Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2003)

autoreview

Peugeot 206
Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieur

Signalement

Uitvoering206 GTI 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is mijn tweede 206 GTI. Zeer vlotte auto waar zeer hoge gemiddelde snelheden mee te halen zijn. Door lage gewicht en veel koppel onderin, veel meer dan mijn vorige uit 2001, is gemiddeld TDI-tje gewoon bij te houden en zodra de 3500-400 tpm bereikt zijn ziet dezelfde TDI alleen nog maar de achterkant. Zeer wendbaar en ondanks stugger onderstel veel restconfort 9geweldig leuk onderstel (overstuur op te wekken!). Daarnaast alle luxe af fabriek aanwezig (alleen cruisecontrol zou wenselijk zijn). Brandstof verbruik is redelijk (10-7.1! liter). Indien oliepeil op 80 procent (min-max) staat dan nagenoeg geen verbruik meetbaar (was bij al mijn 6 PSA producten zo, dus niet af laten vullen in garage, door carterdruk ’verdwijnt’gewoon 0,2 liter, daarna stabiel!). Deze tweede heeft door 16’ velgen echter aanmerkelijk hogere bandenkosten. Stoelen zijn fantastisch, aan rare zitpositie ben ik gewend en leidt in mijn geval niet tot vermoeidheidsverschijnselen, ook niet na ritten van 500-700 km. Ruimte achterin matig (’achter jezelf zitten’ gaat net, mijn lengte is 181 cm). Model is tijdloos mooi (ondanks dat je er zoveel ziet). Auto is ondanks al dit positiefs absoluut niet zonder problemen, gelukkig heb IK wel een goede dealer. Ik raad dan ook iedereen aan om een garantieverlening te kopen want reparaties aan een GTI zijn altijd duurder dan aan bijv. een 1.4-tje.

Lage onderhoudskosten (door garantie). De eerste heeft mij in 53000 km 98 euro aan onderhoudsbeurten gekost (de 30000 beurt). Hierbij een setje banden niet mee geteld, maar dat heb ik voornamenlijk zelf in de hand. Voor deze tweede zullen de kosten, zoals het zich nu laat aanzien (na 41000 km), niet veel hoger uitvallen.

PROBLEMEN

-Katalysatorbehuizing gescheurd en onder garantie vervangen (reeds na 50 km rammel hoorbaar).
-Richtingaanwijzerhendel reeds twee maal vervangen (typisch 206/307 probleem met multiplex)
-Gasveren achterklep zweten, klep gaat in half geopende stand uit zichzelf niet meer verder open of dicht.
-Uitlaatspruistuk vervangen, bekend probleem indien het optreed dan meestal voor km stand 10000 bij toerental 2500-3000 (bij mijn vorige 206 ook vervangen)
-Hitteschilden losgeraakt (rammelen) idem langduurtestauto Autoweek).

Wat ik ook allemaal met mijn twee GTI"s heb gehad, de betrouwbaarheid schaal ik hoog in, hij zal me niet laten staan. Met alle problemen kun je doorrijden tot de volgende controle (indien je je er niet aan ergert).

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.