Renault Mégane Coupé TCe 180 Privilège (2010)

autoreview

Renault Mégane Coupé
Renault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane CoupéRenault Mégane Coupé

Signalement

UitvoeringMégane Coupé TCe 180 Privilège
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf120 km
KM-stand laatst6.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste Kilometers

  • 500 km

Alweer 2 weken geleden heb ik mijn Megane Coupe TCE 180 Privilege opgehaald.
Voor deze Megane heb ik 10 jaar met plezier en zonder problemen Alfa gereden en daarvoor 15 Jaar renault. De GT is de mooiste en fijnste Auto die ik ooit heb gereden, dus de overgang naar Renault was een moeilijke keus. Helaas had Alfa niets interresants te bieden op dit moment en ze zijn veel te duur geworden.

Toen ik de 19de de schowroom inliep en de Coupe zag staan wist ik dat ik een goede keus had gemaakt. Het is gewoon een erg mooie auto.

Als extra's heb ik Tomtom Nav+stereo en bluethooth, automatische parkeerrem en zwarte Metallic lak. Verder zijn er Michelin premacy banden opgelegd. Verder geen extra's omdat er niets meer extra te bestellen viel op een glazen dak na dan. Alles zit al op deze auto.

Eerst even de negatieve zaken:
Deur bestuurders kant sluit onderaan niet helemaal goed aan moet gesteld worden, 1 Achterlicht zit niet 100% goed gemonteerd en het stuur staat niet helemaal recht.
Het Electrische stoel geheugen neemt de spiegels niet mee dit vind ik echt een misser.
Zicht naar achteren bij het inparkeren is heel erg slecht.

De positieve zaken de auto is ontzettend comfortabel je hoort de motor vrijwel niet ook geen wind of banden geruis. Het onderstel is vrij strak geveerd maar minder hard dan de GT. Ik kan er net zo hard mee door de bochten alleen voelt hij minder snel.
Door het weer heb ik nog niet echt goed kunnen rijden verder.

Wat alle extra's aangaat de key less entry is ontzettende handig.
Bluetooth handsfree met mijn Iphone werkt perfect. De automatiche ruitenwissers reageren erg goed en de Xeon meesturende lampen zijn Super dat geeft zoveel extra zicht, Dit is eigenlijk de beste optie. Het Tomtom Nav systeem werkt goed, is simpel te bedienen en via internet te upgraden zoals een normale tomtom, de kaart voor west europa kostte me 50 euro en flits melding 20 Per Jaar. Bij fabrieks systemen betaal je het 5 voudige.
Via de TCM haal hij automatisch file meldingen op die je zonder route ook makkelijk kan ophalen.

De afwerking van de auto is erg goed geen rammeltjes of kraakjes
Veder las in in reviews dat je in deze auto niet helemaal recht achter het stuur zit en dat is mij niet opgevallen, mocht het zo zijn dan heb ik er geen last van.

Ik heb er natuurlijk pas 500KM opzitten en vanwege het slechte weer niet echt goed kunnen rijden dus over een paar 1000KM komt
er een vervolg verslag.


De eerste kraakjes

  • 6.000 km

Inmiddels rij ik aweer 3 maanden in mijn Megane Coupe zonder problemen op wat irritante kraakjes na waar er nog 1 van over is.
Helaas naast mijn rechter oor ergens in de deur stijl.

De positieve zaken:

- Audio, Nav en Telefoon systeem werkt perfect en is super handig te bedienen ik zou niet meer zonder kunnen. De Tefefoon wordt ook automatisch overgenomen als je al aan het bellen bent in instapt of wegloop wanner je aan het bellen was in je auto.
- Keyless entry... tja super handig en werkt ook perfect.
- Verbruik rond de 1:11
- Geen bandengeruis of wind geruis motor hoor je amper.
- Automatische ruiten wissers is een uitkomst.
- Bi-Xeon die meerdraaien voegt echt wat toe veel meer zicht.

De zaken de verbeterd kunnen worden:
- Stuurgedag vind ik niet super als je normaal rijdt wel, maar als je snel wilt rijden heb je het gevoel dat de auto veel harder kan dan je zelf onder kontrole kan houden, de feedback naar je stuur is niet zo goed. Met mijn GT voelde je beter de grenzen. (maar ik ben geen coureur dus misschien ligt het aan mij)
- De kraakjes, nr 1 verholpen en nu is nr 2 er al en nog wat andere die minder aanwezig zijn...
- Kwaliteit van de Lak, er komen vrij makkelijk kleine ondiepe witte krasjes op. Ik was hem alleen met de hand niet in een wasstraat.

Voor de rest ben ik 100% tevrden over deze auto, zeker wat pijs versus uitrusting aangaat.. Maar de volgende wordt echt weer een Alfa vrees ik maar dat licht meer aan het design van Alfa dan aan deze auto.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.