Renault Scénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine (2024)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Scénic E-TECH EV87 220pk Esprit Alpine |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2024 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand laatst | 5.453 km |
Geen spijt!
- 5.453 km
Na twee jaar in een Skoda Enyaq IV80 sportline te hebben gereden ben ik overgestapt naar de Renault Scenic E-Tech. Gekozen voor de Alpine uitvoering, o.a. vanwege de blauwe stiksels. Wel alle opties genomen om zodoende niet al te veel in te leveren t.o.v. de Enyaq. Ik kan niet anders zeggen dat de auto niets ten onder doet t.o.v. de Enyaq. Niet qua rijgedrag conform of problemen. Geen software problemen tot nu toe ( bij de Enyaq was dat wel regelmatig het geval ), geen meldingen en piepjes onder het rijden dat ik mijn stuur niet vast heb ondanks het feit dat ik dat wel gewoon in mijn handen heb ( bij de Enyaq zeer hinderlijk en een stuurwiel vervangen zonder resultaat ), uitstekende geluidsinstallatie ( optie ), evengoede geluidsisolatie waardoor geruis van buiten tot een minimum wordt beperkt ( alleen bij wind van schuin opzij is het geruis meer dan gebruikelijk ). Het dashboard is zeer gebruiksvriendelijk en werkt zoals het moet werken en nagenoeg geen haperingen gehad. Ik heb één keer het hele scherm opnieuw moeten resetten omdat google maps offline bleek te zijn en te blijven. Dat was daarna ook weer opgelost. De Renault app is niet altijd even betrouwbaar ( net als de Skoda app ) maar er is altijd nog de Kelec app die ik aan kan raden. Is er dan niets negatiefs te melden? Uiteraard wel. Zo is het verbruik aan de hoge kant. Het gemiddelde staat op 21,3 Kw op 100 km. Ik rij nu wel met winterbanden en het is wat kouder wat het verbruik natuurlijk negatief beïnvloed, maar het gemiddelde verbruik is daarmee wel iets hoger dan van de zwaardere Enyaq. Kan zijn dat volgend jaar, na een voorjaar en zomer het verbruik positiever uit gaat vallen. Ik ga daar wel vanuit. Dan is het laden onderweg wel een dingetje. Het valt me op dat niet altijd een logische laadlocatie wordt aangegeven door google maps. Het schijnt zo te zijn dat als je gaat laden op de door google aangeven laadlocatie de accu wordt voorverwarmt wat de laadsnelheid ten goede komt. Ik heb dat nog niet kunnen testen omdat ik tot nu toe ben afgeweken van de door google aangewezen laadlocatie en dus altijd "koud" heb geladen. Dan is de laadsnelheid zeker niet hoog en een laadsnelheid van 90 heb ik nog nooit voorbij zien komen. Mestel blijft het bij 50-60 KwH. De kofferbak is, in vergelijk met de Enyaq, erg klein ( maar dat wist ik natuurlijk van te voren ) en het valt toch tegen om zware spullen over de drempel te tillen. Dat is een goede leer als ik weer een andere auto koop om daar op te letten. Al met al zeker geen seconde spijt gehad om de Skoda in te ruilen voor de Scenic!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Scénic
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Scénic E-Tech EV87 Long Range Esprit Alpine 220PK | Google Navigatie | 360 Camera | 20'' Inch Velgen | Matte Lak | BTW auto | Apple CarPlay & Android Auto
- 2024
- 9.999 km

Renault Scénic E-Tech EV87 kWh Long Range Esprit Alpine 220 pk | Solarbay | Harman Kardon | Pack Driving | Pack Vision | tijdelijk gratis Top Afleverpakket twv Eur 695
- 2024
- 9.510 km

Renault Scénic E-Tech EV87 long range techno MC7861 | VOORRAAD | Pack advanced driving assist & augmented vision | Pack light & sound | All season banden
- 2025
- 501 km
Lees ook

Zo ver komt de Renault Scenic E-Tech in de praktijk

Praktijkervaring Renault Scenic E-Tech: Auto van het Jaar-waardig?

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €45.000

Renault Scenic krijgt nu ook one pedal driving

