Peugeot 206 XS Pack 1.6-16V (2003)

autoreview

Peugeot 206 XS Pack 1.6-16V (2003)

Signalement

Uitvoering206 XS Pack 1.6-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst83.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Algemene informatie

Ik vind de peugeot 206 en dan vooral de 3 drs versie een sportieve en mooie auto. Ondanks dat het inmiddels een ouder model betreft blijft het een leuke auto om te zien waarmee je nog steeds goed voor de dag kunt komen.

Mijn 206 heb ik daarnaast nog verfraaid door er 17 inch RC velgen onder te zetten en door een spoiler op de achterklep te monteren.
Daarnasst heb ik de auto nog voorzien van een klasse III alarm.
Het betreft een 206 XS pack wat inhoud dat de auto van alle gemakken voorzien is zoals: Airco, Electrische ramen, ABS Sportstoelen, Hoofdsteunen achter enz.

Dus alles wat er op moet zitten is aanwezig alleen achteraf gezien zou ik wel voor climat control i.p.v. airco gekozen hebben. Zodat de temperatuur binnen beter te regelen is.

Wat betreft de motor kan ik zeggen dat de 1.6 16v met 110 pk voor een auto van net geen 1000 KG meer dan voldoende is. Voor dagelijks gebruik en om even snel in te halen als het nodig is. Nadeel van dit vermogen is wel dat bij sportief gebruik binnen 40.000 km de banden (voor) kaal zijn. Dit ligt natuurlijk ook aan de combinatie van dunne brede banden en een sportief weggedrag waardoor de auto een sportieve rijstijl uitnodigd.

Persoonlijk vind ik dat de 206 goed op de weg ligt en zelfs nog beter door de brede platte banden. Een nadeel van deze brede pirelli banden en de 17 inch velgen is dat bij slecht wegdek de auto niet zo comfortabel is en dat bij regen en accelereren de banden sneller doorslippen.

Ik heb deze wagen nu bijna 7 jaar en vind hem in de kleur bleu recife met 17 de inch RC velgen nog steeds een mooie en stoere auto om te zien. Ik geniet er nog altijd van om wat extra gas te geven of een snel bocht te pakken. Daarnaast krijg ik ondanks de leeftijd van de auto nog regelmatig complimenten dat hij er nog mooie en netjes uitziet.

Positieve punten:

- Sportief uiterlijk
- Sportief weggedrag
- Goed zitcomfort (fijne stoelen)
- Netjes en degelijk afgewerkt

Negatieve punten:
- Minder comfort door de platte banden
- Kleine kofferbak
- Banden slijten snel (40.000 km)
- Kwaliteit orginele uitlaat

  • 10.678 km

Garantie inspectie (gratis).
Olie bijgevuld.

De auto is nu een half jaar oud en zoals verwacht geen bijzonderheden of problemen.

  • 30.260 km

Kleine beurt.
Nieuwe olie, oliefilter en de remvloeistof vervangen.

De auto is inmiddels 2 jaar oud behalve het gewone onderhoud
geen bijzonderheden of problemen.

  • 40.900 km

Apk
2 nieuwe banden en reparatie kenteken verlichting.

De auto is inmiddels 3 jaar oud en nog geen bijzonderheden.
Toch wel een nadeel van brede platte banden is dat ze na
40.000 km aan vervanging toe zijn.

  • 50.139 km

Apk en beurt.
Olie, oliefilter, nieuwe bougies, luchtfilter, remvloeistof, pollenfilter, benzine filter, 2 lampjes en een nieuw tussenstuk van de uitlaat. Daarnaast gaf de auto sinds een paar dagen storing airbag aan, deze storing is uitgelezen en de airbag module is vervangen onder garantie.

De auto is nu 4 jaar oud en eerlijk gezegd een stuk uitlaat wat nu al rot is en vervangen moet worden is een onverwachte tegenvaller. Dat kan natuurlijk komen doordat er voornamelijk korte stukken mee gereden worden, maar toch? Daarnaast vervelend dat de airbag module stuk bleek te zijn. Gelukkig is deze wel onder garantie van peugeot kosteloos vervangen.

  • 63.162 km

Apk en beurt.
Nieuwe olie, oliefilter en een nieuwe einddemper van de uitlaat.

Auto is nu 5 jaar oud, gelukkig geen bijzonderheden, wel heb ik nadat vorig jaar het tussenstuk en nu dan de einddemper zijn vervangen het idee dat de uitlaat een zwak punt is van deze auto.

  • 66.976 km

Geluid vanuit achteras
Bij hogere snelheden kwam er een vreemd geluid vanaf de achteras.
Na onderzoek en controle bleken de banden achter gecupt te zijn
de enige oplossing 2 nieuwe banden monteren.

Tip voor iedereen!! Wissel ieder jaar de voor en achterbanden
dan voorkom je dit, erg jammer om banden met voldoende profiel
te moeten vervangen.

  • 74.464 km

Startproblemen
Problemen met starten, als de auto warm is start hij niet meer.
Na onderzoek bleek de startmotor niet goed meer te functioneren en is er een ruil startmotor gemonteerd.

Auto is bijna 6 jaar oud, kan natuurlijk gebeuren maar wel een tegenvaller.

  • 74.927 km

Apk en beurt.
Ondanks de nieuwe startmotor wederom startproblemen. Na onderzoek
bleek een hoofdkabel doorgesleten te zijn op de plaats waar hij in een metalen klem bevestigd was. Kabel gerepareerd en in kunstof klem gemonteerd.

Zoals in het vorige verslag aangegeven een tegenvaller voor een auto van 6 jaar. Eerlijk gezegd weet ik niet of het toeval is of dat ze de vorige keer bij de startmotor een verkeerde conclusie getrokken hebben bij de garage? Maar deze rekening en die van vorige maand waren niet mals en wat mij betreft de eerste echte
tegenvaller.

  • 82.800 km

Apk en beurt

De auto is inmiddels 7 jaar oud en ik had hem van te voren al een keer nagelopen en zoals verwacht geen problemen. Wel heb ik op voorhand voor 2 nieuwe banden laten monteren en de remblokken achter laten vervangen. Dit was voor apk niet nodig maar wel zo veilig om dit voor de wintermaanden te vervangen. Dus dit jaar was het weer een goedkoop jaar zonder problemen en weinig kosten.

11e Verslag (Aan al het goede komt een einde)

  • 83.300 km

Zoals in de titel aangegeven: Aan al het goede komt een einde! Aangezien ons klein manneke inmiddels al weer een jaar oud is en onze blauwe peu toch echt niet meer zo praktisch is, al die spullen die mee moeten. Hebben we 2 wkn geleden de knoop doorgehakt en is onze blauwe trots vandaag bij de garage achter gebleven! En zijn we met een octavia combi met alle toeters en bellen erop en aan naar huis gereden.

Ook van de octavia ga ik natuurlijk weer alles bijhouden, en op de autoweek site plaatsen

12e Verslag (Eind beoordeling peugeot 206)

  • 83.300 km

Na ruim 7 jaar denk ik dat ik wel een goede eind beoordeling kan geven. Eigenlijk is de
auto op een paar kleinigheden na goed bevallen. De kwaliteit van de uitlaat en die van de startmotor daargelaten een mooie en degelijke auto. Hij heeft me maar 1 keer door de problemen met de startmotor laten staan. Ook de onderhoudskosten zijn niet veel hoger dan mijn vorige auto. Wel ben ik erachter gekomen dat een nieuwe auto
rijden een heel groot nadeel heeft en dat is de afschrijving!! Daar moet je niet teveel over nadenken.

Ik kan dan ook iedereen een 206 aanraden gewoon een fijne en mooie auto. Wel denk ik dat het erg belangrijk is dat een auto goed en tijdig onderhoud krijgt en heeft gehad.

Ik hoop dat iedereen die deze review leest er iets aan heeft. En de toekomstige eigenaar wil ik veel veilige en mooie kilometers wensen en ik hoop dat hij net zo veel plezier van de peu heeft als ik er in die 7 jaar van heb gehad. En zorg goed voor hem.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.