Renault Grand Espace 2.0 Turbo 16V Expression (2004)

autoreview

Renault Grand Espace
Renault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Grand EspaceRenault Espace - interieurRenault Espace - interieurRenault Espace - interieur

Signalement

UitvoeringGrand Espace 2.0 Turbo 16V Expression
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf99.750 km
KM-stand laatst260.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gezinsbus

  • 101.500 km

Nu dat onze 3e 8 april is geboren hebben we de oude V40 van mijn vrouw ingeruild voor een Renault Grand Espace uit oktober 2004.

Na heel veel vervelende reviews te hebben gelezen wilde ik zekerheid. Daarom heb ik een top occasion van Renault gekocht met twee jaar garantie. Dan ga ik er in iedergeval vanuit de komende twee jaar geen problemen te krijgen.

In eerste instantie keek ik naar een gewone espace maar mijn vrouw zei als we toch zo'n bus gingen kopen dat we net zo goed de grootste konden nemen. Zo gezegd zo gedaan. Op internet een knappe grijze grand espace gevonden met garantie. De proefrit verliep vlekkenloos en nadat we nog een extra stoel en een set velgen en winterbanden erbij hadden bedongen hebben we de koop gesloten.

Voor aflevering zouden de krasjes op de lak nog worden weggewerkt. Dit was helaas bij aflevering nog niet helemaal gedaan dus daar gaat hij nog een keer voor terug. Verder heeft hij een grote beurt gekregen met nieuwe distributieriem, airco gecheckt en een paar nieuwe filters en twee nieuwe voorbanden.

Het is een expression uitvoering met automaat, was zomaar toevallig maar mijn vrouw vind het heerlijk. Ik merk wel dat hij snel heen een weer schakeld maar dat is denk ik even wennen.

De kinderen vinden het een heerlijke bus, ze hebben goed uitzicht en tot op heden zijn we er helemaal happy mee.

Alleen over hobbels (drempels) is hij was lastig, die moet je heel rustig nemen. Dat heb ik zelfs met mijn Porsche en Jaguar niet.

Deze zomer ermee naar Zwitserland dus dat is de eerste grote test.

Probleemloos de eerste drie maanden door

  • 103.500 km

De eerste drie maanden probleemloos doorgekomen. Verbruik valt zeker als je het afwisseld met wat lange stukken reuze mee. 1 op 10 moet je dan kunnen halen.

De dealer heeft de twee gehele zijkanten overgespoten dus de Espace is weer als nieuw.

Nee, niets te klagen, hij bevalt prima en de ruimte is enorm.

Vakantie

  • 104.500 km

Afgelopen week heen en weer naar Zwiterland met de Espace, echt top. Bij de garage nog even snel een nieuwe spiegel gehaald omdat daar een barst in zat. € 50 verder maar eigenlijk viel mij dat nog mee.

We hebben rustig gereden om een beetje brandstof te sparen en we toch geen haast hadden. Wat kom je dan een eind verder dan continu 160 á 170 rijden.

De kinderen hebben heerlijk naar hun video zitten kijken en met zo'n automaat in de auto is het gewoon heel erg relaxed rijden.

En wat past er veel in zo'n Grand Espace, we hadden nog wel veel meer mee kunnen nemen maar dat was niet nodig.

Op naar de volgende probleemloze kilometers

APK

  • 109.000 km

Na een winterseizoen waar ik blij was een set winterbanden en velgen te hebben bedongen bij de verkoop was het tijd voor z'n eerste APK.

Nu heb ik vanwege alle verhalen 2 jaar garantie op de Espace en dat bleek ook nodig te zijn.

De veer rechtsachter was doorgeroest en moest worden vervangen, dit viel gelukkig keuring onder de Top Occasion Garantie. Weet niet wat de reparatie koste maar mij in ieder geval niets. Verder waren de achter knipperlichten een afkeurpunt omdat de oranje bolletjes langzaam verbleken en nu te wit waren geworden. Deze kosten 5 euro om te laten vervangen dus dat viel alles mee.

Verder geen klachten, na 2 maar heen en weer naar Zwitserland moet ik zeggen dat het een erg fijne reiswagen is die nog redelijk zuinig is (zeker in vergelijk met mijn Jaguar) 1 op 10 halen we altijd.

Nu op naar de zomervakantie, de eerste beurt is pas volgend jaar april.

Grote beurt

  • 133.000 km

Pas een grote beurt gehad bij de Renault dealer. Geen centje pijn behalve dat ze aangaven dat de remschijven en blokken waren versleten. Of ik even € 900 euro wilde betalen voor nieuwe.

Ik heb aangegeven daar nog even mee te wachten. Ben naar de Kwikfit gereden en daar hebben ze de remmen gecheckt. Wat bleek, achter hoefde helemaal geen nieuwe remschijven te komen, deze waren nog prima. Scheelt weer een hoop centjes. Zijn garages wel te vertrouwen?

We zijn pas verhuist, nou dan is zo'n Espace helemaal top, alle stoelen eruit en je hebt een halve bestelbus. Helemaal top.

De winterbanden zitten eronder en deze doen het perfect in de sneeuw, echt een aanrader.

Nog een paar weken en dan weer naar Zwitserland voor de wintersport.

lang leve de top occasion garantie

  • 138.850 km

Net voor het aflopen van de 2 jaar TOP occasion garantie leek het mij handig om tegelijk met de APK de rest van de auto ook nog even na te laten kijken. Als er nu iets vervangen moest worden kon de Renault daar nog voor zorgen.

En......

Gelukkig heb ik mijn Espace nog even laten nakijken.

Er bleek een probleem te zijn met de verwarming, er moest een nieuw stuurhuis in, de stuurkogels hadden speling en werden vanwege het nieuwe stuurhuis ook onder garantie vervangen en er was een motersteun afgeboken die is vervangen. Totale kosten voor de Renault, € 3000 euro en ik moest alleen de APK betalen.

Nu maar hopen dat we weer jaren zonder problemen kunnen doorrijden. Het enige wat er aan zit te komen is een nieuwe accu want die laat mij nog wel eens zitten.

Verder hebben we nog steeds heel veel plezier van de Espace en hebben we nog weinig kosten gehad. Ik ben zo blij dat we de TOP occasion garantie hebben genomen, dat zou ik toch een ieder wel willen adviseren.

Toch best veel onderhoud zo'n Espace

  • 158.000 km

Afgelopen november de jaarlijkse beurt laten uitvoeren. Kwam eigenlijk weinig naar voren op een gesmolten distributiehuis na.

De verkopende Renault dealer benadert voor coulance, natuurlijk nooit van gehoord. Dan maar de rechtsbijstand ingeschakeld en gelukkig gingen ze overstag. € 500 betalen voor het verkeerd vervangen van de distributieriem is natuurlijk niet de bedoeling.

Daarna prima twee keer naar de wintersport gereden. Bij de APK van afgelopen maand kwam er nog een stuurkogel met speling naar voren. Weer € 500 afgerekend nu maar hopen dat we er een jaar vanaf zijn.

Verder nog steeds een fijne familiewagen.

Ruimte Ruimte en nog een Ruimte

  • 166.000 km

Alle drie de reizen naar ons huis in Zwitserland weer achter de rug. Wat een fijne kar voor lange reizen.

Het onderhoud van de Espace is stevig maar het is ook een zware auto.

De winterbanden gaan er volgende week weer af. Tijdens een harde remactie in Duitsland zijn de banden wel wat onregelmatig afgesleten waardoor je nu aan Guus Meeuwis moet denken met Kedeng Kedeng. Ach nog een wintertje en dan zullen we ze toch moeten vervangen. Dat cuppen hoor ik niet zulke goede verhalen over.

Gebruik blijft netjes 1 op 10 maar 130 euro met een tankbeurt afrekenen blijft toch fors!!

Verder geen klachten te melden, automaat en electra werken prima.

Te goed en handig om weg te doen

  • 225.000 km

Ik heb inmiddels een electische Ford Focus voor mijn vrouw aangeschaft met als idee ook de Renault Espace op te ruimen maar ondanks de 1100 euro wegenbelasting is het toch een te handige auto om weg te doen.

Ik heb bij de Renaultdealer de laatste beurt laten uitvoeren en nu kan hij er weer 30.000 kilometer tegenaan.

Dus ja, we rijden heel milieu bewust in de stad maar voor de vakantie pakken we toch maar weer die handige oude Espace om bepakt en bezakt zonder dakkoffer in Zwitserland te komen.

Pech onderweg

  • 235.000 km

Gelukkig hebben we een Renault Route Plus polis afgesloten voor onze vakantie want op de terugweg in Duitsland is de drukslang van de turbo kapot gegaan en stranden we.

Na een nachtje hotel met een Opel Mokka naar huis gegaan en de Renault garage in Koblenz belde twee dagen later dat ze het euvel hadden gevonden.

Kosten 550 euro en we moeten hem zelf ophalen. Gelukkig duurde de reparatie langer dan twee dagen en wordt hij dan kosteloos naar Nederland getransporteerd.

Dag kan wel 10 dagen duren maar bij de renault dealer in NL is de reparatie zo'n 450 dus dat is meegenomen. We laten hem toch maar weer herstellen omdat het een te handige auto is voor de vakantie.

Op

  • 260.000 km

Na 10 jaar onze bus te hebben gereden is hij op. Ik heb hem aan een Belgische familie verkocht met de melding dat er wel werk aan zit komen maar dat was geen probleem.

Wij hebben eingelijk weinig kuren gehad met de Espace behalve een keer een gereviseerd digitaal scherm en een smoorklep die niet goed werkte. Automaat en turbo hebben het al die jaren goed gedaan.

Wij rijden twee electrische auto's en gaan weer opzoek naar een nieuwe bus voor de lange ritten naar Zwitserland.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens