Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V VTi (2008)

autoreview

Peugeot 207
Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieur

Signalement

Uitvoering207 XS Pack 1.6-16V VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst95.206 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

9 maanden 207 rijden.

  • 24.850 km

Ik heb de auto inmiddels een kleine 9 maanden. In die 9 maanden heb ik ruim 24000 km gereden. Mijn ervaringen zijn zonder meer als positief (lees zeer. Niet alleen heeft deze auto alle comfort en goede rij eigenschappen die ik sinds jaar en dag van een peugeot gewend ben. Daarnaast ben ik laaiend enthousiast over de motor die samen met BMW is ontwikkeld. Niet alleen heeft die voldoende pit in zich maar ook is het verbruik bij nromaal toeren zeer verrassend gebleken. Het komt geregeld voor dat ik bij ritten waar de maximum snelheid niet boven de 100 komt (lees mag) een verbruik heb van (bijna) 1:20. Let wel hierbij moet ik opmerken dat ik een cruise control als optie heb genomen en dat deze dan staat ingeschakeld. Zoals de kenners ongetwijfeld zullen weten heeft een dergelijke optie een zeer positieve uitwerking op het verbruik. Het verbruik zou met ongeveer 10% afnemen indien men geregeld gebruik maakt van de cruise control. Ik kan dit dan ook op basis van mijn ervaringen beamen en niet anders concluderen dat de investering van een cruise control zichzelf vrij snel terug verdiend.
9 maanden en ruim 24000 km verder moet ik mijn eerste gebruikers probleem nog krijgen en mijn verwachting (op basis van jaren Peugeot rijden) is dat deze naast de normale slijtage niet zal komen. Ik moet hierbij wel eerlijkheidshalve opmerken dat ik wekelijks een aanzienlijk aantal km's rij en het nagenoeg niet voorkomt dat ik korte ritten (waarbij de motor niet op bedrijfstemperatuur komt) rijd.

Al met al is mijn conclusie tot op heden dat de 207 een zeer goede keuze is geweest en dat de samenwerking met BMW t.a.v de motor ontwikkeling een pluspunt is gebleken.

17 maanden 207 rijden (66.535 km)

  • 66.535 km

Het is alweer ruim een jaar later en nog steeds voldoet de Peugeot aan alle eisen die je van een Peugeot mag verwachten. Na het eerste verslag is de Peugeot 2 maal voor een onderhoudsbeurt naar de garage geweest. Beide keren was de rekening naar tevredenheid. Op de rekening van de eerste 30.000 kilometer beurt valt te lezen dat er betaald moest worden voor nieuwe (synthetische) olie, een oliefilter, een carterring, ruitensproeiervloeistof en het tarief voor de beurt. De tweede rekening was zoals te verwachten hoger dan de 1e. Maar dat is te verwachten aangezien het hier gaat om een grote beurt. Dus naast de eerder genoemde onderdelen en vloeistoffen zijn ook de voorgeschreven bougies, vervangen van de remvloeistof en een interieurfilter. Ook waren zijn de banden gecontroleerd op voldoende profiel. De uitkomst was dat alle banden (na iets meer dan 60.000 km!!!) nog niet onder de APK normen zaten. Echter wel besloten om de voorbanden, met het naderen van de winter, te vervangen aangezien een heel jaar of 30.000 km verder rijden niet gehaald zou worden en nieuwe banden in de winter altijd vanwege de veiligheid een plus is. Al met al ben ik zeer te spreken over de uitkomsten van de onderhoudsbeurten en de hoogte van rekeningen ( € 765 incl. 2 nieuwe GoodYear voorbanden). Een fractie meer dan € 0,01 per gereden kilometer aan onderhoudskosten.

Alle extra gadgets waarvan vaak toch wordt gezegd dat het leuk is als het erop zit maar het kan alleen maar stuk gaan, functioneren allemaal nog prima en heb ik geen enkele keer een storing gehad of mee gemaakt dat iets uitgevallen is. Zelfs geen enkel lampje heb ik hoeven te vervangen! Ook gedurende de twee winters heeft de 207 mij geen enkele keer in de steek gelaten. Zelfs niet nadat er een aantal dagen niet was gereden en de 207 was bedolven onder een dik pak sneeuw en bloot gesteld zijn aan de zeer koude nachten. Instappen, sleutel omdraaien en de 1.6 motor slaat zonder tegen sputteren aan en loopt ook direct regelmatig.

Alle extra’s zoals automatische verlichting, ruitenwissers, parkeersensoren, climate controle, automatische inklappende spiegels, cruise controle en alarm werken allemaal nog steeds zo goed als toen ik de auto uit de showroom ophaalde. Ook het rijcomfort is zeer goed. Maar hiervan wist ik op voorhand al dat dit het geval zou zijn. Zelfs ook bij een iets anders geveerde uitvoering het de 207 wederom bevestigd hoe goed het rij-gemak en comfort van de Peugeot al jaren is. Ook de cruise controle die ik toch iedere dag gebruik is een zeer prettige en aan te raden extra. Niet alleen is het een extra dat zichzelf deels terug verdiend (zie later) maar ook het gemak waarmee het zich laat bedienen. Veel oefening is niet nodig. Ik denk dat iemand die het niet gewend is geweest, even zal moeten wennen om het gaspedaal onder het rijden niet te beroeren. Maar wanneer je er, zoals ik, aan gewend bent dan gebruik je het ook tot het maximale. Op zich is het zeer eenvoudig om de snelheid aan te passen door slechts de bedieningsknoppen van de cruise controle te beroeren. Zelfs zo makkelijk dat ik in druk verkeer zelfs de snelheid verlaag en verhoog door dit middels het even uit- of aanzetten van de cruise controle de snelheid aanpas aan de omstandigheden. En mocht het een keer gebeuren dat je bij 120 de cruise controle uit moet zetten en de snelheid terugvalt naar 70 of 80 kilometer dan is het iedere keer weer een genot om te voelen hoe goed en vlot de motor de snelheid weer terugbrengt naar 120.

De cruise controle heeft niet alleen gevolgen voor het ontspannen rijden en comfort maar komt ook het verbruik ten goede. Zoals geschreven gebruik ik de cruise controle als het maar even kan, zelfs in 50 kilometer gebieden. Maar natuurlijk hoofdzakelijk op de snelweg. Aangezien ik iedere dag zo 100 kilometer over de snelweg moet overbruggen gaat er dus geen dag voorbij waar ik de cruise controle niet gebruik. In hoeverre dit het verbruik ten goede komt dat weet ik niet aangezien ik geen periode zonder (wegens mankement) heb hoever rijden. Wat ik wel weet zijn de getankte liters benzine en de verreden km’s. De liters omdat ik gebruik maak van de United Consumers kaart zodat ik online kan zien hoe vaak en hoeveel ik getankt heb. Deze twee harde cijfers en een kleine berekening heeft mij geleerd dat ik gedurende de 66.535 km’s gemiddeld 16,4 kilometers per liter (6.09 liter op 100 km) gebruikt heb.

Overall (tussentijdse) conclusie is dat ik op basis van de ervaringen met mijn 207 zeer zeker over zal gaan voor mijn volgende auto later dit jaar wederom voor een Peugeot te kiezen. Maar oke daarover ben ik na mijn ervaringen met 6 Peugeots al veel langer van overtuigd.

37 maanden 207 rijden (95.206 km)

  • 95.206 km

het laatste verslag over de 207 zal binnen zeer korte tijd volgen aangezien de 207 medio februari vervangen zal worden door een RCZ.

Woensdag mag ik de sleutels van e nieuwe RCZ in ontvangst nemen en zal de 207 bij de dealer achter blijven om daar te blijven staan tot dat er een nieuwe eigenaar ten tonele zal verschijnen. Hij of zij zal dan een zeer prettige auto krijgen welke geen enkele keer mij in de steek heeft gelaten en die niet één keer een grote storing heeft gehad.

Mijn overall conclusie over deze auto is dan ook dat ik na bijna 100.000 kilometer in iets meer dan 3 jaar geen enkel probleem heb gehad en mij geen enkele keer in de steek heeft gelaten.
Wat verbruik betreft kan ik niet anders zeggen dat bij een cruise snelheid van 100 km is het verbruik ongeveer 18 km per liter. Ronduit acceptabel en eigenlijk wel als zeer zuinig aan te merken. Hierbij wel opgemerkt dat het nagenoeg constant rijden op de snelweg het verbruik ronduit ten goede is gekomen. Ook het olie verbruik (een euvel dat iedere motor naar mate de kilometerstand oploopt de kop opsteekt) is simpelweg zeer acceptabel te noemen.

Overall conclusie ,.,,,,, de 207 is mij zeer goed bevallen en de ervaringen met de 207 en de andere peugeots hiervoor hebben ervoor gezorgd dat de aanstaande opvolger wederom een peugeot is geworden.
Zodra ik deze opgehaald heb en mijn eerste indruk heb opgedaan zal ik over deze auto mijn ervaringen gaan delen met de liefhebbers. Tot die tijd wens ik een ieder heel veel veilige kilometers ,,,,,

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.