Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine (2024) #5

autoreview

Renault Scénic E-TECH
Renault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault ScenicRenault ScenicRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECH

Signalement

UitvoeringScénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst24.000 km
Lezerswaardering: 32%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Niet Kopen!

  • 24.000 km

Ik rijd de Scenic E-Tech nu ruim een jaar, maar ben al serieus aan het overwegen om hem in te ruilen. Voor mij is dit de slechtste nieuwe auto die ik ooit heb gehad.

Wanneer hij normaal rijdt is het acceptabel, niet bijzonder goed, maar ook niet slecht. Maar wat er mankeerd:

Ghost braking: Bij gebruik van de adaptive cruise control ervaar ik gemiddeld twee keer per uur een plotselinge, onnodige remactie. De auto corrigeert zichzelf meestal binnen een seconde, maar het is schrikken en vooral gevaarlijk.

Lane keeping: De auto houdt zich niet goed aan de rijstrook. Hij rijdt te dicht langs de rechterkant, vooral bij het inhalen van vrachtwagens, en is inconsistent met weaven tot gevolg.

De auto meent zo nu en dan een stuur correctie te moeten doen. Bijvoorbeeld buiten de bebouwde kom op een 60 weg waar geen middellijn is, maar wel een lijn aan de zijkant. Bij tegemoetkomend verkeer maak ik plek en overschrijd ik de onderbroken lijn aan de rechterbuitenkand van de weg. De auto ziet dit als gevaarlijk en stuurt tegen maar dus recht op het tegemoetkomend verkeer af!!!! Dit gebeurt tijdens regulier rijden, dus zonder cruise of lanekeeping. LEVENS GEVAARLIJK!

Snelladen kan de auto al helemaal niet. Deze zou voor moeten kunnen verwarmen om snel op te laden maar de laadcurve is echt belabberd slecht. Tussen de 5% en 20% SOC komt die in de zomer of na een lange rit even boven de 100KW uit maar daarna gaat het van slecht naar dramatisch.

Tot slot vind ik het infotainment systeem niet geweldig, zo zijn sommige functies zoals het bepalen van het maximale laadniveau niet op een handige plek zitten. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Conclusie: voor mij is dit een complete miskoop gebleken.

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.