Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Grand Espace

Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)

autoreview

2
Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)
Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2003)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrand Espace 2.0 Turbo 16V Privilège
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 11 juli 2007

Alweer mijn 6e Espace. Alleen het allereerste type niet gehad. Moet zeggen dat ze iedere keer weer een stukje beter werden, vooral de afwerking. De vorige Espace (III) was een 2.2 dT, de 1e die ik nieuw gekocht heb door de hoge prijzen. In 2003 gekozen voor de 2.0 Turbo, de diesels waren me te duur in aanschaf en belasting. Deze auto is en rijdt na 105.000 km nog als nieuw. Als geheel staat de auto op een hoger plan dan de vorige, alle luxe die je je kan wensen (behalve dan een automaat, dat wordt de volgende) en ruimte in overvloed. Na 2 verbouwingen en vele vakanties met de fietsen in de auto is dit de auto achterin wel aan te zien: de plastic achterkant van de losse stoelen is gevoelig voor krassen en wat zijn die stoelen zwaar!
Wat erg goed bevalt is de automatische airco: die staat al 4 jaar op auto en 20 graden, regelt perfect de atmosfeer in de auto zonder veel tocht. Ben een rustige rijder, verbruik is altijd rond 1:10, hetzelfde als met vroegere V6 types(weinig stadsverkeer). Bandenslijtage is ook minimaal voor zo’n zware auto: 65.00 km met de voorbanden, 75.00 km achter is niet gek( Michelin Pilot). Olieverbruik heb ik nooit gehad met een Renault.
Bij al mijn vorige Espaces moest ik om de 2 jaar de ruitenwisserbladen vervangen en bij allemaal is de voorruit een keer vervangen wegens steenslag. Bij de huidige auto niets van dit alles!
Ben erg gesteld op de hoge zitpositie en het voortreffelijke comfort dat de auto biedt: hij rijdt vlot dankzij de turbo, geruisloos dankzij 6 versnellingen en goede afdichtingen bij de portieren.
Lak en LM velgen nog als nieuw, echt veel doe ik er niet aan. Dit was vroeger wel anders!
Nadelen zijn er ook: het eerste type was geloof ik 4,25 m lang, deze 4,85. Dat geeft lekker veel ruimte maar je merkt dat er veel parkeergarages en -plekken zijn die niet op deze afmetingen zijn afgestemd! Maar dat geldt natuurlijk ook voor een MB E-klasse en een SUV. De Espace is denk ik wel de auto met de beste verhouding tussen buitenmaten en binnenruimte.
Punten voor verbetering: 1.stoelen zijn zwaar en niet echt makkelijk te verplaatsen.
2. waarom dimt de instrumentverlichting als je de verlichting aan doet. Er wordt veel vaker met licht aan gereden dan vroeger, met een zonnebril op zijn de meters haast niet meer af te lezen.
3. een gekoeld dashboardkastje ontbreekt vreemd genoeg, lijkt me wel handig.
4. regulier onderhoud is duur. 90.000km beurt met remrevisie was ruim 600 Euro. Alles goed uitgevoerd en auto gewassen, maar toch..Straks moet de distributieriem worden vervangen, zal ook wel weer de hoofdprijs zijn.

PROBLEMEN

  • 11 juli 2007

Enige echte probleem (ook bij de vorige) is de accu: er zit zoveel electronica in en bijna alles werkt electrisch (ook de airco) zodat 20 min stilstaan met airco en radio aan een lege accu tot gevolg heeft. Na 2½ jaar en 3 keer starthulp de accu vervangen door een zwaardere Varta, kijken hoe lang die meegaat.
Probleempje met de radio: na precies 45 min rijden gaat het volume terug en moet een paar eenheden hoger gezet om op oorspronkelijke waarde te komen. Dealer kan niets vinden. Ben er aan gewend en laat het maar zo.
Rammeltje in linker portier is weg na een schade links waarbij portier is vervangen.
Bij veel zonnestraling op het dashboard soms een tijdje wat gekraak dat ook weer verdwijnt, zal wel het kunststof zijn dat uitzet.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Espace? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Espace
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Espace 2.0T Initiale Automaat 2e eigenaar leerbekeleding stoelverwarming navi cruis control parkeer sensor trekhaak

    Renault Espace 2.0T Initiale Automaat 2e eigenaar leerbekeleding stoelverwarming navi cruis control parkeer sensor trekhaak

    • 2006
    • 201.018 km

    € 4.999

    Renault Espace 2.0 T Expression I 3e Eigen I Automaat I Airco I Cruise Contr I Park sens I Isofix I Distributie reeds v.v I 163 PK

    Renault Espace 2.0 T Expression I 3e Eigen I Automaat I Airco I Cruise Contr I Park sens I Isofix I Distributie reeds v.v I 163 PK

    • 2004
    • 193.642 km

    € 2.499

    Renault Espace 2.0 Expression 6 Persoons, Airco, Trekhaak, Stuurbekrachtiging

    Renault Espace 2.0 Expression 6 Persoons, Airco, Trekhaak, Stuurbekrachtiging

    • 2004
    • 209.999 km

    € 2.244

Meer Renault Espace occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Espace | Nieuw: facelift 2020

    300
    • 11 januari 2020

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Espace specificaties
  • Renault Espace occasions
  • Renault Espace video's
Advies en informatie
  • Renault Espace tests
  • Renault Espace gebruikersreviews
  • Renault Espace index
PREMIUM
Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

De nieuwe Renault Megane E-Tech is in alles een directe rivaal voor de Volkswagen ID.3, maar...

Lees meer
 

Renault Espace reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale...

    5
    • 31 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Espace 3.5 V6 24V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 3.5 V6 24V Initiale...

    3
    • 12 augustus 2015
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Espace 3.5 V6 24V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 3.5 V6 24V Initiale...

    5
    • 23 augustus 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale...

    11
    • 29 juni 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Privilge (2004)

    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Privilge...

    • 27 juli 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2004)

    Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Initiale...

    7
    • 30 maart 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale (2005)

    Renault Grand Espace 2.2 dCi 16V Initiale...

    17
    • 11 oktober 2009
meer reviews
Klokje rond Renault Espace

Klokje rond Renault Espace

2

Begin dit jaar legde Ruud Hilgeholt uit Borne de hand op een vier jaar jonge Renault Espace...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Renault stopt eind maart met Talisman, Scénic en Espace volgen

    Renault stopt eind maart met Talisman,...

    168
    • 4 februari 2022
  • Achtergrond
    Waarom de eerste Renault Espace briljant was

    Waarom de eerste Renault Espace briljant...

    40
    • 26 december 2021
  • Renault Espace - Occasion aankoopadvies

    Renault Espace - Occasion aankoopadvies

    28
    • 18 november 2021
  • Renault Espace (1986) - Klokje rond klassiek

    Renault Espace (1986) - Klokje rond klassiek

    47
    • 14 september 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016)

    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale...

    17
    • 8 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016)

    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale...

    3
    • 27 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace TCe 225 Initiale Paris (2018)

    Renault Espace TCe 225 Initiale Paris (2018)

    1
    • 16 juli 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    1
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Renault Laguna III - Facelift Friday

    Renault Laguna III - Facelift Friday

    48
    • 24 juni 2022
  • Achtergrond
    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken tweedehands markt

    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken...

    95
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Kleine update voor Renault Zoe

    Kleine update voor Renault Zoe

    23
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech Electric bekend

    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech...

    101
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

    Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Nieuws
    Renault 15 GTL (1978) - Liefhebber Gezocht

    Renault 15 GTL (1978) - Liefhebber Gezocht

    38
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden