Peugeot 307 Break XS Premium 2.0 HDI 90pk (2005)

autoreview

Peugeot 307 Break XS Premium 2.0 HDI 90pk (2005)

Signalement

Uitvoering307 Break XS Premium 2.0 HDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een erg ruime auto. Zeker voor mij alleen. Ik heb zelfs een luchtbed in de auto liggen. De achterbank plat en dan kan ik met mn 1.92 lang wel diagonaal liggen in de auto.


Het Premium pakket is een gedegen aanvulling op het ruime standaard pakket. regensensor, climate control, zelfdimmende binnenspiegel, elc. ramen voor en achter, in hoogte verstelbare voorstoelen, Electrisch inklapbare buitenspiegels. etc. Deze auto is helemaal compleet. De meegespoten bumpers geven de auto een sportiever uiterlijk.


De prestaties zijn niet goed te noemen. De acceleratie is slap zeker in de 4e versnelling bij het inhalen van een auto als je net 110 hebt moeten rijden. Hij doet heel lang erover om een beetje tempo te maken. De 16V 90 pk is een stuk pittiger dan de 2.0HDI. Een goede keus van De PSA groep om deze in de auto te monteren ipv de 2.0HDI. 16V 90 pk is tevens een stuk zuiniger. Deze motor zat eerder in de Citroen C4 die een bekende van mij reed. Daarna pas in de Peugeot 307 HDI.

update 20 september 2007

Ik heb nu zo’n 130.000 km gereden in iets minder dan 2,5 jaar. De auto is nog steeds traag maar genoeg ruimte voor mij.


Het is een zeer betrouwbare auto. Start altijd en laat me dus nooit in de steek.

Waar ik niet over tevreden ben zijn de stoelen. Totaal geen steun in de onderrug.
Tja en de kracht van de auto. Wat is deze auto slap bij het inhalen.

Nog een paar maanden en dan weer terug naar de Italiaanse auto. Fiat Bravo Sport 150 pk JTD. Is nog zuiniger ook dan de peugeot.

Update 27 December 2007

Nu nog 1 maand wachten op mn nieuwe auto. 141.000km gereden en weinig tot geen problemen. Hij heeft wat moeite met starten als het heel koud is. Verder doet mijn rechter achterlicht een beetje raar. Ik dacht dat ie kapot was, een klap erop gegeven en toen deed ie het weer. Loscontactje?

Het is een leuke ruime, betrouwbare familieauto.
Op naar de Fiat Bravo Sport Multijet 150 pk diesel

PROBLEMEN

Een kapotte ruitenwisserpomp is mn enige probleem tot nog toe. Jammer dat deze het had begeven net na de 40.000 kilometer beurt. Ik was net 10 minuten de garage uit toen ik dit constateerde. Toeval!
Een defecte wiellager en de standaard slijtage zoals banden en lampjes.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.