Renault 25 V6 Injection (1991)

autoreview

Renault 25 V6 Injection (1991)

Signalement

Uitvoering25 V6 Injection
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf274.000 km
KM-stand laatst285.468 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 284.000 km

Ik heb de auto aangeschaft op 02-02-2002 met een kilometerstand van 274000 km, als hobby project en omdat het een droom van mij was om eem keer een Renault 25 V6i te mogen bezitten.

Het is er een uit 1991 met een handbak. De auto verkeerde qua carroserie in een goede staat en reed goed. Omdat de auto bij aanschaf reeds 11 jaar oud was, is het niet meer dan normaal dat er wat werk aan zat om haar weer tip top in orde te maken, daar komt nog eens bij dat ik een (soms te) perfectionist ben. Vandaar dat de lijst met werk redelijk lang is.... Ik heb met opzet de kosten niet opgeteld!

Uitgevoerde reparaties en verbeteringen:
- versnellingsbak voorzien van nieuwe pakkingen bij 274000 km
- nieuwe drukgroep bij 274.000 km
- nieuwe aandrijfassen met differentieelkeerringen bij 280000 km
- airco systeem omgebouwd naar R34a, met gereviseerde aircocompressor en nieuwe condensor, uitgevoerd in februari 2004
- nieuwe remschijven blokken rondom bij 274000 km
- nieuwe schokdempers rondom bij 2780000 km
- nieuwe uitlaat van voor tot achter bij 274000 km
- nieuwe banden Michelin Pilot Primacy rondom bij 274000 km
- wielen opnieuw gespoten bij 274000 km
- inbouw lederen interieur en cruise control bij 274000 km
- bumpers onderste deel portieren i.v.m. steenslag overgespoten in mei 2003 bij 280000 km
- nieuwe alarmcomputer gemonteerd in november 2003 bij 283000 km
- nieuwe waterpomp
- nieuwe accesoireriemen bij 274000 km
- gereviseerde dynamo
- alle koelslangen zijn vervangen in mei 2002 bij 274000 km
- gereviseerde radio Renault 4x20W
- nieuw katalysator hitteschild
- nieuwe chroomlijsten rondom
- nieuwe voorruit in april 2003
- nieuw brandstoffilter bij 274000 km
- nieuwe verdelerkap, verdeler en bougiekabels bij 280000 km
- nieuwe voormistlampen bij 274000 km
- nieuwe stabilisatorstangrubbers reactiestangen voor en achter bij 278000 km
- nieuw spiegelglas L R
- nieuwe versnellingspookknop
- nieuwe remvloeistof reservoir rubbers

Dit zijn allemaal dingen die in principe niet nodig waren, maar vanwege het feit dat ik de auto in een mooie staat wilde hebben heb ik het uitgevoerd. Op het spuiten van de bumpers/portieren/wielen en het vervangen van het voorraam na heb ik alles zelf gedaan.

De auto rijdt super, geweldige stoelen die niet zouden misstaan in een huiskamer, zo maakt men er niet veel meer. De stoelen van de Vel Satis komen erg dicht in de buurt qua comfort en formaat. Het rijcomfort is op en top, ik persoonlijk vind het heerlijk, maar je moet er van houden. Het enige waar je duidelijk aan merkt dat het een auto uit een ander tijdperk is, is de aanwezigheid van windgeruis, dit is duidelijk beter voor elkaar bij nieuwe auto's.

Update:
Het weekeinde van 24/25 januari ga ik de auto na 5 1/2 jaar stilstand weer eens ontwaken. Ik heb besloten de auto te gaan gebruiken voor mijn bruiloft komende mei. Ik houd u op de hoogte!

Update:
Ik heb de auto ontwaakt, sleutel omdraaien en de motor liep weer! Stukje mee gereden en alles doet het nog, wat rijdt deze auto toch geweldig goed. Geen scheurijzer, maar daar is ie ook nooit voor ontworpen.

Nou de bruiloft heeft plaatsgevonden 16 mei jongstleden en de R25 was (uiteraard) de auto van het bruidspaar. Geweldig wat een dag en heerlijk om er met de R25 naar te rijden! Ik heb trouwens zelf gereden.

PROBLEMEN

Nieuwe slang van remvloeistofreservoir naar koppelingshoofdcilinder omdat deze door ouderdom scheurde. Verder niets, maar ja dat mag ook wel gezien de aandacht die het oude beestje heeft gehad.

In de winter staat ze binnen, ’s-zomers mag ze buiten komen.

Accu vervangen voor de bruiloft, niet zo veel zin om onderweg naar de ceremonie stil te vallen.

ZJ-01-YY heeft nu Franse platen

  • 285.468 km

De auto is, uiteraard zou ik haast zeggen, nog steeds in mijn bezit alleen nu op Franse kentekenplaten. Ik heb de auto uitgevoerd daar ik in Frankrijk woon en nu de plaats heb om de auto thuis in de garage te zetten. De tweede keer dat ik een auto in Frankrijk invoer, erg eenvoudig trouwens.

APK was geen probleem, ik kreeg de complimenten van de keurmeester op de staat van de auto "zo zien we ze niet veel meer meneer" (in het Frans uiteraard, de Fransen zijn niet zo sterk in Nederlands spreken...).

Sinds de auto officieel resident van Frankrijk is geworden heb ik haar een paar keer uitgelaten, het blijft leuk om met zo'n oude slee rond te knorren, heerlijke stoelen en een tevreden knorrende V6 :-)

Kosten e.d. houd ik niet bij van deze auto, het is een hobby auto en dat kost nou eenmaal geld.

Wat moet er nog gedaan worden:
- olielekkage van de carterpan, pakking is al eens vervangen maar lekt wederom
- olielekkage versnellingsbak, niet ernstig maar wel vervelend

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.