Opel Vectra 2.0 DTi-16V GL (1999)

autoreview

Opel Vectra
Opel VectraOpel VectraOpel VectraOpel VectraOpel VectraOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieur

Signalement

UitvoeringVectra 2.0 DTi-16V GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf153.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een erg mooi model. Enige probleem is de uitrusting. Deze versie heeft standaard namelijk niet eens electrische ramen; iets wat je bij een auto met een nieuwprijs van ruim 47.000 gulden toch zou mogen verwachten.
De motor is wel prima: een 100 pk turbodiesel, waarmee je zowel lekker in de stad uit de voeten kan, als op de snelweg. Pluspunt: in tegenstelling tot wat ik vaak hoor over deze motor (2.0 DTH) gebruikt ie nauwelijks olie! Komt misschien door het merk: ELF 5W30. Nadeel: heel veel onderhoud... --> zie problemen

Al met al: ik koop nooit meer een Opel...

PROBLEMEN

- bij aflevering zijn de slotvangers achter vervangen vanwege roest
- een maand na aflevering was er een poreus slangetje waardoor de motor valse lucht aanzoog
- afgelopen februari was er een lekke koppelingscilinder, moest er een vacuumpotje vervangen worden en moesten de koppelingsplaten worden vernieuwd (niet grappig...)
- afgelopen augustus moest hetzelfde vacuumpotje weer worden vervangen (had geen turbodruk meer...)
- afgelopen oktober moesten de slotvangers opnieuw vervangen worden... gelukkig onder garantie van de vorige keer, maar toch een slechte zaak!
- afgelopen maand moest de uitlaat worden vervangen (midden + einddemper)
- over de afgelopen twee jaar heb ik diverse rubbers achter moeten vervangen...
- afgelopen maand moest contactslot worden vervangen
- en nou komt ie: roest, roest en nog eens roest... een auto uit 1999 die op tig plekken gewoon aan het doorrotten is!!! (terwijl ie wel netjes is onderhouden en regelmatig wordt gewassen!) Dat kan niet en dat mag niet!

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.