AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Grand Scénic
16

autoreview

Renault Grand Scénic 1.6 dCi 130 Bose (2011)

Beeldscherm
  • Beeldscherm11
  • Review
17 augustus 2011 om 22:49
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 1.6 dCi 130 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst150.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Grand scenic Bose 130 dci

  • 500 km
  • 17 augustus 2011

Op 15 augustus heb ik deze auto meegenomen van mijn werk. (leasewagen).
Na wat proefritten met de Peugeot 508, Passat 1.6 TDI en Skoda SuperB zijn wij gaan rijden met een Scenic 1.6 dci. Deze auto was net een paar dagen bij de dealer. Na de proefritten met de andere zijn wij op dezelfde dag gaan rijden met de renault. Eerlijk gezegd wisten we niet wat ons overkwam. Wat een krachtige, stille en soepele motor is dit, voor een 1.6 liter. Vooral in vergelijking met de 1.6. TDI van Volkswagen. Eigenlijk kan je dat al zien aan de cijfers. Van 0-100 km/h in 10,5 sec. Bij de Passat is dat boven de 12 seconden. De 508 viel af door de automaat (mijn vrouw werd er ziek van), de onverwachte schakelmomenten.
De passat heeft een smetteloze afwerking en is zeer stil van binnen. Prachtige auto en strakke uitstraling. Echter de cat prijs ligt met een paar opties gemiddeld 5000,= hoger. En de motor is net iets te tam. De superB is een mooi alternatief maar heeft net iets meer binnengeluid van de motor (5 bak?). Ik bel veel vanuit de auto dus dat is belangrijk voor mij. Ik wilde perse een A label en 20% bijtelling. Voorbeeld binnen ons bedrijf.
Uiteindelijk heb ik tussen de Skoda en Renault moeten kiezen. Na een tweede bezoek aan de beide dealers was de keus niet moeilijk. De motor heeft eigenlijk de doorslag gegeven. En het zicht rondom in de auto. Grote spiegels, parkeersensoren, achteruitrijcamera, enz, enz. Zie pakket Bose bij Renault.
Ik rij nu twee dagen in de Renault en deze voldoet zeker aan mijn verwachting. De afwerking is beter dan ik had verwacht en het bedieningsgemak, waar ik een beetje huiverig voor was, wen je snel aan.
Type:
Grand Scenic Bose 130 dci Energy met de aktie Pack Lumiëre en met optie: volwaardig reservewiel. Cat. Prijs 34085,=
Verbruik de eerste twee dagen is gemiddeld 6 liter/100 km. Dit zal naar verwachting nog wel wat beter worden.
Enige puntje van kritiek tot nu toe:
- Bij veranderen vn rijstrook knippert het licht maar 1 keer met 1 tik. Zou ik liever bijvoorbeeld 3 keer willen. Is veiliger.

Ik zal proberen om tijdens de upgrade foto's toe te voegen.
Ben erg benieuwd naar de betrouwbaarheid van de vele opties en de auto in het algemeen.

Update oktober 2011

  • 13.000 km
  • 14 oktober 2011

De auto is zonder problemen ingereden.
Verbruik ligt bij normale rijstijl tussen de 5,5 en 5,7. Bij hogere snelheden in Duisland ongeveer 6 l/100 km.
Er zijn een paar grote pluspunten t.o.v. mijn vorige auto.
Keyless, wat een heerlijk systeem.
Grote variabele bagageruimte.
Start/stop werkt voortreffelijk.
Automatische handrem werkt snel en probleemloos.
De motor draait makkelijk toeren en blijft bij hoge toeren krachtig.
Tom-Tom systeem werkt goed en duidelijk.
Er zijn ook wat opmerkingen, tips en mindere punten.
Tot 1600 a 1700 toeren is het wat minder met de trekkracht t.o.v. mijn vorige 2.0 HDI. Daarna geen verschil.
De Bose installatie geeft standaard veel bas. Wij hebben de bas een paar tikken minder ingesteld en de treble een paar tikken meer gegeven. Het geluid is nu veel beter (tip).
Tussen de 5e en 6e versnelling zit niet veel ruimte. Scheelt maar 150 a 200 toeren. Ik betrap mij erop dat ik van de 4e naar de 6e versnelling schakel. Om in te halen schakel ik van de 6e naar de 4e. 5e overbodig? Natuurlijk is het berekend maar ik had de 6e nog meer een overdrive functie gegeven. Dat kan de motor hebben.
De tank had van mij wel 70 ltr gemogen (wens).

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de auto. Vooral prijs / kwaliteit. De motor ligt naar mijn mening voor op de concurrentie. Dit is goed te merken t.o.v. de 1.6 ltr motoren van de VAG en PSA groep.
Als er wat piept/rammelt of kraakt is het altijd iets wat wij in een van de vele laatjes hebben gelegd. De auto kraakt en/of piept nauwelijks.
Tot nu toe boven mijn verwachting. Geen problemen of grote irritatiepunten.

Ove 20 a 30 duizend kilometer komt mijn volgende update.

Tevreden

  • 28.000 km
  • 24 december 2011

De auto heeft 28000 km gereden. Nog steeds tevreden. Geen klachten. Het verbruik ligt tussen de 5,7 en 5,8 ltr per 100 km. Moet zeggen dat ik niet echt mijn best doe om heel zuinig te rijden. Ik denk dat 5,5 a 5,6 mogelijk moet zijn. De motor presteert goed en is nog soepeler geworden.
Vooral het key-less systeem is super. Ook de Tom-Tom is een heerlijk systeem als je veel op de weg zit. Veel
pluspunten over deze auto. Te veel om op te noemen. Ik had het eerst niet verwacht.
Geen kraakje en lekker stil van binnen. Er zijn een paar aandachtspunten:
- Bose systeem iets minder bas en meer treble instellen, dan is het geluid beter in balans.
- Knipperlicht gaan maar 1 keer bij aantikken.
- Bekerhouder zit te laag en als de middenconsole naar voren staat is het geen handige plaats.
- Had een grotere tank in gemogen.
Verder: TEVREDEN

erg tevreden

  • 46.000 km
  • 9 april 2012

Wij zijn nog erg tevreden. Het verbruik is gemiddeld 5.5 ltr/100km. Op winterbanden is de auto wat onstabieler. Kan ook aan het merk banden Kumho liggen. Niet nemen dus. Verder heb ik in november 2011 Tom Tom live gekocht. 60,= per jaar. De kaart is via internet geupgrade. File nieuws staat er elke keer weer goed in. Echter de rest niet.
De auto geeft ook aan dat hij geen contact heeft met Tom-Tom Live door de rode streep door het tekentje in het scherm. Maar even vragen aan de dealer. De nadeeltjes zijn in de diverse reviews wel genoemd. Voordelen zijn er veel. Dat besef je pas als je in een andere auto rijd. De ruimte is ideaal, zo ook het glazen dak en de key-less. Volgens mij een auto met een zeer goede prijs / kwaliteit / ruimte verhouding.
Geen pech of narigheden gehad. Renault ga zo door !!

update 68000 km

  • 66.000 km
  • 27 augustus 2012

update 68000 km

De auto is net naar de garage geweest voor een grote beurt. Geen bijzonderheden.
Verbeter punten blijven:
- trekkracht onder de 1500 toeren
- nauwelijks verschil tussen 5e en 6e versnelling
- knipperlicht gaat maar 1 keer bij aantikken.
- Achterbank/stoelen prima voor smalle mensen, niet voor bredere personen i.v.m. randen.
- bekerhouders te laag
Uitblinker:
- ruimte en ruimtegebruik
- licht en zicht in en om de auto
- relatief stil interieur
- best zuinig voor hoge auto van 1500 kg
- Bij ons geen rammeltje (of er ligt iets los in een vakje)
- radio
- veel luxe voor relatief weinig
- goede ventilatie voor achterpassagiers

Dus al met al veel waar voor je geld als je deze auto met andere vergelijkt.
Voor ons is de betrouwbaarheid tot op heden top.

Prima auto en goede prijs kwaliteit verhouding

  • 150.000 km
  • 12 januari 2014

De auto heeft reeds ca. 150.000 km gereden.
Ik heb de auto net naar een care auto intake gebracht want ik verander van werkgever.
Moet zeggen dat ik verrast ben door de betrouwbaarheid van deze auto in totaal.
De aandachtspunten in mijn vorige reviews blijven natuurlijk. Maar goed; elke auto heeft wel wat aandachtspunten. De prijs kwaliteit verhouding is gewoon uitstekend. De prijs per m3 ruimte in de auto is meer dan uitstekend. Als Renault deze betrouwbaarheid kan vasthouden en een iets betere afwerking (aansluiting naden etc.) kan verzorgen mogen de Duitsers zich wel zorgen gaan maken. Ik heb van de leasemaatschappij begrepen dat er minder problemen zijn met Renault (overal waar een drie achter staat, Megane drie, Clio drie, etc), dan auto,s uit de VAG groep.
Het verbruik gemiddeld was 1 op 17. Wel veel lange afstanden. Voor een auto van 1500 kg niet slecht dacht ik.
Heb nu via de nieuwe werkgever een Toyota Auris TS. Dit wilde de werkgever. Die heeft er meer rijden.
Dit is dus mijn laatste review.
Goede herinneringen aan deze auto. Geen pech, goede service. Wat wil je nog meer.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Scénic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0-16V Business Line

    Renault Scénic 2.0-16V Business Line

    • 2006
    • 202.000 km

    € 1.499

    1.6-16V Business Line Rijklaarprijs!!!! Airco\ ecc | Trekhaak

    Renault Scénic 1.6-16V Business Line Rijklaarprijs!!!! Airco\ ecc | Trekhaak

    • 2007
    • 129.112 km

    € 4.250

    2.0-16V Tech Line 7 persoons

    Renault Scénic 2.0-16V Tech Line 7 persoons

    • 2007
    • 198.070 km

    € 2.950

Meer Renault Scénic occasions

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Scénic specificaties
  • Renault Scénic occasions
  • Renault Scénic video's
Advies en informatie
  • Renault Scénic tests
  • Renault Scénic gebruikersreviews
  • Renault Scénic index
PREMIUM
Renault Grand Scénic DCI 130 Privilége

Renault Grand Scénic DCI 130 Privilége

Een Franse MPV? Mooi ontwerp, fijne diesels, maar ook een hoop ergernis – zo denken veel...

Lees meer
 

Renault Scénic reviews

  • Review
    Renault Grand Scénic 1.6 16V Expression (2009)

    Renault Grand Scénic 1.6 16V Expression...

    21
    • 23 januari 2020
  • Review
    Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique (2012)

    Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique...

    2
    • 22 oktober 2019
  • Review
    Renault Grand Scénic 1.6 dCi 130 Bose (2012)

    Renault Grand Scénic 1.6 dCi 130 Bose (2012)

    3
    • 5 mei 2018
  • Review
    Renault Grand Scénic 1.6 dCi 130 Privilège (2012)

    Renault Grand Scénic 1.6 dCi 130 Privilège...

    6
    • 7 mei 2016
  • Review
    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 110 Sélection Business Sp. (2010)

    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 110 Sélection...

    3
    • 26 januari 2014
  • Review
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Privilge (2011)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Privilge (2011)

    8
    • 22 juli 2013
  • Review
    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 110 Dynamique (2010)

    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 110 Dynamique...

    • 3 juli 2013
meer reviews
Renault Scénic - Occasion Aankoopadvies

Renault Scénic - Occasion Aankoopadvies

84

Renault Scénic is bijna synoniem voor 'gezinsauto'. Met die model is Renault de uitvinder van...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Renault Grand Scénic dCi 130 Energy Bose 5P (2013)

    Renault Grand Scénic dCi 130 Energy Bose...

    1
    • 9 januari 2021
  • Autonieuws
    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan € 3.000

    Vijf 'vergeten' 4x4's voor minder dan €...

    49
    • 5 december 2020
  • Autonieuws
    Kleine update voor Renault Scénic

    Kleine update voor Renault Scénic

    23
    • 3 november 2020
  • Review
    Renault Scénic 1.6 16V Authentique Basis (2005)

    Renault Scénic 1.6 16V Authentique Basis...

    13
    • 2 november 2020
  • Review
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Sport (2002)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Sport...

    3
    • 23 augustus 2020
  • Review
    Renault Scénic dCi 110 Intens (2017)

    Renault Scénic dCi 110 Intens (2017)

    5
    • 27 juli 2020
  • Occasiontest
    Renault Scénic (2017) – Volkswagen Touran (2015) - Occasiondubbeltest

    Renault Scénic (2017) – Volkswagen Touran...

    • 8 juli 2020
Merk
Merk
  • Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric - Dubbeltest

    Renault Twingo Electric vs. Seat Mii Electric...

    • 15 januari 2021
  • Review
    Renault Clio Hybrid 140 E-TECH (2021)

    Renault Clio Hybrid 140 E-TECH (2021)

    4
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Stille hint: nieuw Renault-logo op 5 Prototype

    Stille hint: nieuw Renault-logo op 5 Prototype

    11
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Renault Mobilize: nieuwe mobiliteitsdiensten

    Renault Mobilize: nieuwe mobiliteitsdiensten

    6
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Renault 5 Prototype: R5 keert terug!

    Renault 5 Prototype: R5 keert terug!

    125
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Groupe Renault: nieuwe modellen en nieuwe focus

    Groupe Renault: nieuwe modellen en nieuwe...

    24
    • 14 januari 2021
  • Review
    Renault Captur TCe 130 Edition One (2020)

    Renault Captur TCe 130 Edition One (2020)

    3
    • 13 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep