Peugeot 207 Color-Line 1.4-16V (2007)

autoreview

Peugeot 207
Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207Peugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieurPeugeot 207 - interieur

Signalement

Uitvoering207 Color-Line 1.4-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst83.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 63.000 km

Met de ondertekening van mijn nieuwe contract mocht ik ook een nieuwe auto uitzoeken. Door het nieuwe autobeleid was ik veroordeeld tot twee typen: een 207 of een Polo. Ik heb gekozen voor de 207 omdat het zeer nieuw model was.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de auto. De 1.4-16V benzinemotor is zeker geen strepentrekker, maar voldoende voor de Nederlandse (file)wegen. Voor mij zijn trekkracht onderin en een soepel verloop van belang. Deze motor voldoet daaraan, alhoewel de (veel duurder) diesel van 90 pk natuurlijk op deze fronten beter is. De acceleratie is voldoende, voor inhalen is een verzetje terug meestal voldoende. De top heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar bij 170 had ik nog wat gas over. Het verbruik is sinds de aanschap gedaald van 7,8 l per 100 km (1 op 12,8) naar 6,6 l per 100 km (1 op 15,2). Niet slecht voor een auto van 1140 kg!

Het gewicht is met rijden wel te merken. Het is een zeer comfortabele auto met goede stoelen, maar geen scheurbakkie zoals de 206 dat wel was. De besturing vraagt gewenning, maar dat gaat snel. Overigens vind ik de besturing niet zo vaag (zeker op snelheid) als de testen in AW of andere bladen aangeven. De bediening is verder typisch frans te noemen (koppeling, gas, rem en bak). Het vraagt wat gewenning, maar daarna gaat het alle goed. Het geluidsniveau is goed te noemen.

De ergonomie van de 207 is prima! Overzichtelijke klokken, prima hendels en een goed bereikbare radio. De boordcomputer is ook goed afleesbaar. De voorstoel(en!) zijn beide in op allerlei manieren in te stellen, zodat ik vermoed iedereen tussen de 1,50 en 2,10 in deze auto kan rijden.

Als laatste is de uitrusting voor de prijs (zeker in vergelijking met de Polo) goed te noemen. Mistlampen voor, airco, mp3-speler, boordcomputer, prima allemaal. Zelf heb ik de voor mij onmisbare cruise control op laten zetten. De bekleding is een minpunt, Pachinko grège, prachtig maar o zo besmettelijk. Alles zie je erop. Over de lak niets dan goed, ik heb de prachtige orangje kleur gekocht, zodat hij altijd terug te vinden is tussen alle 207’s!

PROBLEMEN

  • 83.000 km

Een advies dat ik vaak hoor, is: koop geen Franse auto’s van de eerste lichting. Gelukkig lease ik... Maar wellicht is er een punt van waarheid. Het linker, electrisch bedienbare raam heeft het al een tijdje niet gedaan, de cruise control faalt soms op onverklaarbare wijze en nu gaat de rechterdeur van buiten niet meer open.

20000: De rechterdeur is inmiddels gemaakt. Bovendien is er een terugroepactie geweest voor de dynamo. Dynamo en ketting zijn vervangen. Ach, allemaal onder garantie, maar eigenlijk zou het niet mogen. Comfort nog steeds top, verbruik ook.

63000: Auto rijdt nog steeds heerlijk. Geen snelle bak, wel comfortabel en een goede wegligging. Ondertussen vaak bij de garage geweest, veelal elektronische problemen (waaronder cruise control, raambediening, achterklep e.d.)

83000: De charme van een Franse auto slinkt na zoveel problemen. Rond de 70.000 heb ik acuut de garage moeten opzoeken: motormanagementfalen, wat dat ook moge zijn. Het probleem is weer gemaakt. Half april dit jaar gaat het echter goed mis. Op de snelweg hoor ik klunk en de snelheid valt weg. Voorzichting manoeuvreer ik mij naar de vluchtstrook en tracht de auto te herstarten. Niks. Door de ANWB weggesleept naar de garage (op koopavond: goede reclame als een twee jaar oude Peus achter de ANWB-auto het terrein wordt opgesleept). Het blijkt dat de waterpomp stuk was: gevolg kapotte distributieriem en kleppendeksel. Schade: 5500 euro! Ik ben blij dat ik lease.

Slechts één dag nadat ik de auto terug heb, sta ik opnieuw langs de weg met een kokende motor. Blijken de koelingsslangen verkeerd te zijn aangesloten.

Overigens heb ik op het rijden zelf nog steeds geen aanmerkingen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.