Peugeot 206 Pop Art 1.4 (2004)

autoreview

Peugeot 206
Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieur

Signalement

Uitvoering206 Pop Art 1.4
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf153.900 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto gekocht na het inleveren van de sleutels van de lease Golf TDI. Omdat ik particilier ging rijden, op zoek gegaan naar een Polo 1.4 maar het werd verrassend genoeg een 206. Ook nog een met een flinke kilometerstand, maar wel ex-lease met airco, 6 airbags, ABS (v.a bouwjaar 10/2003 standaard) 6 speakers, Peugeot radio/CD en metallic lak. De boekjes zagen er keurig uit, NAP erbij, na een proefrit was ik verkocht. Nette prijs bedongen, nieuwe APK en rijden. Nu maar zien wat de toekomst uitwijst. De auto voelt in ieder geval degelijk aan.

Na de eerste paar duizend kilometer bevalt de 206 goed. De 1.4 motor is niet extreem zuinig, tussen de 1 op 14,0 (met files) en 1 op 15,3 (het Nieuwe Rijden toegepast). De brandstoftank is met 50 liter behoorlijk groot maar dat geldt voor meerdere punten aan de 206. De kofferbak is ruim voldoende en ook voorin is het best prima toeven. Noem het knus. Het is even zoeken naar een goede zitpositie want het stuur is niet axiaal verstelbaar (bij de 207 wel, maar ook niet voldoende naar je toe te halen vind ik). Het is ook geen Volkswagen zullen we maar zeggen. De stoelen zitten goed door de sportieve kuipvorm en zijn voldoende groot.

De 206 voelt zich goed thuis in de stad. Rotondes en bochten zijn plezierig te ronden. Op de snelweg kun je vlot inhalen als je de motor op toeren houdt. Zo rond de 5000 toeren voel je een douwtje in de rug. Geen TDI douw, maar toch leuk. Parkeren gaat wat zwaar, de stuurbekrachtiging is zo afgesteld dat deze het best werkt als je rijdt. Stilstaand met een vinger het stuur draaien is er dus niet bij. Je ziet ook weinig omaatjes in een 206. Nadeel van hoge snelheden is het motorgeluid, maar dit is niet overdreven tot 120 km/h. De standaard stereo installatie heeft een redelijk geluid, de bediening is goed door logische indeling van de knoppen en de stuurbediening. Bij harde wind is de auto stabiel, niet zo stabiel als de ’tank’ Golf 5 maar veilig. De 206 weegt ook maar 925kg.

Groen:
-Electrische koplampverstelling
-Lage kosten wegenbelasting en verzekering
-Enorm dashbordkastje (echter geen slotje)
-Veel opbergvakjes

Rood:
-Reservewiel hangt onder de auto
-Reparatiekosten...?

PROBLEMEN

Geen

Onderhoudskosten
-Nieuwe voorbanden Goodyear GT3

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.