Peugeot 207 CC Première 1.6-16V VTi (2007)

autoreview

Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CCPeugeot 207 CC

Signalement

Uitvoering207 CC Première 1.6-16V VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb drie dagen geleden mijn nieuwe 207 CC mogen ontvangen. Het was meteen een verademing om er mee te mogen rijden. Met mijn lengte (1,92) was het soms toch wel behelpen in zijn voorganger de 206 CC. Zeker met windvanger zaten de knieën aardig tegen het stuur. De 207 CC is toch wel iets groter al komt dat gevoel misschien mede doordat de stoel lager gezet kan worden. Wat verder opvalt is dat de wagen veel stiller is dan zijn voorganger. Bij 130 km/uur kan je nog steeds normaal praten ook al loopt het al aardig in de toeren.
Qua prestaties is er niet veel verschil, hoewel er 10 pk is bijgekomen is het gewicht ook weer toegenomen. De vering is overigens wel duidelijk een stukje stugger/ sportiever afgesteld, hij voelt bijna duits aan.

Het interieur ziet er erg verzorgd en degelijk uit. Lederen stoelen zitten prima en zien er mooi uit. Alleen jammer dat de hendeltjes niet ook geupgrade zijn (de oude 206 voorraad moet vast nog opgemaakt worden). Ook jammer dat de pookknop niet van echt aluminium meer is en dat de handrek niet bedekt is met leer.

Al met al ben ik dus erg blij met deze nog (een beetje) betaalbare leuke fun cabrio!

UPDATE:
Ik heb er inmiddel 13000 km in gereden en ben nog steeds zeer tevreden met de wagen. Helaas viel de nazomer wat tegen, maar met windvanger hoeft het niet heel warm te zijn voor een ’open’ rit.
De 120 pk sterke motor doet het prima, het is geen race monster natuurlijk, maar je kan zeer goed meekomen met het verkeer. Zeker als je een beetje toeren maakt is het prima sportief rijden. Ben er in Italië op een bergweg mee beland en dat was genieten. Mooi weer, veel bochten en berg op en af. De motor kon dit meer dan prima aan, kon zelfs meekomen met de locals.
Verbruik is iets beter dan de 206cc (110pk versie) ik kom ongeveer op 7,4 liter per

PROBLEMEN

Nog steeds geen gehad.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.