Peugeot 206 Air-line 1.4 HDI (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 206 Air-line 1.4 HDI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 185.000 km |
KM-stand laatst | 212.000 km |
Meteen kosten
- 185.000 km
Deze auto gekocht ter vervanging van mijn 206 GTI. De brandstofkosten werden met te hoog, heb hem ingerolen.
Deze auto heb ik vrij goedkoop kunnen kopen. Ik hoorde de motor wat puffen dus wist wel dat er een verstuiver lekte. Dit was inderdaad het geval, heb toen ook meteen alle 4 de injectors laten controleren. Uiteindelijk was er een pakking stuk, dit komt vaak voor bij deze motoren. Toch een kostenpost van 400 euro, er moet vrij veel van de motor af, als je te laat bent zit alles ook nog eens vast, dat was gelukkig niet het geval.
Waar ik niet op gerekend had, was dat binnen een week gebruik de koppeling het begaf, dus ook nog eens voor 600 euro een nieuwe koppeling laten monteren.
Al met 1000 euro verder (binnen een week!), dus alsnog was de aankoop duur geworden. Al met al was de prijs alsnog markt conform. Voor de rest werkt alles, dus zie geen verdere kosten aan komen.
De uitvoering heeft ook airco, en in principe zit alles er op wat je nodig hebt, plus dat het interieur zwart/grijs is, dus geen paarse bloemetjes!
Exterieur is volledig in kleur, dus ook de bumpers.
Deze motor is hetzelfde als in mijn 307 (Break 1.4 HDI), alleen hier presteert de motor wel goed in!
Al met al is dit nog best een rappe auto, en past de motor ook prima in dit model.
Qua verbruik maakt het weinig tot niks uit met mijn 307, schommelt ook rond de 1:20.
Auto ook gekocht zonder APK en/of garantie. Ik wist ook wel dat er voor die prijs wel wat moest gebeuren, maar voor de APK was er niks aan de hand, die was dan ook voor 45 euro voor elkaar.
De auto is lekker comfortabel, ligt lekker op de weg, hangt wel een beetje op één oor.
Stoelen zitten redelijk, wel wat minder dan in de 307.
Nog meer kosten
- 202.000 km
Na een tijdje weinig vermogen, en gedeelte van isolatiemateriaal stond in brand; katalysator was losgeraakt uit de buizing en blokkeerde de "uitgang". Dit blijkt een issue te zijn wat vaker voor komt. Een paar 100 euro verder, maar hij gaat weer als de brandweer.
APK gedaan zonder verdere bijzonderheden. Alhoewel er toch wel wat geld in zit intussen, op zich nog tevreden over de auto, aangezien hij me nog steeds van A naar B brengt, en lekker zuinig.
Grote beurt
- 212.000 km
Onderhoud laten uitvoeren & remschijven en remblokken voor laten vervangen. Tevens olie ververst et cetera. Voor de rest geen bijzonderheden. Qua verbruik ongeveer 1:20. Kom er beter mee vooruit dan met de 307, dus logischerwijs brandstofverbruik niet helemaal in verhouding.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.