Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine (2024)

autoreview

Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine (2024)

Signalement

UitvoeringScénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst5.453 km
Lezerswaardering: 66%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geen spijt!

  • 5.453 km

Na twee jaar in een Skoda Enyaq IV80 sportline te hebben gereden ben ik overgestapt naar de Renault Scenic E-Tech. Gekozen voor de Alpine uitvoering, o.a. vanwege de blauwe stiksels. Wel alle opties genomen om zodoende niet al te veel in te leveren t.o.v. de Enyaq. Ik kan niet anders zeggen dat de auto niets ten onder doet t.o.v. de Enyaq. Niet qua rijgedrag conform of problemen. Geen software problemen tot nu toe ( bij de Enyaq was dat wel regelmatig het geval ), geen meldingen en piepjes onder het rijden dat ik mijn stuur niet vast heb ondanks het feit dat ik dat wel gewoon in mijn handen heb ( bij de Enyaq zeer hinderlijk en een stuurwiel vervangen zonder resultaat ), uitstekende geluidsinstallatie ( optie ), evengoede geluidsisolatie waardoor geruis van buiten tot een minimum wordt beperkt ( alleen bij wind van schuin opzij is het geruis meer dan gebruikelijk ). Het dashboard is zeer gebruiksvriendelijk en werkt zoals het moet werken en nagenoeg geen haperingen gehad. Ik heb één keer het hele scherm opnieuw moeten resetten omdat google maps offline bleek te zijn en te blijven. Dat was daarna ook weer opgelost. De Renault app is niet altijd even betrouwbaar ( net als de Skoda app ) maar er is altijd nog de Kelec app die ik aan kan raden. Is er dan niets negatiefs te melden? Uiteraard wel. Zo is het verbruik aan de hoge kant. Het gemiddelde staat op 21,3 Kw op 100 km. Ik rij nu wel met winterbanden en het is wat kouder wat het verbruik natuurlijk negatief beïnvloed, maar het gemiddelde verbruik is daarmee wel iets hoger dan van de zwaardere Enyaq. Kan zijn dat volgend jaar, na een voorjaar en zomer het verbruik positiever uit gaat vallen. Ik ga daar wel vanuit. Dan is het laden onderweg wel een dingetje. Het valt me op dat niet altijd een logische laadlocatie wordt aangegeven door google maps. Het schijnt zo te zijn dat als je gaat laden op de door google aangeven laadlocatie de accu wordt voorverwarmt wat de laadsnelheid ten goede komt. Ik heb dat nog niet kunnen testen omdat ik tot nu toe ben afgeweken van de door google aangewezen laadlocatie en dus altijd "koud" heb geladen. Dan is de laadsnelheid zeker niet hoog en een laadsnelheid van 90 heb ik nog nooit voorbij zien komen. Mestel blijft het bij 50-60 KwH. De kofferbak is, in vergelijk met de Enyaq, erg klein ( maar dat wist ik natuurlijk van te voren ) en het valt toch tegen om zware spullen over de drempel te tillen. Dat is een goede leer als ik weer een andere auto koop om daar op te letten. Al met al zeker geen seconde spijt gehad om de Skoda in te ruilen voor de Scenic!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.