Renault Clio Estate TCe 90 Energy Zen (2017)

autoreview

Renault Clio Estate
Renault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio Estate

Signalement

UitvoeringClio Estate TCe 90 Energy Zen
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst73.100 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ruim 10000km

  • 11.000 km

Na de wat teleurstellende ervaringen met de Captur deze Clio Estate Zen gekocht. Ik had in eerste instantie aarzelingen bij de 3-cilinder motor, maar na een uitgebreide proefrit, op aanraden van de dealer, met een vergelijkbare Clio toch gekozen voor deze motor. Qua uitrusting bewust gekozen voor het meest simpele maar met ac. Extra toegevoegd parkeersensoren en een afneembare trekhaak.
Afgelopen jaar drie keer naar Frankrijk geweest met deze auto, waaronder in de zomer naar de Pyreneeën. Tot nu toe geen spijt van deze koop. Een hele verbetering t.o.v. de Captur.

2 jaar ervaring

  • 20.525 km

De auto is inmiddels ruim 2 jaar oud.
Diverse keren mee naar Frankrijk geweest. Auto wordt vrij weinig gebruikt, als hij gebruikt wordt zijn het over het algemeen langere ritten.
De auto bevalt nog steeds goed. Tot op heden geen problemen ondervonden. Gebruik ligt over het algemeen zo rond de 1 op 16.

3 jaar ervaring

  • 36.207 km

Inmiddels heb ik de auto ruim 3 jaar.
Hij bevalt nog steeds erg goed, nog geen problemen tegen gekomen.
Er is nog geen enkele aanleiding om al weer om te zien naar een andere auto.

4 jaar ervaring

  • 50.375 km

Inmiddels de auto al weer 4 jaar in bezit.
Afgelopen jaar natuurlijk geen verre vakanties er mee gedaan.
Bij ver naar links of naar rechts draaien van het stuur zit er ergens een klein kraakje. Bij de beurt, tevens eerste APK, naar laten kijken. Volgens de dealer kan het geen kwaad, geen reden om daar iets aan te doen.
De auto bevalt nog steeds prima. Dus geen aanleiding om om te zien naar een andere.
Verbruik ligt sinds aanschaf zo rond de 1 op 16,3.

5 jaar ervaring

  • 58.761 km

Weer een jaar erbij. De jaarlijkse beurt weer uit laten voeren. Geen bijzonderheden, ook de vorig jaar genoemde kraak hoor ik niet meer. Natuurlijk afgelopen jaar weer geen lange reizen naar het buitenland, m.u.v. een korte trip naar Noord Frankrijk in het najaar.
De auto bevalt nog steeds prima, dus wat dat betreft geen aanleiding om te zien naar een andere. Bovendien zou dat een probleem zijn want de estate wordt niet meer gemaakt en, omdat ik in de volgende auto wel een automaat zou willen, de enige automaat is de hybride versie. Gezien mijn gebruik betekent dat het voor 90 % van de tijd rond sjouwen van een zware accu zonder dat deze enig nut oplevert.
Dus voorlopig verder met deze, wat m.i. prima kan. Verbruik is ongeveer 1 : 16,6.

6 jaar ervaring

  • 65.761 km

Inmiddels de auto 6 jaar in bezit. Laatste beurt was een dure. Bij 6 jaar moet de multiriem vervangen worden en de accu was niet zo best meer, dus die gelijk ook vervangen.
Verder geen bijzonderheden.
Auto bevalt nog steeds goed. Over het grootste deel van de verreden kilometers het verbruik bijgehouden (schat ongeveer over 60.000 van de 65.000). Het gebruik staat nu op 1 op 16,49. De ecostand gebruik ik overigens nooit en, gezien de respons, schakel ik ook niet naar het ¨nieuwe rijden" verhaal.

Auto ingeleverd

  • 73.100 km

De Clio naar de dealer gebracht. Na bijna 7 jaar nu een nieuwe Clio.
Deze auto is me erg goed bevallen. Afgezien van een nieuwe accu na 6 jaar en het plaatsen van een marterverjaag systeem geen reparaties ed. gehad. De auto staat nog op de eerste banden, hoewel ik erbij moet zeggen dat ik ´s-winters op winterbanden rij (verhouding zomer-/winterkilometers geschat 75/25%).
Over vrijwel het totale aantal kilometers het brandstofverbruik bij gehouden. Dat kwam op 1 : 16,49. De eco knop heb ik nooit gebruikt. In verhouding veel snelwegkilometers en weinig stadkilometers.
In hele specifieke situaties wel eens last van het kleine koppel. Dat is dan in situaties dat je vanuit stilstand weg moet rijden en direct een steile helling op moet. Dan moet de motor even toeren maken voordat je voldoende koppel hebt.
Ben benieuwd of de volgende, een hybride Clio, net zo goed bevalt. Wel jammer dat Renault geen stationcar meer levert.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.