Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Iconic (2024)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Scénic E-TECH EV87 220pk Iconic |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 10 km |
Van Japans naar Frans, van Hybride naar Elektrisch
- 10 km
Ervaring met elektrisch rijden
Dankzij een zakelijke auto hebben we de afgelopen jaren ervaring opgedaan met elektrisch rijden. Toen het tijd werd om onze Toyota CH-R privé te vervangen, was de keuze snel gemaakt: een volledig elektrische auto. Vanaf dat moment bezochten we diverse showrooms en maakten we testritten met verschillende modellen.
De zoektocht naar de ideale EV
De KIA EV9 maakte indruk, maar bleek simpelweg te groot. De EV3 en EV5 waren aangekondigd en leken interessant, dus daar keken we naar uit. In de tussentijd hebben we de Tesla Model Y gereden, een prima auto, maar de minimalistische binnenkant viel niet in de smaak bij de vrouwelijke helft van ons gezin. Ook de vernieuwde Model Y bood hierin geen verbetering.
De EV3 was inmiddels beschikbaar, maar viel tegen: te veel plastic, beperkte ruimte achterin en ondanks het design dat leek op zijn grotere broer, maakte het ons niet enthousiast. Ook Volkswagen en Skoda vielen af.
Een onverwachte wending: Renault Scénic
Een testrit in de Renault Scénic E-TECH was een positieve verrassing. Het uiterlijk, het dashboard en vooral de ruimte vielen in de smaak. Toch hield de prijs van ruim boven de €50.000,- en het ontbreken van bidirectioneel laden (V2G) ons tegen.
Na enkele maanden bezochten we een andere dealer en liepen we tegen een voorraadmodel aan: de Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Iconic. Dankzij een royale korting kwam de prijs rond de €46.000,- uit en kregen we een fatsoenlijke inruilprijs voor onze CH-R. De knoop was doorgehakt!
Aflevering en eerste indrukken
Op donderdag 20 maart werd de auto keurig afgeleverd door de dealer. Inmiddels hebben we de nodige kilometers gereden en zijn we zeer tevreden. De app-installatie verliep gefaseerd, maar werkt nu volledig en biedt uitgebreide bedieningsmogelijkheden, inclusief accustatus en laadbeheer.
De Renault Scénic voldoet volledig aan onze verwachtingen. De ruimte, het panoramadak, het snelle multimedia-systeem en de intuïtieve navigatie maken het een plezier om in te rijden. De kleurinstellingen in het display en de LED-strips in de deuren zorgen voor een luxe gevoel.
Conclusie
Hoewel bidirectioneel laden ontbreekt, hebben we dit opgelost met de aanschaf van een royale thuisbatterij. Voor ons is de Renault Scénic E-TECH een uitstekende keuze gebleken: een ruime, moderne en comfortabele elektrische auto met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding. We houden u op de hoogte.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.