Peugeot 207 CC Roland Garros 1.6 VTi (2009)

autoreview

Peugeot 207 CC Roland Garros 1.6 VTi (2009)

Signalement

Uitvoering207 CC Roland Garros 1.6 VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf28.000 km
KM-stand laatst43.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

LEUEUK

  • 40.000 km

Na 5 jaar Zoe, tijd voor iets anders. De bijtelling van de Zoe zou naar 22% gaan. Naar prive halen kan, maar de restwaarde van de Zoe vond ik te hoog voor de auto. Voor ons ook geen elektrische auto meer. Het zwalkbeleid van de overheid en beperkte actieradius waren doorslaggevend voor ons besluit.

Via Gaspedaal viel mn oog op een in nieuwstaat verkerende 15 jaar oude Peugeot 207CC met een maagdelijke 28.000 km op de teller.

Zo'n karretje zit vol met extra techniek. Rolbeugels die omhoogschieten bij een roll-over, hydraulische leidingen/pomp/bewegende delen voor het dak, 150 kilo extra aan mee te slepen gewicht. Dus toch eerst goed oriënteren op fora en wat eigenaren er van vinden. De 1.6 turbo staat bekend om z'n dorst naar olie. De meeste eigenaren zijn verder zeer te spreken over de betrouwbaarheid. Maar je kunt pech hebben... Problemen met het dakmechaniek kunnen in de papieren lopen.

Na een uitgebreide proefrit, waarbij het openen/sluiten van het dak 10x werd getest, de knoop doorgehakt en gekocht. De Zoe ingeruild en met 3000 euro extra in de portemonnee naar huis met dat geinige ding.

Wat een fun! Zodra het kan: dakje open. Heerlijk. Fluitende vogels, de wind in je haar, een totaal andere beleving van autorijden.

De ontwerpers hebben met de CC de vrije hand gekregen. Het is een cabriolet die zowel dicht als open mooi harmonieus oogt.

Op vakantie naar Italië met de CC of A6? De keuze was snel gemaakt... Heerlijk met de CC gecruised.

De ervaringen na bijna een jaar en 12000 km in gebruik.

Negatief:
Best stevig geveerd, hoogtoerig motortje, enigszins rumoerig. die audio...

Door soepele 215 Goodyears all Seasons te kiezen met een 5% grotere omtrek is het comfort verbeterd en het toerental iets minder hoog op kruissnelheden.

Positief:
Leuke stuureigenschappen, ruimte voorin, verbruik 1:17, onderhoud, de vormgeving, degelijkheid, dat te openen dak he.

De kosten tot op heden.
Slot bestuurderskant en sleutel (!) functioneerden niet goed. Samen 400.-.

Vooralsnog een blijvertje.

100% score APK

  • 43.000 km

Blijft een heerlijk sturend karretje. Verder probleemloos en 0 APK punten. Kom maar op met die zomer.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.