Peugeot 206 X-Line 1.4 (2004)

autoreview

Peugeot 206 X-Line 1.4 (2004)

Signalement

Uitvoering206 X-Line 1.4
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf57.120 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

’Je voelt je lekkerder in een Peugeot’. Staat er op de achteruit. En of het nu komt doordat de auto binnen 3 jaar zoveel heeft gereden en door iedereen binnen het bedrijf is gebruikt als voorloopauto op de eigen leaseauto of dat het Franse Slag is... Ik voel me tot nu toe niet zo lekker in een Peugeot.

Eerlijk is eerlijk, het model smoelt goed, zit goed in de uitrusting want Airco, electrische ramen, electrische spiegels, radio/cd speler met stuurbediening, 4 plofzakken, in delen neerklapbare achterbank. Maar het is allemaal van ’net niet...’

De motor, een 1.4i 8-klepper met 73 pk volgens het boekje... De auto heeft net een beurt gehad 3000 km geleden, maar hij rijdt zo afgetrapt. Hij heeft geen zin in toeren maken, kracht is onderin weinig te vinden. De bak schakelt hakerig en staat onder het rijden vrolijk heen en weer te zwabberen. Het stuur kan wel omhoog of omlaag, maar in de laagste stand zie je de bovenkant van de tellers niet meer, en alle daarboven zittende lampjes ook niet. En je stuur moet eigenlijk wel zo laag, want de Peugeot kent een eigenaardige hoogte verstelling van de stoel. Je moet aan een hendel trekken en je gat omhoog doen, dan komt de stoel ook omhoog. Nou ja, alleen de achterkant van de zitting dan, de voorkant blijft nagenoeg op het zelfde punt. Laat je de stoel zakken, dan blijft de voorkant staan en zakt alleen de achterkant.
De passagiersstoel schuift maar een heel klein stukje naar voren wanneer de hendel aan de zijkant gebruikt wordt om achterin te stappen. En aangezien ik dagelijks mijn dreumes van net een jaar in zijn stoeltje moet zetten is dit best vervelend. Waarom dan geen 5-deurs auto? Die is niet voorhanden binnen het bedrijf. Het is een kwestie van ermee doen en wachten tot mijn eigen lease-auto bestelt kan worden.

Nog een eigenaardigheid, file-rijden. In een gaat het goed tot de 20 km/h, dan moet je naar twee want de motor trektniet zo erg. Zit je in twee en kruip je weer bijna, dan bokt de motor heel erg en moet je de pook door een weerstand heen naar zijn eerste versnelling zien te duwen met alle kracht.

De airco, ook zoiets, die doet het of heel goed, en dan wordt het te warm, zet je hem een tandje terug, is het ineens weer koud, je kunt niet echt een goede afstelling eruit krijgen.

WEL positief is het comfort, hij ligt op zich lekker op de weg en is comfortabel. Het gevoel in het stuur is redelijk. Zodra je echter binnen de bebouwde kom bent en je van straatje naar straatje je bochtjes rond, is de bekrachtiging niet aanwezig en stuurt de auto ronduit zwaar, het stuur lijkt zelfs wel terug te willen naar nulstand. Een puntje voor de garage. Eens kijken of andere 206-en hier ook last van hebben...

PROBLEMEN

Goed, genoeg beklag. We gaan nu eerst tijdens de komende twee drie maanden veel kilometers rijden en de bevindingen leest u hieronder.

Tja, 5000 kilometer verder heb ik de auto in mogen leveren bij de leasemaatschappij en is mijn nieuwe auto geleverd. De 206 mankeerde helaas te veel. Voor de volgende eigenaar wordt er veel verholpen en naar ik heb begrepen is dit ook redelijk goed gebeurd. Ik heb het dan over de bandjes (normaal onderhoud), uitlijning, nieuwe pomp stuurbekrachtiging, niewe voorruit (sterretje in) overal nieuwe oliën in, nieuwe uitlaat, airco gereinigd. Wel viel mij op dat V-Power het olieverbruik (1 kan per 2 a 3 weken) deed dalen. De motor zelf is wat losser geworden, maar kracht zit er niet in. Hij lijkt wel versleten, wat misschien wel te wijten is aan de voorgaande berijders. Wat mij ook opviel is dat de auto fiks onderstuurd is. In het bochtje van de A29 naar de A15 schuift de auto bij 60 km/h erg naar buiten. Maar goed, het leed is voorbij en ondanks dat zijn er toch vele plezierige kilometers geweest en heeft hij het toch volgehouden. Maar de kreet je voelt je lekkerder in een Peugeot. Die gaat voor mij niet op. Jammer...

2,0
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    3
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens