Peugeot 307 Break XS 1.6 16V (2004)

autoreview

Peugeot 307 Break
Peugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 Break XS 1.6 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto gekocht in april 2004 en een week later reden wij al in de nieuwe auto. Is namelijk uit de showroom gekocht en een week later afgeleverd. De opties die er op zitten zijn climate control en de radio RD3 met bediening aan het stuur en 6 speakers.
De auto bevalt goed, weggedrag is uitstekend en de stuurbekrachtiging werkt niet te licht al met al een fijne rijdersauto.
Na 1000 km eerste controlebeurt gehad en is toen tevens de software van de motor vervangen ivm het inhouden van de motor tijdens koudere dagen.
Tevens is het fijn dat er armleuningen aan de voorstoelen zitten de climate control is erg handig alleen vind ik dat hij vrij hard blijft doorblazen als de auto eenmaal op temperatuur is. Niet iedereen vindt dat prettig. Je bent gauw geneid hem handmatig langzamer in te stellen das toch eigenlijk niet de bedoeling van zo’n systeem.
Tja de climate control blijft toch een bron van ergernis als het koud is reageert ie prima wordt het lekker warm in de auto maar zodra het warmer wordt gaat ie toch heel vervelend op de roosters in het dashboard koude lucht blazen.
Update 04-01-06
De auto is terug geweest voor een terugroepactie om de stekker verbinding te controleren van het ABS blok en eventueel aan te passen. de controle zou een 1,5 uur duren maar gelukkig was het na een half uur al klaar
verder zijn er weinig problemen.
Heb helaas wel schade aan de auto aan de rechtervoorzijde is de lak van de bumper moet nog hersteld worden.
Vorige week bij het wegrijden na het tanken viel bij het starten alles even uit en begon luid te piepen even de sleutel terug gedraaid en opnieuw gestart deed het toen prima.
Update 25-03-06
Naar aanleiding van problemen mbt de motor die inhoudt als ie koud is en dat er
’storing uitlaatgas ’op het display verscheen heb ik mij 3 weken geleden gemeld bij de garage die de software in het motormanagement heeft vervangen.
dit heeft niet geleid tot het gewenste effect en afgelopen week kreeg ik weer de melding ’storing uitlaatgas’ en ’storing katalysator’ daarom is er bij het bezoek aan de dealer besloten om alle kleppen in de motor te vervangen wegens het blijven hangen als de motor koud is.
en dat terwijl de auto pas 23000 km gelopn heeft.
Update 20-05-06
Auto ingeruild na meerdere problemen met de airco.

PROBLEMEN

+/- 100 km: kapje bij linker achterportier zat scheef zelf gerepareerd

+/- 500 km: rechtervoorportier zakte na het openen van de deur iets naar beneden hebben ze keurig hersteld

+/- 1000 km: controlebeurt en software vervangen

+/- 7000 km: oliepeilsensor geeft olipeil niet goed weer hapert af en toe tijdens het starten nog niet naar gekeken

+/- 7500 km: kapje van linker kentekenplaat verlichting valt spontaan naar beneden tijdens het sluiten van de achterdeur

+/- 10000 km: het oliepeil is gezakt en de meter in het dashboard geeft nu 2 streepjes aan als hij goed functioneert.

+/- 11000 km: jawel hij moet vervangen worden! De richtingaanwijzerschakelaar is defekt als je het stuur terug draait en de richting is aan gaat ie spontaan mee de andere kant op, tevens is de hendel van de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel lam hij wil de stoel wel laten zakken maar daarna weigert de hendel hij gaat wel naar boven maar de stoel gaat niet omhoog.
De oliepeilmeter hapert nog steeds.

+/- 12000 km: auto is naar de dealer geweest en men heeft de richtingaanwijzerschakelaar vervangen tevens is de hendel van de hoogteverstelling gerepareerd (schroefje los) oliepeilmeter is gevoelig zegt de dealer is niets aan te doen

+/- 13000km: geen verdere problemen
+/- 20500km er zit een rammel in het bestuurdersportier maar weet niet exact waar
+/- 22000km software motormanagement vervangen ivm klachten mbt inhouden motor tijdens de koude start.
+/- 22500km de kleppen in de motor zijn vervangen naar aanleiding van blijvende klachten over het inhouden van de motor bij koude start.
+/- 24000 km gorgel geluiden van de airco installatie. deze is opnieuw gevuld en het probleem moet nu over zijn
=/- 24200 km probleem met de airco is niet over.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens