Opel Vectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Elegance (2004)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieur

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In één woord, magnifiek. De zet van Opel/GM om en alliantie aan te gaan met Fiat heeft in iets moois geresulteerd.

Een Duits degelijke auto, met Italiaans temperament.

De eerste paar 1000 Km"s was het wennen aan het verschil in karakter tussen de VW TDI"s en deze CDTI (JTD), het verschil zit hem voornamelijk in het moment van inzetten van het koppel. Bij de welbekende TDI-tjes is het koppel eigenlijk direct beschikbaar, bij deze CDTI komt de trekkracht iets later vrij, maar gaat veel langer door. Zodra 120KM/u op de tellen en de versnelling in z"n 5, net iets meer dan 2000tpm, de trekkracht bij dit tempo is beter/lekkerder dan de welbekende 110 PK TDI van VW bij het zelfde tempo in z"n 5.

Uit ervaring is gebleken dat daar waar ik voorheen in z"n 5 reed om te versnellen, ik dit nu in de Opel in z"n 4 doe. Dit om de motor beter/sneller te laten op pakken. In het algemeen is de prestatie beter.

Enige grote verschil is het verbruik, daar waar ik met m"n Seat gemiddeld 1 op 18,5 reed, haal ik nu max 1 op 15,5. Verschil in wagengewicht en prestaties? De verbruiksresultaten van mijn Seat ook pas nadat ik 150000Km op teller stond? Gewend aan de prestaties en was het niet meer zonodig om te pieken...

Waar ik de auto eigenlijk voor uitgezocht had, de binnenruimte in 1 woord gigantisch. De achterbank is zelfs dermate ruim dat met gemak 1 volwassenen, 1 maxi cosi en een Kinderstoeltje geplaatst kunnen worden. Op dit moment staan er met gemak 2 kinderstoeltjes en een Maxi Cosi op de achterbank. Nadeel van deze ruimte is, mocht er ingegrepen moeten worden op de achterbank je er niet altijd bij kan...

Past de auto in het budget, en moet er een vrachtlading aan wagens, kinderen etc mee en je wilt niet in eem MPV rijden dan is dit in mijn ogen de best mogelijk optie.

PROBLEMEN

Bij aflevering was de auto niet goed uitgelijnd, resulteerde in scheeftrekken bij stuur loslaten. Tevens bleek het stuur niet volledig recht gemonteerd te zijn... Slordig. Overigens wel snel en kundig door de dealer opgelost.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.