Ghost braking, maar dat is iets wat bij (bijna) elke Adaptive Cruise Control voorkomt
- De app heeft nog wel eens kuren
- Het verbruik: de afstand die ik kan rijden is een heel stuk lager dan opgegeven (maar dat kan ook aan mijn rijstijl liggen)
- Na het verbinden met de telefoon (Android) schakelt het infotainment systeem altijd naar het Android Auto scherm, terwijl ik altijd de ingebouwde Maps gebruik, omdat deze ook de gegevens over het bereik meeneemt en het opwarmen van de batterij regelt als je een snel-lader in de route hebt opgenomen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.