Peugeot 307 Break XS 1.4 HDI (2004)

autoreview

Peugeot 307 Break XS 1.4 HDI (2004)

Signalement

Uitvoering307 Break XS 1.4 HDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf196.000 km
KM-stand laatst332.000 km
Lezerswaardering: 94%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geen problemen

  • 201.000 km

Ik heb deze auto eind 2009 gekocht, voor een redelijke prijs.
De kleur is wit, wat hem erg goed staat!
De auto stond er keurig bij, onderhoud stond in het onderhoudsboekje, ex-lease auto, dus ging er vanuit dat dit allemaal wel goed zou zijn.
Gekocht zonder garantie en zonder nieuwe APK (zat nog een half jaar op), een risico dus! Maar zodoende wel een strakke prijs gekregen.

Je weet eigenlijk nooit echt wat je koopt. Het kan zijn dat na verloop van tijd er toch het een en ander aan mankementen zich voor gaan doen.

Mijn eerste indruk van de 1.4 HDI was goed. Ik had er niet echt goede of slechte verwachtingen van, ik had er simpelweg nog nooit mee gereden.
Ik had niet de verwachting dat het echt een trage auto zou zijn, aangezien zo'n HDI toch een moderne motor is, maar wie weet!

In elk geval vond ik de auto zeker niet traag. Ik had hiervoor 150 turbo-pk's, ik moet zeggen dat ik ze tot nu toe niet gemist heb.

Acceleratie van 0-100 is natuurlijk niet echt om over naar huis te schrijven (volgens de specs bijna 17 seconden, maar naar mijn gevoel gaat het toch echt wel wat rapper), tussen acceleraties zijn gewoon goed in orde.
Je kan verder prima met het verkeer mee komen. Ook op de snelweg gaat het allemaal prima.
Topsnelheid ligt rond de 160 km/h op de teller. Niet echt hard, maar hard genoeg. Je kan er prima 140 km/h mee rijden.
Verder is er niet echt zo'n dieselgeluid aan boord, motor is mooi stil, en eenmaal op snelheid kan ik de auto zeker niet lawaaig noemen.

Wat mij echt direct opviel was de zeer goede wegligging. De auto gaat echt als een kart. Dit had ik zeker niet verwacht.
De besturing is precies, hij gaat goed hard de bocht door, zonder grip te verliezen. Er zitten Michelin Energy Saver banden onder, niet mijn favoriete(n), maar ze voldoen.
Ik denk dat deze auto met een snellere motor en bredere banden nog behoorlijk strak de bocht door gaat.

Ik heb deze auto gekocht bij 196.000 km, en nu staat er 201.000 km op.
Ik heb er zo'n 5000 km mee gereden, in 2 maanden tijd.
In elk geval heb ik niks op de auto aan te merken.
Hij trilt niet, rammelt niet, deze 307 zit in elk geval degelijk in elkaar!
Olieverbruik is tot op heden vrijwel niks, het oliepijl is niet gezakt, koelvloeistofpeil ook niet, in orde dus!
Voorgloeien hoeft niet, spiraaltje gaat nog geen 1 seconde aan, en is hierna ook weer uit. Bij -10 is het contact om en draaien maar.

Besturing is zoals ik al eerder zei gewoon in orde. Remmen voldoen zeker goed, ze zouden mij wel wat bruusker aan mogen pakken, maar het voldoet.

Mijn 1.4 HDI is er een van het "crisis" type, er zit wel wat opsmuk op, maar echt luxe is het ook weer niet te noemen.

Er zit een XS pack op, dat wil zeggen lederen stuurwiel en pook, en zilver/grijs accenten in het dashboard, en goed zittende, zwart beklede "sport" stoelen (hebben dus goede steun aan de zijkant).
Verder zit er airco op, en verder... Niks!
Electrische ramen en spiegels voor, achter moet je slingeren.
Er zit geen bijpassende Peugeot radio in, geen speakers achterin, bedraging hiervoor ontbreekt zelfs.
Die radio maakt me niet uit, ben blij met een goede headunit, die vast en zeker beter klinkt dan het standaard spul.
De bedrading vind ik dan wel weer jammer.
Maar... Wat er niet op zit kan ook niet stuk. Géén ESP, géén andere gimmicks... Tot nu toe mis ik het niet echt.

Een paar kleine dingetjes die je eigenlijk niet verwacht, maar er wel op zitten:
- Ruitenwissers gaan in de interval stand langzaamer als je stil staat.
- De remmen worden bij een snelle trap op het rempedaal ineens een stuk krachtiger, de auto drukt als het ware het pedaal voor je in, vervolgens gaan ook de knipperlichten knipperen.


Het vebruik!
Tot op heden geeft de boordcomputer als gemiddeld verbruik 5,9 liter op 100 km aan. Redelijk netjes.
Bij 80 km/h verbruikt hij volgens het display zo'n 4 liter / 100 km.
Bij 120 5,5. Bij optrekken schiet dit tot over de 10, maar daalt hierna weer.
Ik denk wel dat bij voorzichtig rijgedrag, je makkelijk uit kan komen op een gemiddelde van 1:20.

Comfort!
De auto is wat stoterig, maar ik had hiervoor dan ook een Citroën, dus dat kan het verklaren. Oncomfortabel is hij in elk geval zeker niet. De vering is eerder sportief.

Tot nu toe zeer tevreden.
1230 kg is niet echt héél veel voor een ruime auto zoals deze. Zit je toch nog onder de 1250 kg, waardoor de wegenbelasting iets meer zou worden.
De 2.0 HDI zit hier dus wel over, zeker in "SW" uitvoering.

Verder ziet niemand dat het "maar" een 1.4 HDI is. Op een 2.0 HDI staat achterop hetzelfde HDI typeplaatje.

Nog steeds goed

  • 204.000 km

Een maandje verder, maar inmiddels sinds half december wel 8000 km verder, en tot op heden nog geen enkel probleem gehad. Ik heb er geen cent aan uitgegeven, behalve de diesel dan.

Verbruik ligt nog steeds rond de 1:16, niet echt zuinig.
De afgelopen tijd toch veel kilometers gemaakt.

Op de snelheid is het verbruik toch wel hoger, bij 120 is het als je geen wind tegen hebt, zo'n 6 liter op 100 km, maar als je 80/90 gaat geeft de verbruiksmeter slechts 3,5/4 liter op 1000 km aan, dan kun je kilometers maken!

Ik zal zo nog zo'n 2 maanden door moeten rijden, hierna zal ik als het goed is een bedrijfsauto krijgen, en dan heb ik hem zelf niet meer nodig, aangezien ik dan toch woon/werk verkeer met de andere auto ga doen... De kilometers die vliegen nu wel voorbij moet ik zeggen.
Veel mensen rennen toch snel weg als ze een auto willen kopen, en als deze meer dan 2 ton gelopen heb. Ik zie er geen problemen in, andere helaas wel.

Dit is wel de reden dat ik toch het liefst diesel blijf rijden, bevalt me gewoon erg goed. De rustige loop, het verbruik, ik houd wel van een chagerijnige dieselklop 's morgens vroeg, hoe gek het ook klinkt!
Alhowel ik moet zeggen dat deze zeker niet moppert 's morgens vroeg. Van -10 graden en toch een gecultiveerde loop!

Inmiddels heb ik ook met verschillende VW's gereden met TDI motor. Je merkt wel dat deze wel gretiger aan het gas hangen.
Ook logisch, wat minder PK's.
Wel moet ik zeggen dat ik het idee heb met mijn 307 "meer" auto te hebben dan een Golf V van hetzelfde jaar! Betere afwerking, mooiere materialen.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat als je gas geeft, er even tussen zit voordat er daadwerkelijk ook wat gaat gebeuren.
De TDI's waar ik het over, die klimmen meteen in toeren, maar bij de 307 is het inderdaad net of er nog een computer tussen zit die nog het een en ander moet berekenen (is natuurlijk ook zo).

Maar ik zie dat niet als een gemis. Het is nu eenmaal niet echt een snelle auto, maar ik moet nogmaals zeggen dat ik het gebrek aan PK's nog geen enkele keer gemist heb.

Zelfs de lampen doen het nog na 8000 km. Blijkbaar heb ik net een goed exemplaar, want geen enkel probleem. Geen kapotte lampjes, piepjes en/of kraakjes, of ander ongemak.

Klimaat regeling lampjes vervangen

  • 205.000 km

Deze lampjes werkten al een tijdje niet (toch iets dat niet werkt!), van de een op de andere dag.

Ik heb hier even mee gewacht, omdat je toch het een en ander los moet halen.

Al met al viel het mee. 2 schroeven bij de asbak los, middenconsole los, 2 schroeven voor de klimaat regel unit los, unit naar achtere schuiven, beetje draaien, zodoende kun je de lampjes uit de achterkant van de unit draaien. Dit is wel wat priegelig.
Ik heb 3 lampjes vervangen (dat zijn ze ook allemaal), 2 voor de unit zelf, en één bij de asbak.
Totale kosten: € 2,10.

Al met al viel het mee, alles werkt weer!

Verder heb ik de koplampen voorzien van Philips Bluevision, zowel dim als groot licht.
De oude lampen waren goed, maar hadden geen witte uitstraling.
Toen ik ze er uit had gehaald bleken het ook normale goedkope pitten te zijn.
Al met al niet goedkoop, maar het geeft wel degelijk meer licht!
Bij daglicht lijkt het echt nog steeds niet op Xenon, maar in het donker geeft het toch wel een wit/blauw effect, maar nog steeds niet the real thing natuurlijk.

Nieuwe APK

  • 206.000 km

Zoals elk jaar moest er een nieuwe APK op, voor mij de eerste voor deze auto.
Gelukkig geen punten gevonden, afgezien van dat er schijnbaar 2 lampjes het derde remlicht kapot waren. Deze zijn gemaakt, verder geen bijzonderheden!

Gelijk een onderhoudsbeurt laten doen, nieuwe motorolie, versnellingsbakolie, dus hij kan er weer tegen aan.

Tot nu toe vallen de kosten mij mee, want afgezien van deze APK en deze onderhoudsbeurt (en natuurlijk verzekering, wegenbelasting en brandstof), heeft deze auto me geen cent aan onderhoud gekost.

Verbruik

  • 209.000 km

De auto geeft na bijna 15.000 km een gemiddeld verbruik aan van 5.8l op 100km. Niet slecht dus, gezien ik zelf niet op het verbruik let, en dus niet extreem voorzichtig ga rijden.

Als je wat rustiger gaat rijden, is met deze auto/motor prima 1:20 mee te rijden.

In de tussen tijd heb ik alle achterlampjes vervangen, omdat er telkens één kapot ging, ik verving er dan één, maar al snel ging de andere kant dan ook kapot.
Al met al een kostenpost van 10 euro voor zo'n 8 lampjes in totaal.

Nieuw verbruik

  • 210.000 km

Ik heb een poging gedaan om wat meer te letten op mijn rijstijl.
Ik kom dan uit op een gemiddeld verbruik van 1:22, of 4,6 liter op 100 km.
Ik denk als ik nog meer rekening zou gaan houden met het verbruik, ik op 1:25 kan uitkomen, wat mij zeker niet slecht lijkt, het is toch een vrij grote auto.

Toch een probleem

  • 212.000 km

Een tijdje geleden kon ik helaas niet meer starten. Startmotor ging wel rond, maar dat was het.
Ik wist dat er bij de motor een handpomp zat voor als je de tank leeg hebt gereden. Dat is dus het eerste waar ik naar keek.
Viel me al meteen op dat er in deze brandstofleiding overduidelijk veel lucht zat, en de tank was absoluut niet leeg.
Een paar keer pompen, en jawel, auto start meteen.

Gelijk een zoekactie op internet, en het werd me al snel duidelijk dat dit blijkbaar een probleem is wat vaker voor komt.
Deze brandstofleidingen lopen achter de motor, onder het luchtfilterhuis door.
Door de trillingen slijten dezen op den duur door.
Hierbij krijg je niet gelijk brandstoflekkage, maar wel trekt het systeem lucht aan, als je de motor af zet. De brandstof loopt weer terug de tank in, en kun je dus niet starten.

Natuurlijk wist ik het niet zeker, dus heb ik hem naar een garage gebracht. Eventueel is dit probleem zelf te verhelpen.
Bij de Peugeot dealer kun je een revisiesetje kopen, en deze installeren, waarna het goed zou moeten zijn.
Maar ook omdat ik eigenlijk geen zin had om al dat plastic van de motor af te schroeven, heb ik hem weg gebracht.

2 dagen later, en 300 euro lichter, was alles weer in orde.
De brandstofleidingen/slangen waren vervangen voor nieuw, kosten 150 euro, 70 euro onderzoekskosten, en de rest het arbeidsloon.

Sindsdien geen problemen meer.
Na dik 15.000 km, bij een kilometerstand van 212.000 zal ik het de auto vergeven. Voor de rest heb ik geen enkel probleem gehad.

Heb maar gelijk voor 15 euro zelf een nieuw luchtfilter gemonteerd, de oude had zijn beste tijd toch wel gehad.

Olielekkage

  • 213.000 km

Jammer. In een korte periode wéér een probleem. Maar aan de andere kant ook het "slechts" tweede probleem na 20.000 probleemloze kilometers.

Na de auto een nacht weg gezet te hebben, lag de volgende morgen alles onder de olie.
Al snel zag ik waar het vandaan kwam, ergens bij de turbo.

Ik hoopte natuurlijk niet dat het de turbo zelf was, want dat is nogal prijzig.

Ik heb hem de volgende dag direct naar de garage kunnen brengen, het bleek slechts een olieleiding te zijn, deze was flexibel, en was los komen te zitten, met een fikse lekkage tot gevolg.

Dit is snel gerepareerd, en vervangen door een vaste pijp, en geen flexibele slang.
Wel heeft de auto nog een behoorlijke tijd na staan druppen, alles zat immers ook onder, de garage heeft helaas niet alles netjes schoon gemaakt.

Na zelf een aantal keren goed de bodemplaat onder de motor schoon gemaakt te hebben, geen druppels meer gezien.

Het olieverbruik is sinds aanschaf zéér weinig. Ik heb in de 20.0000 kilometer slechts een halve liter bij hoeven vullen (bij de lekkage zelf heb ik wel flink wat bij moeten vullen).

Sindsdien is alles weer kurkdroog. Inmiddels staat de teller op bijna 216.000 km, en in 3000 km geen olie meer gezien.

Typisch dat de laatste en enige twee reparaties typisch voor deze motor zijn. De brandstofretourslang welke lek raakt doordat deze langs de motor schuurt, en de olieretourslang.

Verder is het dieselverbruik na 7000 km 5,2 liter op 100 km.

Meer KM's

  • 221.000 km

Mijn vriendin is verder weg gaan werken, en gebruikt daarom de HDI en ik de GTI.

Het verbruik was over 10.000 km (bij 9.000 stopt de teller), 5,6 L op 100 KM.

Momenteel staat deze over 2000 KM op 5.0 L op 100 KM.

Verder geen problemen meer gehad.

Nieuw stuur en mattenset

  • 225.000 km

Tijdje geleden heb ik het stuur vervangen voor een beter exemplaar.
Bij het oude lederen stuurwiel bladderde het leer er zowat vanaf, en was dus niet mooi, en deed nogal afbreuk aan de rest van de auto, die met deze kilometerstand er nog steeds netjes bij staat.

Tevens heb ik de matten vervangen door originele Peugeot matten (vilt), welke 65 euro koste bij de dealer.
Misschien aan de prijs, maar ze passen tenminste goed.
De bestuurders mat die was nogal dun geworden, en schoof steeds op en neer.
Matten van de Halfords passen niet goed, en vind ik dan ook weg gegooid geld!

Inmiddels staat er een afspraak voor een nieuwe APK, distributieriem, en remmen vóór.
Verder zijn er eigenlijk geen op of aanmerkingen, behalve dan dat alles nog steeds werkt!

Nieuwe distributieriem + APK

  • 227.000 km

Vorige week een nieuwe riem laten plaatsen, inclusief spanrollen et cetera. Was voor 360 euro klaar, inclusief nieuwe APK (geen bijzonderheden).
Valt dus wel mee. De dealer vroeg 450 euro alleen voor de distributieriem. Dit heb ik laten doen bij een specialist, wat dus goedkoper was.

Weinig bijzonderheden

  • 237.000 km

Helaas weinig te melden, want in de tussen tijd is er eigenlijk niks spannends geweest.
Inmiddels weer ruim 10.000 km verder, nog geen druppel olie bij hoeven vullen, verbruik nog steeds 1:20.

De matten die ik eerder gekocht had van vilt, slijten al. Vreemd genoeg zit ik er nu al doorheen (er zit een gat in). De vorige die hielden het veel langer uit, maar waren gewoon lelijk geworden.... Maar slechte kwaliteit voor die 65 euro zou ik zeggen.

Waardeloze update

  • 256.000 km

Inmiddels enkele tienduizenden kilometers verder, een aantal APK's, en een keer olie laten vervangen, maar nog steeds geen problemen gehad. Zover ik weet ook nog steeds de originele koppeling.

Verbruik nog steeds rond de 1:20, olieverbruik nog steeds te verwaarlozen.

Gezien deze kilometerstand en toch dat het al een wat oudere auto aan het worden is, moet ik zeggen dat alles nog steeds stevig in elk elkaar zit, interieur nergens kapot, ook geen rammels of kraakjes.

Toch één ding! De accu die was slecht. Starten ging zeker bij wat kouder weer langzaam. Auto sloeg wel vrijwel meteen aan, maar startmotor ging langzaam rond.
Heb voor 100 euro een nieuwe Varta accu gekocht, en nergens meer problemen mee.

Nog geen bijzonderheden

  • 278.000 km

Inmiddels weer ruim 20.000 km verder, maar in de tussentijd geen bijzonderheden gehad (afkloppen). APK verder, keer olie laten verversen, heb hem een keer uit laten lijnen.
Verbruik de afgelopen 9999 km (de teller gaat niet verder), 5,3 liter op 100 km (volgens de boordcomputer).
Stiekem voor een nieuwe 2008 gaan kijken, maar er is eigenlijk nog geen reden om de auto weg te doen, aangezien alles nog steeds werkt.

Aantal onderhoudspunten gedaan

  • 292.000 km

Het werd tijd om de auto eens na te laten kijken en meteen verse APK er op. De APK zelf was niet zo'n probleem, maar kwamen wel een aantal punten naar voren:

- Stuurstangen zaten vast en waren aan vervanging toe, zat ook wat speling op.
- Uitlaat lek.
- Aantal rubbers her en der vervangen.
- Remschijven/blokken vervangen.
- Nog wat andere zaken.

Bij de Peugeot offerte opgevraagd, kosten 1000 euro bij elkaar. Ik wilde graag nog het isolatiemateriaal bij het uitlaatspruitstuk laten vervangen, deze was niet mooi meer.

De vraag was een beetje om dit geld er nog in te steken en er nog mee door te rijden, of de auto verkopen en weer wat nieuwers kopen.
Uiteindelijk besloten alles te laten maken, omdat de auto verder in orde is en me nog nooit in de steek gelaten heeft.

Uiteindelijk voor 750 euro laten maken bij een andere garage (vond het monteren van een uitlaat waar ze 1,5 uur voor schreven toch wat te veel van het goede).

Eigenlijk is dit het enige belangrijke onderhoud sinds lange tijd. Heb meteen alle vloeistoffen zoals olie, koelvloeistof, remvloeistof en stuurbekrachtigingsvloeistof laten vervangen.

Dus de auto kan weer naar de volgende 100.000 km!

In de tussentijd geen olie bij hoeven vullen, was simpelweg weinig verbruikt. Brandstof verbruik volgens de boordcomputer de afgelopen 9999 km 5.3 liter op 100 km.

Nieuwe banden laten monteren

  • 300.000 km

Na zo'n 100.000 km werd het tijd de banden te vervangen. Ze waren op en aan vervanging toe. Gekozen voor dezelfde banden, Michelin Energy Savers, prima banden en gaan lang mee (vrij veel snelweg kilometers).

Onderhoud

  • 315.000 km

De kilometerstand is dermate hoog dat er enkele onderhoudspunten zijn waarbij we toch besloten hebben dit te laten maken, omdat de auto ons nog nooit heeft laten staan. Hij is niet snel, maar doet het altijd.
Heb er niet zo veel bijzonders aan laten doen, nieuwe APK, olie verversen & airco bij laten vullen. Daarnaast moest een remklauw achter vervangen worden (zat vast), daarom ook maar meteen de andere laten doen, en nieuwe remblokken. Voor de rest eigenlijk weinig bijzonderheden. Verbruik gemeten over 10.000 km 5,4 liter op 100 km, olieverbruik vrijwel nihil. Heb nog geen kwart liter olie bij hoeven vullen.
Daarnaast de injector seals laten vervangen, ze pufte wat, weet dat het een punt is bij deze motor, omdat de auto het verder prima doet, ook laten vervangen.

Klein tussenstandje (terug kijken naar 2009)

  • 318.000 km

Inmiddels weer een paar 1000 km verder. Eigenlijk rijdt alleen mijn vrouw er mee naar het werk/de kinderen weg brengen.
De auto wordt wel dagelijks gebruikt, dag in dag uit. Staat eigenlijk geen dag stil.
Van alle auto's die ik gehad heb, is dit wel een van de meer betrouwbare. Ik heb er gewoon op tijd iets aan laten doen, maar om nou te zeggen dat ik echt grote verrassingen gehad heb...

Denk dat een reden is dat de 1.4 HDI niet een heel technologisch gezien vooruitlopende motor is. Het is een kleine motor met een turbo er op, meer niet.
Daarnaast is dit nog een type 1, waardoor de auto minder verbonden is met de "computer" dan het model wat hier na komt. Dus in dat geval misschien wel een kleinere kans op computer storingen.

Er worden nu grotere afstanden mee gereden, dus het verbruikt daalt hier ook mee.

Zelf heb ik een auto van het werk waardoor ik er dus zelf weinig mee rijdt, alleen in het weekend. Daarmee valt wel op dat het zeker geen rappe auto is, maar wel soepel. Pakt gewoon goed op (ook gezien de kilometerstand), en doet wat ie moet doen...

Sta er ook van te kijken dat ie het na zoveel kilometers, het nog zo goed doet. Natuurlijk heb je wat slijtage hier en daar.

Denk er een goede koop aan gedaan te hebben. Als ik nu naar een auto zoek van 4,5 jaar oud (want dat was de leeftijd toen), zijn er maar een paar die voor een zelfde soort bedrag + 1000 euro meer te koop staan. Meestal zijn het dan witte of gele auto's met een zelfde soort kilometerstand (rond de 2 ton).

Blijf er dus maar gewoon mee rijden net zolang toe ie het niet meer doet. Denk dat er nog wel een volgende bandenwissel en misschien zelfs nog wel een distributiewissel in zit...

Verhuisd

  • 322.000 km

We zijn verhuisd waardoor we er veel minder mee hoeven te rijden. Echter zou de aanschaf van een andere auto betekenen dat er sowieso geld bij moet voor een auto die waarschijnlijk zelfs nog ouder is.
Ben wel van plan de auto voorlopig te houden, ook al zou het dan niet helemaal verantwoord meer zijn qua financiën. Zoveel kost het echter ook weer niet; 100 euro wegenbelasting in de maand, 20 euro verzekering (wa+casco+), en 1000 km met een tank. Een benzine verbruikt toch ook al snel 1:10, dus denk dat het dan wel gelijk uit komt, en al zou het iets duurder zijn, je hoeft er maar weinig mee te tanken.

Heb wel gehad dat de stekkers van de koplampen (aansluiting met lamp) doorgerot waren. Heb ze maar gelijk allemaal laten vervangen, ze hebben er andere stekkers op gezet, was 50 euro kwijt.

Verkocht

  • 332.000 km

Omdat de auto te duur werd om hem te blijven rijden, voor een habbekrats verkocht. Niemand die interesse had totdat we de prijs verlaagde naar 1150 euro. Uiteindelijk verkocht voor 1050 euro en de overschrijving kwam ook nog voor mijn rekening! Ik denk dat we hier nog blij mee mochten zijn. Want alhoewel echt al het onderhoud gedaan is, ik een stapel facturen had huizenhoog, vinden mensen zo'n auto als deze kennelijk niets meer waard helaas... Maar ja wat wil je met zo'n kilomerstand...

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.