Peugeot 307 Break XS 1.6 16V (2002)

autoreview

Peugeot 307 Break
Peugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 Break XS 1.6 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf36 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze Peugeot als nieuw gekocht. Ik zag hem in de showroom staan en was meteen verliefd. De dag van ophalen was echt een genot. Comfortabele stoelen, mijn eerste auto met automatische airco, armleuningen, elektrische ramen, en wat een ruimte. Ik dacht dat ik de perfecte auto had gekocht..... MIS!!
De eerste 2 jaren verliepen vrijwel probleemloos, op het bijna maandelijks verwisselen van lampen na. Daarna begon de ellende. De auto begon een knokkend geluid te maken bij de voorwielen. Een probleem wat tot op heden nog niet is verholpen. De auto is inmiddels 2x terug geroepen naar de garage voor fabrieksproblemen met de stuurinrichting en de ABS. Vervolgens viel mij telkens de boordcomputer uit. De claxon weigerde soms dienst. De richtingaanwijzerhendel is lam: als je rechtsaf gaat en je bent de bocht door gaat automatisch de richtingaanwijzer naar links aan.
De eerste keer dat de auto voor de keuring moest is de radiateur vervangen, nieuwe remschijven achter gekregen en een advies om duurdere lampen te kopen die wat minder snel aan vervanging toe waren. In de winter van 2005 kon ik ineens mijn lampen niet meer uitdoen. Toen bleek dat er een kortsluiting zat in de contactdoos van mijn trekhaak, als gevolg van sneeuw.
Toen de auto voor de 2e keer voor de keuring moest weer rondom nieuwe remschijven en blokken gekregen. De gasveren van mijn kofferdeksel zijn vervangen, want die hielden de kofferdeksel niet meer omhoog, de hele auto is nageplozen voor het lampenprobleem (probleem niet gevonden). De auto moet oktober dit jaar voor de keuring, maar de remblokjes hebben de derde keuring niet gehaald. Nieuwe remblokjes laten monteren. Ik krijg nu steeds de melding: storing in ABS systeem.
Ook laat de bekleding op de vloer aan de bijrijderskant en aan de achterkant van de stoelen los.
Al met al heb ik nog nooit zo’n slechte auto gehad.

PROBLEMEN

Altijd kapotte verlichting
Boordcomputer stuk
Weigeren van de claxon
Richtingaanwijzerhendel lam
Problemen met remsysteem
Rare melding van het ABS systeem
Problemen met bekleding
Problemen met de trekhaak
Problemen met de gasveren van de kofferdeksel
Radiateur vervangen
Geluiden die de dealer niet kan verhelpen

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.