Renault Scénic 1.9 dTi 80pk Authentique (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Scénic 1.9 dTi 80pk Authentique |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 65.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De eerste auto van de zaak, eentje van het ’parkeerterrein’ zoals ze dat zeggen, de auto was van een collega die wegging en dus kreeg ik hem. eerste indruk: wat een ruimte, wat een luxe en...wat een LANGZAME auto!!
Na een tijdje gereden te hebben met deze auto kan ik niks anders zeggen dat de ruimte echt ideaal is, we hebben al heel vaak de stoelen eruit gehaald (is binnen 20 seconden gedaan) voor de ritjes naar Ikea. we hebben de auto zelfs als verhuiswagen gebruikt! De wagen is een speciale business uitvoering met airco, CD-speler, electrische ramen en spiegels. voldoende luxe voor het dagelijkse gebruik. De motor is echter niet toereikend voor het dagelijkse gebruik, de auto maakt veel herrie en je moet altijd het gaspedaal ’vloeren’ om een beetje vooruit te komen dit heeft een negatieve invloed op het verbruik en confort. een 0 tot 100 in 16 seconden en een topsnelheid van 160km/u is misschien goed voor een kleine stadsauto, maar voor een reis/familie auto als dit is het zeker niet goed. het is voornamelijk het tussenacceleren (80-120, 50-80) wat vreselijk langzaam gaat. begrijp me niet verkeerd, ik snap dat dit een MPV is en geen sportauto, maar een beetje pit kan geen kwaad! hoe dan ook, het verbruik ligt rond de 1 op 15 wat niet slecht is gezien het feit dat je continue hoge toeren maakt.
PROBLEMEN
Er zijn vele problemen geweest met deze auto, zo trok de auto vanaf het begin naar rechts, na de vervanging van de banden trok de auto naar links. na correctie door de dealer trok de auto weer naar rechts. het werd maar niet opgelost. Het was zelfs zo erg dat wanneer je op de snelweg het stuur loslaat je in minder dan 2 seconden op de linkerbaan zit, en als je niet snel bijstuurd dan zit je tegen de vangrail. Uiteindelijk werden wederom de banden verwisseld en de auto opnieuw uitgelijnd. daarnaast heeft de dealer de stuurbekrachtiging aangepast, en iets anders aan het onderstel. daarna was de afwijking minder (niet weg, maar minder) ook zijn er problemen geweest met verlies van vermogen. Het leek wel of de turbo ermee stopte. dit is erg vervelend als je moet invoegen op een drukke snelweg aangezien de auto niet harder wil dan 80 km/u. regelmatig met het euvel naar de dealer gegaan, maar elke keer bleek het te zijn verdwenen als de dealer er naar keek. uiteindelijk is het nooit opgelost, maar de laatse 25.000 km niet meer teruggekomen. ook rammelde de auto, kraakte de stuurbekrachtiging, was het glas van de mistlampen voor regelmatig kapot etc. kortom, ik ben blij dat het een leasewagen is en niet dat ik prive voor alle problemen moet opdraaien
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.