Renault Grand Scénic 1.5 dCi 110 Sélection Business Sp. (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Scénic 1.5 dCi 110 Sélection Business Sp. |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 3 km |
KM-stand laatst | 63.500 km |
Renault Grand Scenic Selection Business SP. 1.5DCI
- 63.500 km
Vanuit mijn werkgever mocht ik een leaseauto uit gaan zoeken met een max. cataloguswaarde van 40K.
Voor mezelf had ik maximaal 35K als budget gesteld daar dit mijn max. gewenste bedrag was vwb. de bijtelling.
Daar ik een jong gezinnetje heb (2 dames van 4 en bijna 1 jaar) was de bedoeling dat het wel een ruime auto moest worden met voldoende bagageruimte en een diesel ivm. de hoeveelheid aan kilometers (60.000 Per jaar).
Echter aanvullende eis was dat er een trekhaak op zat. Dit daar ik regelmatig een karretje achter de auto heb zitten voor bezoekjes aan de lokale bouwmarkt.
Vanwege deze eis viel de 14 en 20% bijtellingscatagorie af.
Dit was wel erg spijtig daar dit enkele honderden euro's op jaarbasis scheelt in bijtelling, maar het is niet anders.
Diverse proefritten gemaakt met o.a. Mazda 5, Citroen C4 Picasso, C5, en de Toyota Avensis. Echter heb ik bijna alleen maar Opel hiervoor gereden en mijn voorkeur ging uit naar de Insignia. Echter ik kreeg simpelweg geen auto mee voor een proefrit bij Broekhuis Opel Lelystad. Deze wilden niet voor mij een Insignia uit Harderwijk of Elst laten komen. Was ze teveel werk!? Ja na veel "doorzeuren" kon ik een proefrit maken maar moest ik wel even zelf naar Dronten! Heb vriendelijk bedankt voor de (niet) bewezen dienst. Onbegrijpelijk daar ik duidelijk had aangegeven dat mijn baas de auto zou aanschaffen bij de dealer naar mijn keuze. Dit gaf mij de onderhandelingsruimte!
Affin, de proforma bij de Citroen dealer voor een C5 was al opgesteld toen ik de nieuwe Grand Scenic zag rijden. Na een korte proefrit met een Grand Scenic TCe was de keuze gemaakt. Het werd een Renault!
Uiteindelijk gekozen voor de volgende uitvoering:
Grand Scenic Selection Business (zonder de 3e zitrij, deze heb ik toch niet nodig)
Kleur Gris Platiné (grijs)
1.5 DCI 110PK (helaas was er geen groter motortype beschikbaar bij de Selection Business anders had ik deze wel genomen.
Ook werden er een aantal introductie pakketten aangeboden.
Welke ik heb genonomen:
Pack Eclipse: Schuifbaar Panoramadak, getint glas, electrisch bedienbare ruiten voor en achter
Pack introduction 2:
Bi-Xenon verlichting voor dim- en grootlicht Koplampsproeiers Automatische afstelling van de bi-Xenon verlichting voor dim- en grootlicht Parkeersensoren vóór en achter Elektrisch inklapbare buitenspiegels.
Pack Luxe: Elektrisch verwarmbare voorstoelen Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie en zwart lederen bekleding
Hierbij nog een tom-tom europa en een 13- polige trekhaak.
Al met al een zeer complete auto welke zich heeft bewezen als een ideale afstandcruiser.
Huidige ervaringen:
km. stand 63.500
Het afgelopen jaar is er een geweest welke zorgenloos heeft plaatsgevonden.
Echter heeft is er door de dealer wel een fout gemaakt mbt. het onderhoudsschema.
De auto zou normaliter om de 30.000 een beurt moeten hebben, echter is de 1e reeds met 15.000 uitgevoerd. Hierna wel netjes om de 30.000.
Net voor de 45.000 beurt merkte ik dat de turbo minder fanatiek meedeed dan voorheen.
Het bleek dat er een modificatie moest plaatsvinden aan de turbo.
Na deze modificatie reed de auto weer prima.
Mijn gemiddelde verbuik ligt rond de 5.6L op 100 (1 op 17,8).
Hierbij rijdt ik veel snelweg. Ook houdt ik mij redelijk aan het schakeladvies. Vanaf 74kph kan de bak in z’n 6 en dat rijdt opzich prima.
Wel merk ik dat als ik Shell, BP of Totall heb getankt ik zuiniger rijdt dan met Esso, Texaco of Gulf.
Met een actieradius van 900km. Is het redelijk te doen. Echter mocht er een optie komen voor een grotere tank dan zou ik deze met alle liefde willen aanvinken op de optielijst.
Met een kleine 10.000 km. Moet de auto weer voor een beurt. Ik zal dan een update schrijven. (ongeveer met 1mnd.) Ook zal ik dan een aantal foto’s plaatsen.
Al met al een prima auto waar ik zeer tevreden over ben in zowel comfort, verbruik als betrouwbaarheid.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.