AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Grand Espace
15

autoreview

Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale (2004)

Anoniem
  • Review
13 september 2004 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrand Espace 2.2 dCi 16V Initiale
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 12 september 2004

Even een update, inmiddels al meer dan 91500 kilometer gereden en nog steeds tevreden. Ik zal de auto nog even voorstellen. Een Renault Grand Espace 2.2 dci automaat Initiale.
De extra’s op de auto zijn : 2.2 m2 schuifdak, heerlijk met 12 graden en een zonnetje de verwarming op 21 en de stoelverwarming aan. Doordat bijna het hele dak uit glas bestaat is het in de auto aangenaam licht. Verder 245-45-18’ banden en lichtmetalen velgen (staat enorm dik). En privacy glas. Meer extra’s heb ik niet besteld want in de initiale is verder bijna alles standaard. 6 x volledig lederen ’captain chairs’,bi-xenon verlichting, metallic lak, navigatie systeem met 9x16 cm. kleurenscherm, 4x40 watt stereo radio met ingebouwde cd wisselaar(geen geknoei meer in de kofferbak)incl. afstands bediening (weten de kinderen niet ander zit ik de hele reis naar ernst bobby en de rest te luisteren).

Woensdag 24-11-04 krijg ik mijn winterbanden gemonteerd, ben benieuwd hoe dat rijdt met de smallere en hogere banden. Als ik er een paar duizend kilometer mee gereden heb zal ik jullie daarover berichten.

De banden zitten er inmiddels ruim 9000 km onder (het zijn Vredestein wintrac extreme’s geworden in de maat 225-55-17’) en ik ben erg tevreden, weinig geluid (je hoort weleens anders)en mooi stabiel in lange snelle bochten. met deze temperaturen minder snel tractie problemen met haakse bochten en snelle acceleratie, perfect.

Vandaag eindelijk eens echt slecht weer met sneeuw en hagel, de banden zijn echt perfect, wat een tractie, zowel met accelereren als met remmen perfect!

Het rijden met deze auto is een enorme verwennerij, thuis op de bank zit je niet zo comfortabel. Doordat elke stoel voorzien is van 2 armleuningen kun je heerlijk ontspannen grote afstanden afleggen zonder moe te worden. De auto is voorzien van een automaat en cruise-control, het is ook de perfecte file-auto(voorzover er zoiets bestaat) je hebt namelijk een enorm goed overzicht omdat je lekker hoog zit. Ik was vooraf erg bang dat dit type auto’s erg op 1 oor zouden hangen bij hogere bochtsnelheden maar daar is bij de Espace niets van te merken terwijl hij toch heel comfortabel veert. Het verbruik was in het begin ongeveer 1 op 10 maar dat is inmiddels beter geworden 1 op 12.5 a 13.

14-11-2005
Sins de laatste update geen problemen meer, je gaat er zelfs weer van genieten.

26-01-2006
Op 28-12-2005 heeft de auto zijn eerste grote beurt gehad ( 60.000 km ) er waren geen bijzonderheden te melden, zelfs geen rammeltjes. De prijs voor dit alles was slechts 347.00 euro incl. btw. Voor deze auto met alle olie, filters en andere onderdelen een goedkope beurt. Voor een officiele Renault dealer dan. Verder zijn we half januari met de familie een weekendje weg geweest en had ik 1 extra stoel nodig om wat meer mensen mee te kunnen nemen ( 7 personen ipv 6 ). Kon ik op vrijdag ochtend een stoel ophalen en op maandag terug brengen, kosten? Geen meneer dat is service, petje af voor de dealer die er makkelijk geld voor kon vragen. Ik krijg echt weer schik in de auto.

9-06-2006
Heb vorige week voor 2 nieuwe banden gekeken, conti sportcontact 2 in de maat 245/45/18. Zijn nu niet de banden die je op de aanbiedings pagina van kwik-fit ziet maar ze zijn nu echt aan vervanging toe. Ik heb er overigens 53.000 kilometer mee gereden en dat valt mij heel erg mee. Van de prijs ben ik wel geschrokken, 374.00 euro per stuk,met een beetje korting kom ik echter op 560.00 euro voor de 2 incl. balanceren en btw. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden niet waar?

19-09-2006

Vorige week woensdag heeft de auto z’n 90.000 kilometerbeurt gehad, en dat viel een klein beetje tegen. De normale onderhoudsbeurt was ongeveer 300 euro maar er kwamen nog nieuwe remblokken voor bij (op zich netjes na pas 90.000 km.) maar wel 150 euro, en van de rechter voorstoel was het mechanisme van de hoofdsteun kapot. dat was meer dan 70 euro en dat is wel veel geld voor een nieuwe geleide buis. Op zich heb ik nu na 90.000 km. ongeveer 1.500 euro aan onderhoudskosten gehad incl ’alles’ dat is 1.6 eurocent per km. en dat valt dan wel weer heel erg mee. Hij mag nog even blijven.

Tot zover het positieve.

PROBLEMEN

  • 12 september 2004

De hemelbekleding bij de voorruit rammelt vanaf het begin en dat is uitermate irritant. Ik ben al bij de dealer geweest en die konden mij melden dat er een kabelboom van de bediening van het schuifdak los lag,zij hadden die weer vastgemaakt, zeiden ze, niet dus.

Ik heb de hele bekleding van het hemeltje vol met poetskatoen gepropt en het is bijna weg. Ik geef het verder op om hem helemaal rammelvrij te maken.

De bandenspanningsensoren zijn zo gevoelig dat 10 graden buitentemperatuur verschil, ochtend koud middag iets warmer 0.2/0.3 bar scheelt. Dat is vervelend als er een grens wordt gepasseerd want dan krijg je een storingsmelding op je dashboard. Is opgelost doordat de dealer de onder en bovengrens heeft aangepast.

Dinsdag 4 januari is de auto terug naar de dealer geweest voor diverse rammels. Onder andere van de beide achter luidsprekers. Er zijn 2 nieuwe speakers gemonteerd maar dat heeft geen enkel effect gehad, zeer teleurstellend was het commentaar van de dealer die zei dat ik de bass wat lager of het volume minder hoog moest zetten. Het is een installatie met 4 X 40 Watt! Een ander alternatief was betere speakers monteren, van een ander merk want dit is de top die Renault kan leveren, hoe bedroevend.

De auto rijdt heerlijk maar door steeds weer terug komende rammels kraakjes en piepjes wordt het rijplezier behoorlijk verpest.

In februari is de auto weer 4 keer weggeweest voor rammels, ik ben er helemaal klaar mee, het plezier is mij ontnomen en ik zal geen Renault meer aanschaffen, helaas. In totaal heeft de auto in 7 maanden tijd al zeker 10 dagen bij de dealer gestaan, let wel. de eerste beurt moet nog komen bij 30.000 kilometer.

Het is enorm jammer dat zo’n mooie auto kapot gemaakt wordt door zijn slechte kwaliteit.

Op 30 maart is de auto voor het eerst voor een oficiële beurt bij de dealer geweest. De nieuwe bedrijfsleider nam mijn klachten over de auto zeer serieus heeft zelf een aantal dagen met de auto gereden voordat ik hem weer op mocht halen. Het is een enorme verbetering en ik ga niet meer elke dag met tegenzin met de auto weg. Misschien wordt het nog wat. Wordt vervolgd.

Het vervolg is dat het hitteschild bij het uitlaatspruitstuk rammelt, doen ze allemaal volgens de monteur, en daar kom je na bijna 11 maanden irritatie achter. Ik ben er klaar mee.

Ben bij de dealer geweest om de auto in te ruilen voor een 3.0 V6 diesel in de hoop dat de 6 cilinder minder trillingen veroorzaakt. Echter het inruilbedrag was bedroevend laag, te laag om serieus te overwegen om in te ruilen. Ruim 13.000 euro afschrijven voor een ondeugdelijk product is toch teveel van het goede.

18-07-2005.

Ongeloofelijk, de auto heeft vorige week weer 3 nachtjes bij de dealer gelogeerd en alle rammels zijn weg! Ik durf de motorkap niet te ontgrendelen omdat ik bang ben dat de volledige motorruimte met purschuim is opgevuld maar de auto is eindelijk stil, Bravo!

9-06-2006

De auto is nog steeds helemaal rammelvrij. Misschien is het een optie voor Renault om de onderdelen die in Frankrijk worden gemaakt hier in Nederland (in Born komt een fabriek leeg te staan)in elkaar te zetten. Dan zijn ze kwalitatief in elk geval beter dan ze nu afgeleverd worden. Op dit moment is de auto nog steeds perfect.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Espace
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    2.0 DCI 127KW | PANO | XENON | NAVI | 6-PERS

    Renault Espace 2.0 DCI 127KW | PANO | XENON | NAVI | 6-PERS

    • 2011
    • 286.618 km

    € 4.950

    1.6 DCI Dynamique 7 persoons  Automaat 160 PK

    Renault Espace 1.6 DCI Dynamique 7 persoons Automaat 160 PK

    • 2017
    • 112.789 km

    € 22.885

    TCe 200pk Initiale Paris 7-Zitplaatsen, Camera, 4-Control, R-link, Glazen dak, Trekhaak, 17''

    Renault Espace TCe 200pk Initiale Paris 7-Zitplaatsen, Camera, 4-Control, R-link, Glazen dak, Trekhaak, 17''

    • 2016
    • 92.000 km

    € 26.990

Meer Renault Espace occasions

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Espace specificaties
  • Renault Espace occasions
  • Renault Espace video's
Advies en informatie
  • Renault Espace tests
  • Renault Espace gebruikersreviews
  • Renault Espace index
Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT - Op de Rollenbank

Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT - Op de Rollenbank

Doorgaans is een plek in de rubriek ‘Op de Rollenbank’ voorbehouden aan auto’s die niet getuned...

Lees meer
 

Renault Espace reviews

  • Review
    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale...

    5
    • 31 oktober 2015
  • Review
    Renault Grand Espace 3.5 V6 24V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 3.5 V6 24V Initiale...

    3
    • 12 augustus 2015
  • Review
    Renault Grand Espace 3.5 V6 24V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 3.5 V6 24V Initiale...

    5
    • 23 augustus 2013
  • Review
    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale...

    11
    • 29 juni 2013
  • Review
    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Privilge (2004)

    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Privilge...

    • 27 juli 2012
  • Review
    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale...

    7
    • 30 maart 2012
  • Review
    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale (2005)

    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale...

    17
    • 11 oktober 2009
meer reviews
Klokje rond Renault Espace

Klokje rond Renault Espace

2

Begin dit jaar legde Ruud Hilgeholt uit Borne de hand op een vier jaar jonge Renault Espace...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Renault Espace Energy TCe 200 Dynamique (2015)

    Renault Espace Energy TCe 200 Dynamique...

    • 31 januari 2021
  • Review
    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2008)

    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale...

    1
    • 6 december 2020
  • Autonieuws
    Renault Espace klaar voor 2021

    Renault Espace klaar voor 2021

    40
    • 17 november 2020
  • Review
    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2015)

    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale...

    7
    • 16 oktober 2020
  • Review
    Renault Espace 2.0 16V Expression (2002)

    Renault Espace 2.0 16V Expression (2002)

    11
    • 21 augustus 2020
  • Autonieuws
    ‘Renault neemt afscheid van Talisman, Scénic en Espace’

    ‘Renault neemt afscheid van Talisman, Scénic...

    98
    • 14 mei 2020
  • Review
    Renault Grand Espace 2.0 dCi 16V 175 Initiale (2014)

    Renault Grand Espace 2.0 dCi 16V 175 Initiale...

    3
    • 5 mei 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Renault-CEO voorzichtig optimistisch na uiterst zwaar jaar

    Renault-CEO voorzichtig optimistisch na...

    5
    • 19 april 2021
  • Review
    Renault Mégane Coupé 2.0 16V T 250 RS (2011)

    Renault Mégane Coupé 2.0 16V T 250 RS (2011)

    2
    • 19 april 2021
  • Autonieuws
    Deze Chinese elektrische JMEV Yi komt als Renault naar Europa

    Deze Chinese elektrische JMEV Yi komt als...

    17
    • 19 april 2021
  • Review
    Renault Clio TCe 120 GT (2013)

    Renault Clio TCe 120 GT (2013)

    6
    • 17 april 2021
  • Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT - Op de Rollenbank

    Renault Laguna Estate 2.0 dCi GT - Op de...

    • 15 april 2021
  • Review
    Renault Talisman Estate dCi 110 Intens (2016)

    Renault Talisman Estate dCi 110 Intens...

    6
    • 8 april 2021
  • Autonieuws
    Prijzen Renault Express bekend

    Prijzen Renault Express bekend

    6
    • 8 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep