Renault Scénic 2.0 16V Expression Sport (2002)

autoreview

Renault Scénic
Renault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringScénic 2.0 16V Expression Sport
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Invergelijking met mijn voorgaande Scenics (dit is mijn derde, 1e 2.0 handgeschakeld 2e 1.6 automaat)

Met betrekking tot de automaat:

Door de gevoerde computerbesturing ten behoeve van de schakelautomaat is de 2.0 liter verbeterd.
Echter door de krappe afstelling van betreffende componenten veroorzaakt een rijeigenschap met name in het stadsverkeer (± 50 km ) wat erg onprettig voelt. De motor wordt zodanig aangestuurd dat bij een snelheid van om en nabij de 50 km/u te snel schakeld tussen 3 en 4 of omgekeerd waarbij in de vierde trap slechts een toerental wordt gevoerd van ± 1200/min het geen een schokkerig schakelpatroon veroorzaakt. Bij de 1.6 L vond ik dit zo storend dat ik na 16000 km afscheid heb genomen en ben overgestapt op de 2.0 L welke een aanzienlijk soepeler schakelpatroon vertoond. In vergelijking met een ander merk waarin ik heb gereden (audi A3 ) was deze met name in dat snelheidsgebied beter afgeregeld. In verhouding met zijn vergelijkbare concurenten vind ik het nog steeds een topper ondanks de gebreken die ook de huidige Scenic nog steeds heeft.
Een electronisch geregelde airco is ideale toerusting van deze auto hetgeen ik inmiddels met enkele warme dagen heb mogen ervaren.
In vergelijking met mijn vorige (handbediende airco een grote verbetering en een verhoging van het rijconfort.

PROBLEMEN

Het voornoemde schakelpatroon van de automaat.

Het beperte veegoppervlak van de ruitenwissen met name de rechter.

De te hoge snelheid van de veegbeweging.

Het beperkte bereik van de interval (tussenpauze moeten groter zijn bij ons druilerige weertype).

Het inschakelen van de automaat naar D ondervind te veel weerstand. Mijn vorige 1.6 l had dit niet.

Bij het abrupt aanspreken van het maximaal vermogen gebeurt het nog wel eens dat hij niet meteen reageerd.
Hoewel dit haperen een kort moment is geeft het een onveilig gevoel wanneer in bepaalde verkeersituaties dit vermogen noodzakelijk moet worden aangewend. Ook de 1.6 L vertoonde de zelfde hapering. Volgens de dealer uitzonderlijk.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.