Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V (2006)

autoreview

Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V (2006)

Signalement

Uitvoering207 XS Pack 1.6-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf52.300 km
KM-stand laatst53.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 207 1.6 16v XS Pack (2006)

  • 53.500 km

Vandaag de eerste duizend kilometers met mijn Peugeot 207 1.6 16v XS Pack uit 2006 op de teller gezet.
Ik heb de wagen met 52.500 op de teller gekocht.

Mijn vorige auto betrof een Peugeot 206 uit 2001. Omdat de kilometers op deze wagen begonnen te tellen (175k+) werd het tijd voor wat jongers met minder kilometers. Omdat de 206 goed beviel ben ik gaan kijken naar een logische opvolger, de Peugeot 207.

Oorspronkelijk was ik op zoek naar een 207 met 1.6 THP motor, alleen deze vielen allemaal nog buiten mijn budget. Ook de maandelijkse lasten zouden te hoog uitvallen, dus ben ik rond gaan kijken naar een 1.6 16v. Een vriend van mij wees me op een 207 bij ons in de omgeving en we zijn dezelfde avond nog gaan kijken.

Het betrof een Peugeot 207 1.6 16v XS Pack uit 2006 met bijna alle opties. Enkel het panoramadak en het JBL speakersysteem ontbreken. Voor de rest zijn electrische spiegels (verwarmd, inklapbaar) een automatisch dimmende binnenspiegel, climate control en vele opties wel aanwezig.

Op het eerste oog zag alles er keurig uit. Van buiten een tweetal parkeerdeukjes en een deukje in de achterklep, maar niks wat niet verholpen kon worden.
Het interieur was ik iets minder over te spreken. Duidelijk was dat de vorige eigenaar gerookt heeft in de auto. Tevens zaten er twee brandgaten in de bekleding. De garage had toevallig nog een 207 staan met een identiek interieur. Tijdens de onderhandelingen hebben we besloten dit goede interieur over te zetten in de mijne. Geen vieze sigarettenlucht meer dus in de mijne en geen brandgaten.

Tijdens de proefrit merkte ik dat de motor vlot liep. Het is precies hetzelfde motorblok als wat in mijn Peugeot 206 lag. Hoewel de 207 zeker 200kg zwaarder is, kwam de 207 toch goed van de plek en heeft geen moeite met optrekken in de hogere versnellingen.

Het schakelen blijft een kritisch punt in een Peugeot, maar bij de 207 was ik verrast. Hij schakelt heerlijk soepel en ik heb totaal geen problemen er mee. Waar ik bij de 206 nog regelmatig in een bak met schroeven aan het roeren was, schakelt de 207 lekker vlot en soepel door de versnellingen heen.

De electronische stuurbekrachting is even wennen, maar is een verademing. De wagen stuurt soepel op lage snelheden en op de snelweg is een kleine beweging al voldoende om van rijbaan te wisselen.

Op-/aanmerkingen tot dusver:
- Het schakelaartje van de spiegels zit wat los. Hier zal dus naar gekeken moeten worden.
- Het rempedaal piept een beetje als je hem rustig op laat komen.
- Parkeerdeukjes en deukje in de achterklep zijn verwijderd. Niks meer van te zien.

Toekomst:
Ik ben iemand die zijn auto graag naar zijn eigen smaak aanpast. Niet het type van grote plastic bumpers en dikke uitlaten, maar wel mooie velgen etc.
Vandaar ook dat de 207 naar mijn smaak aangepast gaan worden.

Er is inmiddels een 207 RC dakspoiler gemonteerd en zijn er achterlichten van het facelift model gemonteerd. De originele (botsauto) dakantenne is vervangen door een Peugeot 607 exemplaar en de pookknop door een 207 RC variant.

Nieuwe velgen staan op de planning voor het voorjaar van 2012. Mijn oog is gevallen op een set Keskin KT4 in 17inch.
Daarnaast zal de wagen verlaagd worden met een Weitec schroefset.
Mocht ik ooit in de toekomst een 207 RC interieur tegen het lijf lopen, zal deze ook in mijn wagen komen. Maar dat is verre toekomst muziek.

Over muziek gesproken:
ik ben zeer te spreken over het standaard speaker systeem van de Peugeot 207. Ik heb begrepen dat het JBL speakersysteem een andere kabelboom benodigd en kan daarom helaas niet geplaatst worden. Maar vooralsnog is dit niet nodig, want ben zeer tevreden over het geluid.

Conclusie:
De wagen bevalt de eerste 1000km uitstekend en ik hoop er nog vele kilometers mee te mogen maken.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.