Peugeot 404 (1968)

autoreview

Peugeot 404 (1968)

Signalement

Uitvoering404
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1968
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf146.000 km
KM-stand laatst149.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

404

Verleden jaar een originele 404 gekocht 2e eigenaar nieuw verkocht in Belgie.
Waarom een 404 ? ik hou niet zo van dure oldtimers met bestuurders die die kopen om te showen maar geen bal verstand hebben van techniek.
Ik ken de 404 van oude franse films en z'n no -nonsense lijn spreekt me aan.
Natuurlijk toch een beetje een kat in een zak gekocht ; teveel betaald en veel meer problemen dan verwacht. Tja m'n eerste oldtimer ik had het kunnen weten!

Maar hij rijdt geweldig ondanks zijn 148.000 km ( niet gereviseerd).
Starten , sturen ,remmen werkt allemaal goed ( heb nu wel problemen met de hydrovac)
grootste probleem is echter roest aan de linkerzijde vooraan . Veel aan gelast en is door de APK !
Net als je denkt nu is ie in orde meldt er zich weer een nieuw probleem.
Het is altijd wat balanceren tussen stress en plezier.
En toch wel veel geld uitgeven.

Moest ik er nu 1 kopen dan weet ik natuurlijk wel de punten waar ik op letten moet maar tja dat is logisch natuurlijk !

problemen sinds aankoop :

- roest aan chassisbalk linksvoor , aan linkerspatbord voor en rechts achter
- groot onderhoud gegeven
- lek aan de achterbrug (gemaakt)
- schokkend rijden (grotendeels opgelost : nieuwe verdeler, kontaktpunten , condensator en eens alles goed afgegeld)
- dashboard gemaakt
- ruitenwisser blijven staan waar ze op dat moment zijn als je ze afzet (nog niet gemaakt)
- remmen maken een sissend geluid (nog niet opgelost maar moet de hydrovac zijn)

etc...

toch nog 2000 km mee gereden

UPDATE

  • 149.500 km

Ondertussen zo'n 4000 km gereden.
Nog wat gaten gevonden in debodem ( gelast)
en verdere roestbehandeling gegeven.
Motor draaide onregelmatig --> bijgeregeld
best nog carburateur te reviseren of
te vernieuwen.

Verder nog een bus vd sturinrichting die moet vervangen worden.

Er blijft dus werk aan de winkel.
Gelukkig kan ik tussendoor altijd blijven rijden en dat doet ie ook ongeacht de
afstand. gelukkig maar
Hij

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.