Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 206

Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2004)

autoreview

4
Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2004)
Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2004)Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2004)Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2004)Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2004)Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2004)
crash
  • crash5
  • Gebruikersreview
22 juni 2016 om 08:21
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering206 GTI 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf176.000 km
KM-stand laatst183.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

High Maintenance dame

  • 178.000 km
  • 22 juni 2016

Natuurlijk ligt het aan onszelf. Of eigenlijk alleen maar aan mij. Maar dit is ons "tweede autootje" en tevens mijn hobbyauto. Dus ook als het niet nodig is, zoek ik dingetjes die ik kan doen.

Toen we het dametje kochten was er een reparatie aan de koppeling nodig. De verkopende partij dacht aan het vervangen van de koppeling en wilde daar niet aan, dus een fikse korting. Het bleek alleen de kabel en onze winst was het verschil tussen die twee reparaties. Mooi begin.

Echter wil ik mijn vrouw en dochter veilig laten rijden, dus kwamen er 4 nieuwe banden in de maat 205/40/17 bij. Een hevig incourante en dus dure maat. Poefff weg winst.

Een lichte kloink bij het sturen betekent het naderende einde van een veerpootlager. Gelijk een schroefset besteld (lange levertijd, dus die moet er nog op) Niet met het doel om te verlagen, maar om te verhogen. De auto is samen met de 17 inch velgen en extra verlaging gewoon té stug en met een speciaal uitgezochte soepel verende set hopen we dat wat teniet te doen zonder aan weggedrag in te boeten.

Toen bleek er in zowel midden als einddemper een lek te zitten, met de naderende apk nemen we geen halve maatregelen en werd een afspraak bij EPS gemaakt voor een volledig rvs uitlaatsysteem. Dat gaat eerdaags dan gebeuren.

Daarnaast hebben we preventief de motor geflusht, bougies vervangen, draagarmen vervangen en wat klein onderhoud gedaan.

Best veul voor ongeveer 3000 km per jaar, maar zoals gezegd het klussen aan de auto is dan ook hobby. Zo hou ik als kantoorpikkie mijn skills ook wat op peil.

Meeste wat we gedaan hebben hoeft of niet of niet zo duur als door ons gedaan (en nog te doen) dus eigenlijk is het als je wilt best een goedkope auto om te rijden.

Owja, wat iedereen natuurlijk wil weten... Met overwegend stadsverkeer en af en toe wat "leuke" ritjes blijft het verbruik met iets boven de 1:10 alleszins mee te vallen.

Tot zover mijn totaal nutteloze review voor wie op basis van ervaringen ook een 206 GTI overweegt. Ik zou zeggen, élke "oude" auto is een gok. Maak een proefrit, voelt hij fris aan, dan gewoon doen!


Een jaar later

  • 181.000 km
  • 20 januari 2017

De dame is alweer ruim een jaar in ons bezit.

Een prijzig jaar, maar omdat we het zelf zo wilden.

We hebben de veren en dempers vervangen voor een schroefset. We hebben de uitlaat (laten vervangen door een volledig handgemaakt RVS exemplaar bij EPS. We hebben preventief de motor geflushed en voorzien van extra dure synthetische olie, luchtfilter vervangen door een pipercross open filter. Aan alles nét een beetje (of soms heel veel) meer besteed dan strikt nodig om de auto betrouwbaar te houden, maar wat krijg je er een boel extra rijplezier voor terug!

Dit jaar staan wat cosmetische dingetjes op de planning. Het leer bijwerken en het alcantara netjes maken, de buitenkant een goede polijstbeurt geven en wellicht de remklauwen een lakje geven, zal zwart worden in dat geval.

Storingen? Ja, een kleine. De remlichten brandden op enig moment continu. Nieuwe schakelaar bij het rempedaal ad 9 euro en gefixt,

Intussen merken we dat we de GTI graag pakken. Reden we in eerdere "tweede" auto's 2500 ad 3000 km per jaar, we hebben nu al ruim 5000 genoten in een jaar,

Luxeprobleem in het weekend, pakken we de bloedsnelle Volvo V60 D5 (215 pk) of de 206 GTI met een kleine 140 pk (wellicht iets meer door in en uitlaataanpasingen) en 1030 kg. Ze geven elkaar weinig toe in prestaties (okay, tussen 150 en 200 is de Volvo dan weer veel sneller, maar dat rijden we nooooit.... ^-^

afscheid

  • 183.000 km
  • 2 mei 2017

Afscheid van de snelle dame.

De auto was klaar. alles wat ik technisch kon doen en laten doen was gedaan. Optisch was de auto vrijwel klaar. Alleen van buiten nog een goede polijstbeurt en dan was dat ook klaar. Maar we gingen niet wachten op het mooie weer. Het Alfavirus sloeg wederom toe.

Kortom, bij onze plaatselijke garage kwam een mooie Alfa GT te koop en we waren om.

Geen hoogte en dieptepunten, gewoon lekker bijna 1,5 jaar genoten van deze lichte, krachtige en snelle Peugeot. Een ervaring die niemand ons meer afneemt.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    2
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Peugeot 206? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 206
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 206 1.4 One-line, LPG-G3, STUURBEKRACHTIGING, ELEK-RAMEN, RADIO-CD, AIRBAGS, CENT-VERGRENDELING, WEGENBELASTING MAAR € 45,- P/M

    Peugeot 206 1.4 One-line, LPG-G3, STUURBEKRACHTIGING, ELEK-RAMEN, RADIO-CD, AIRBAGS, CENT-VERGRENDELING, WEGENBELASTING MAAR € 45,- P/M

    • 2007
    • 198.529 km

    € 2.350

    Peugeot 206 SW 1.4 X-line

    Peugeot 206 SW 1.4 X-line

    • 2003
    • 234.327 km

    € 2.450

    Peugeot 206 1.6-16V XS Airco/Navigatie/Open dak

    Peugeot 206 1.6-16V XS Airco/Navigatie/Open dak

    • 2003
    • 245.447 km

    € 600

Meer Peugeot 206 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 206 specificaties
  • Peugeot 206 occasions
  • Peugeot 206 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 206 tests
  • Peugeot 206 gebruikersreviews
  • Peugeot 206 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 206 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)

    Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)

    3
    • 7 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 RC (2005)

    Peugeot 206 RC (2005)

    5
    • 10 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 Forever 1.4 (2007)

    Peugeot 206 Forever 1.4 (2007)

    4
    • 2 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 Griffe 1.6-16V (2005)

    Peugeot 206 Griffe 1.6-16V (2005)

    1
    • 10 mei 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 XS Quicksilver 1.6-16V (2004)

    Peugeot 206 XS Quicksilver 1.6-16V (2004)

    • 2 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 Gentry 1.6-16V (2003)

    Peugeot 206 Gentry 1.6-16V (2003)

    • 11 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)

    Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)

    11
    • 7 oktober 2018
meer reviews
Peugeot 206 1.6-16V – 2006 – 465.296 km - Klokje Rond

Peugeot 206 1.6-16V – 2006 – 465.296 km - Klokje Rond

Een Peugeot 206 op lpg met bijna een half miljoen op de klok. De auto is ook nog eens in het...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)

    Peugeot 206 Génération 1.4 (2008)

    3
    • 7 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 SW XS Pack 1.6-16V (2004)

    Peugeot 206 SW XS Pack 1.6-16V (2004)

    2
    • 4 maart 2021
  • Peugeot 206 1.4 XS - 2001 – 554.482 km - Klokje Rond

    Peugeot 206 1.4 XS - 2001 – 554.482 km...

    69
    • 23 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 (2008)

    Peugeot 206 (2008)

    2
    • 31 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 RC (2005)

    Peugeot 206 RC (2005)

    5
    • 10 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 Air-line 1.4 (2007)

    Peugeot 206 Air-line 1.4 (2007)

    7
    • 18 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2001)

    Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2001)

    4
    • 2 december 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    12
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    1
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 108 TOP! Allure 1.0 e-VTi 72 (2019)

    Peugeot 108 TOP! Allure 1.0 e-VTi 72 (2019)

    • 26 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden