Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Expression (2004)

Renault Grand Espace
Renault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Espace - interieurRenault Espace - interieurRenault Espace - interieur

UitvoeringGrand Espace 2.2 dCi 16V Expression
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004

Zie problemen.
Overigens - als de auto het deed, was het absloluut een zeer comfortabele, stille en prettige reiswagen met veel luxe aan boord, een goede radio/cd installatie en heel, veel ruimte. Heb eigenlijknog nooit in zo’n fijne auto gereden (en ik heb de afgelopen 30 jaar meer dan 25 auto’s gereden, van Fiat 850 tot Grand Espace en in totaal meer dan 1 miljoen kilometers afgelegd).

Reed tot dinsdag 7 februari 2006 in een Grand Espace 2.2 dci automaat, bouwjaar jan 2004. Heb besloten deze auto niet meer aan te raken. Overigens rammelde hij niet, behalve het hitteschild maar dat is verholpen.

De auto heeft mij vaak in de steek gelaten, waarbij vooral de problemen met de automaat zeer vervelend waren. Midden in een Frans dorpje, caravan van 1500 kg, auto helemaal vol, zeer druk kruispunt met stoplichten, smal straatje in met razend verkeer, lichte helling nemen en dan ineens gaat de automaat weer stuk en schakelt hij over naar het noodprogramma (is vast in derde versnelling).....

Wat er verder de afgelopen 25 maanden wel mee was:
- 5 maal een nieuwe accu - bleek een storing in de boordcomputer te zijn
- 3 maal een nieuwe boardcomputer plus een aantal upgrades van de software
- 5 - 6 maal ernstige problemen met de automaat
- meerdere malen problemen met de bandenspanningssensoren
tot het niveau van compleet negeren (er zal toch echt eens iets zijn..)
- 2 maal zijn de verwarming en delen van de airco unit vervangen en werkt op het laatst nog steeds niet naar behoren (in het begin wel)
- 1 maal vervanging van een pullie waardoor een v-snaar begon te slippen. pullie was compleet kapot
- kapotte inspuiter, die na reparatie (op het nippertje nog na twee jaar = einde garantie) toch weer problemen begon te geven - of het was een andere inspuiter
- afgelopen dinsdag viel de auto bij het afrijden van een autobaanafrit totaal stil, midden in een bocht, vier baans spitsdrukte bij Den Haag. Een LEVENSGEVAARLIJKE zaak en voor mij reden om na alle problemen deze auto niet meer aan te raken.
Bij de dealer ligt een eis tot ongeldig verklaring van het koopcontract, maar ze krijgen NUL medewerking van Renault Nederland. De vraag die vandaag vrijdag 17 februari van Renault Nederland kwam was: wil deze meneer evt een offerte ontvangen voor een nieuwe onder inruil? Mijn antwoord is natuurlijk NEE.
Per volgende week zal ik deze zaak aan mijn advocaat overdragen om te kijken wat er nog te halen is.
De dealer (Coppes, Bergharen) heeft overigens iedere keer keurig netjes alles gedaan wat ze konden doen, maar blijkt helaas ook niet in staat om een dergelijk slecht product rijdend en veilig te houden.