Peugeot 206 XT 1.4 (2003)

Peugeot 206 XT 1.4 (2003)
Peugeot 206 XT 1.4 (2003)Peugeot 206 XT 1.4 (2003)Peugeot 206 XT 1.4 (2003)Peugeot 206 XT 1.4 (2003)Peugeot 206 XT 1.4 (2003)Peugeot 206 XT 1.4 (2003)Peugeot 206 XT 1.4 (2003)Peugeot 206 XT 1.4 (2003)Peugeot 206 XT 1.4 (2003)

Uitvoering206 XT 1.4
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2008

Leuke auto met toch wel wat mankementen

• 3 km

Sinds dat ik me rijbewijs heb (2002)heb ik altijd geroepen dat ik graag een peugeot 206 zou willen. Gewoon een keer gaan kijken bij de dealer en ja hoor daar stonden er een paar. Na een proefrit gemaakt te hebben uiteindelijk gekozen voor de 206 xt 1.4

In het begin een geweldige leuke auto. Er was niks op aan te merken en ik was helemaal in m'n nopjes ermee. Na ongeveer anderhalf jaar kwam het eerste, bij het indrukken van de koppeling brak er een veer af, deze viel op m'n voet. Uiteindelijk vanaf m'n werk naar huis gereden (zo'n 15 km) en de garage gebelt. Gelukkig kon ik gelijk komen en werd het probleem verholpen.

Na een paar maanden kon ik een aantal lampen vervangen, eerst de rechterkoplamp, daarna van de richtingaanwijzer en toen de linkerkoplamp. Ok, het zijn standaard dingen die een keer vervangen moeten worden.

Na 2 jaar kwam het een en ander wat vervangen moest worden zoals oliefilter, aircofilter en nog veel meer van die kleine dingen die in de kosten snel oplopen.

Echter na een paar maanden werd mijn koppeling steeds zwaarder met indrukken. In eerste instantie niet veel aandacht aan besteed (had ik achteraf beter wel kunnen doen) wat uiteindelijk resulteerde in een piepende koppeling. Naar de garage toe en jawel alles rondom de koppeling moest vervangen worden (vraag me niet wat allemaal) Dit heeft me uiteindelijk 600 euro gekost.

Tot op heden gaat het goed maar heb wel inmiddels een andere auto gekocht die ik binnenkort ga op halen. Natuurlijk heeft elke auto wel wat maar dit viel mij toch wel een beetje tegen, had er meer van verwacht.

Pluspunten:
- zit lekker
- ligt goed op de weg
- aardige audioinstallatie

Minpunten:
- gordel blijft achter de hendel van de stoel hangen (3 deurs uitvoering)
- Ondanks lage aantal kilometers die ik ermee gereden hebben behoorlijke hoge kosten eraan gehad
- weinig beenruimte achterin

2,5