Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine (2024) #2

autoreview

Renault Scénic E-TECH
Renault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault ScenicRenault ScenicRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECHRenault Scénic E-TECH

Signalement

UitvoeringScénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst525 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerst het positieve

Tot zover....

Voor het eerst een EV. Een beetje gedwongen door de regels van werkgever bij het uitkiezen van een nieuwe leaseauto. Vorige auto was een citroen C5 aircross 1.5 hdi. Die was redelijk comfortabel maar absoluut geen "ouderwetsche" Citroen comfort.

Als je dan een EV wilt dan hoefde dat van mij geen Tesla of ID4 te zijn die je op elke straathoek ziet staan.

Omdat ik altijd wel fan van Renault ben geweest uiteindelijk daar ook gekeken. De Scenic vonden wij wel mooi. Zeker de Esprit Alpine uitvoering ( mijn eerste auto was een R5 Alpine turbo). En aangezien hij volgens de folder volgens de Wlpt- sprookjes opgave 620km zou moeten komen had ik de hoop dat je de 400km toch wel makkelijk zou moeten kunnen halen.

Uiteindelijk de grijze kleur gekozen. Deze uitvoering is alleen saai zwart of wit of "ik kan geen kleur kiezen leaserijders" grijs. Die laatste kleur is het dus geworden. Waarom geen sprekende kleuren "mijnheer Renault' zoals Alpine blauw, rood of Williams blauw?

Bij het ophalen eerst eindeloos geleuter over apps, accounts en Google aan te moeten horen de sleutel gekregen. Wacht, dat is geen sleutel, dat is een kaart van een vierkante meter die je zo lekker handig kwijt kunt raken.

Na me eindeloos door ergonomische missers, slechte menu's en andere ellende te hebben geworsteld, niet geholpen door een totaal afwezige handleiding klaar voor de eerste echte rit. Twee mountainbikes op het fietsenrek, de ruime kofferbak vol met wat kleding en kinderspeelgoed en gaan met die banaan.

Eerste ervaring na al 30 kilometer. Stoelen zijn veel te kort en te vlak. Nul steun en door de niet traploos verstelbare rugleuning valt er geen fijne zithouding te vinden.

Fijn is dat je met twee drukken op de knop alle door de EU opgedragen onzin uit kunt zetten.

Zeer vermoeiend vind ik het dat ik constant naar de teller moet kijken om te weten hoe hard we rijden. Normaal hoor je dat aan het toerental van de motor.

Maar dan........de accustatus telt af richting 0 alsof het de lancering van een maanraket is. 330km op een lading bij normaal aan de snelheid houden......

Daar wordt je niet vrolijk van.

  • 525 km

Das dus iets meer dan de helft van de sprookjes Wlpt-range en daar word ik niet vrolijk van. Zeker omdat we nog 4 jaar met dit hok moeten rijden. Morgen eens kijken of hij idd met de beloofde snelheid laadt aan de snellader. Volgens alle reviews die ik gekeken heb moet ik dan een lader ingeven in de routeplanner zodat het accupakket op de juiste temperatuur gebracht wordt. Maar hierover vind ik bij Renault nauwelijks iets terug. Zal dus wel weer een feestje worden........

En ik wil geen lader ingeven in de routeplanner. Dat kost tijd en ik knal er zelf wel heen.

Hopelijk zal het een beetje wennen maar ik ben bang dat onze tweede auto, een Twingo uit het jaar negentien kruik overuren gaat maken. Das gewoon sleutels pakken, rijplezier en gewoon ruim 600km op zijn kleine benzinetankje. En de Scenic? Die zou ik het liefste dwars door de gevel weer bij de dealer parkeren. Maar dat doen we natuurlijk maar niet maar het geeft wel aan wat ik van deze auto vind.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.