Opel Kadett Cabrio 1.6i GL (1989)

autoreview

Opel Kadett Cabrio 1.6i GL (1989)

Signalement

UitvoeringKadett Cabrio 1.6i GL
Versnellingen3, Automaat
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf97.125 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is een auto met een hoog fun-gehalte. Iedere dag dat de zon schijnt, gaat de kap open. Boven 10 graden C rijd ik al open.

Pluspunten: Genieten; lekker schakelende automaat; 4-persoons cabrio; betaalbaar.

Minpunten: roestgevoelig, ook het cabrioframe, maar nu onder controle; auto vereist veel aandacht; dicht rijden is lawaaiig boven 80 km/h; 2dehands onderdelen voor cabriokap moeilijk verkrijgbaar; motor (1.6) is te zwak voor het gewicht (980 kg).

Vandaag (25-5-05) nieuwe tandwiel van de aandrijving km-teller gemonteerd. Is nog moeilijk te krijgen bij de Opeldealer. Ook een nieuwe remcilinder (LA) gemonteerd.

Update 21-12-05: Nieuwe radiateur gemonteerd, samen met nieuwe waterslangen en koelvloeistof. Prijzig, 160 euro bijelkaar, dus alleen materiaal. Daarnaast nieuwe carterpanpakking. Maar je het autootje bevalt me nog steeds prima. Gebruik hem dagelijks voor woon-werkverkeer (50km/dag).

Update 03-06-06: Vorige week nieuwe remblokken en -schijven gemonteerd. Fluitje van een cent. Binnen 1/2 uur klaar en dat voor nog geen 50 euro’s. Gelijk ook de verdeelkap en rotor vervangen en klepdekselpakking en carterpanpakking. Die lekten wel heel erg.

Update 09-12-06: Sinds 19 september is mijn cabrio total loss. Een hufter in een bestelbusje knalde zonder te remmen achterop en ik schoof door naar voren. Voor en achterkant in elkaar, dus total loss verklaard. Ik heb toch bijna 5 jaar en ruim 50000 km met dit autootje gereden met veel plezier. Foto’s zijn te zien op www.cardomain.com/id/cabrio_rob (laatste pagina). Jammer.

PROBLEMEN

Waterpomp, remcilinder trommelrem (L+R), handgreep van sluiting kap, cabriokap vernieuwd, cabrioframe hersteld, dynamo, klep warm-koude lucht in luchtfilter, verdeelkap, rotor, achterveer, binnenbekleding laat los, accu, bediening van verwarming (2 keer), veertjes van trommelremmen, reguliere onderhoud, aandrijving km-teller, ashoes, stuurhoezen, hoes rempedaal-rembekrachtiging.Radiateur, waterslangen, carterpanpakking, klepdekselpakking, remschijven en -blokken (voor).

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.