Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation (2018)

autoreview

Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation (2018)

Signalement

UitvoeringGrandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst112.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mislukte Franse bestuiving

  • 103.245 km

Met veel enthousiasme in 2018 mijn Opel Astra sport tourer j 1.4 120pk ingeruild op de grandland innovation + (leder bekleding, afl en nog wat dingen) automaat 6 traps. Erg complete auto op dat moment.

Vanaf begin veel problemen gehad, dat is altijd zo gebleven:
- automaat 6 traps bonkt bij terugschakel, net of Rico Verhoeven een trap na geeft
-scheurende nep lederen bekleding
-krakende deuren
-ploppende bestuurders stoel
-slechte lak
-In Frankrijk op zwarte. Zaterdag dieptepunt mee gemaakt, rijdend op de linkerbaan viel de auto uit. Wat bleek, storing met een elektrische relais, gevolg start stop systeem klapte erbij 90km per uur erin !!!! Auto met capriolen naar rechterbaan kunnen krijgen maar niks deed het meer.
Na wat contact tip gekregen start stop systeem uit te schakelen en auto startte weer, was inmiddels bekend iets, later vernomen vanuit iemand bij Opel dat er lever stop is geweest. Auto’s konden ons net aan ontwijken en zijn aan zeer ernstige gevolgen ontsnapt. Niet fijn in Frankrijk op zwarte zaterdag!

-2 aandrijfassen zijn vervangen (productie fout)
-tank eigenlijk altijd v-power, maar auto heeft predenties en kapsones , blijkt een verwent nest, neemt geen genoegen met 95 toen v-power op was en ging in motor storing, 4x voorgekomen als er iets anders getankt wordt als normaliter, auto schakelt dan turbo uit, natuurlijk gebeurd dit op vakanties zo iets, remedie hiervoor is een reset en telkens update software, heb per ongeluk iets gelezen op werkbon, reset maar en stuur klant maar weg totdat opnieuw gebeurd. (Zelfde dag nog een andere merk auto besteld, moest ook wel ivm levertijden)

Als hij rijdt, en heeft zijn dag (ja het hangt echt af of hij/zij zijn dag heeft) dan rijdt hij erg fijn, maar denk dat het vrouw is, de auto heeft namelijk regelmatig maandelijkse kuren.

De 3 cylinder doet erg zijn best, is wel een astma patiënt en snel buiten adem. Maar is stil en op-zich je kan er redelijk mee vooruit. Absoluut niet snel maar doet zijn best. Echt geen verkeerde motor voor wat hij/zij is.

Verbruik kan erg netjes zijn, onlangs getankt en vanaf Utrecht naar Ameland, op boordcomputer 4.8 gemiddeld, ook vanuit Luxemburg heb ik keer 5.0 gehad. Utrecht -Valkenburg na 19uur met 130km per uur geknald en 5.8 gehaald. Paar keer nagerekend met tankbon en klopte eigenlijk altijd aardig. Gemiddeld toch zo’n 7,4 waar ik 60% Rijksweg meestal rijdt, 9.0 is ook mogelijk bij stadsgebruik en in de bergen.

AFL werkt goed, goede verlichting, maar toch relatief basic op de markt.

Rijd ik ooit weer een Franse Opel ?
Na 3 Opels achter elkaar is dat antwoord NEE !! altijd bevooroordeeld over Franse auto's geweest, voor mij persoonlijk heb ik zelf de bevestiging mogen ervaren. Heb ze de kans gegeven, na 2 echte Opels met alleen Onderhoudskosten door normale slijtage is het vooroordeel echt voor mij bevestigt.

Heb nu een andere auto besteld van een heel andere categorie, niet te vergelijken en dat ga dan ook niet doen.

Heb deze via private lease, ook eens en nooit meer, gewoon eigenbaas over je auto, toch fijner. was toen bewuste keuze omdat er 2 auto’s vervangen diende te worden, voor mij persoonlijk een van weinige positieve dingen, anders waren wij zwaar de Sjaak geweest met al de problemen omdat veel niet onder garantie is opgelost .

Update

  • 111.000 km

Opnieuw een aandrijfas vervangen, nu was hij finaal afgebroken !
is dus mijn 3e as die vervangen is. wel allemaal netjes opgelost, maar alle rompslomp erom heen, afslepen, vervangend vervoer etc. wordt vervelend.

Ook tijdens een regenbui werkte de hele rechter hendel niet, gevolg dat ik de ruitenwissers niet aan kon doen ! herstart auto bood geen soelaas, na 45min wachten werkte alles opeens weer.

Rijervaring blijft erg wissel vallend, soms weken gaat alles heel soepel (schakelen van automaat) en soms gaat het erg slecht. Als alles soepel gaat is het erg fijne auto, maar helaas is dat minder vaak het geval.

Feest auto ingeleverd

  • 122.000 km

Eindelijk de auto ingeleverd, laatste maanden liters olie bijgevuld, eea begon weer onheilspellende geluiden te maken. Voor mij de eerste met Franse genen, maar ook absoluut de laatste.
Resumé problemen:
-start stop inwerking bij zo’n 100km pu op Rijksweg! (Leverstop voor geweest)
-automaat die slecht schakelt
-auto geverfd met waterverf
-ruitenwissers die niet functioneren als het regent, kom je natuurlijk achter als het opeens gaat hozen.
-liters olie bij gevuld
-scheurende bekleding
-3 aandrijfassen vervangen waarvan 1 finaal afgebroken was
-kan maar 1 soort benzine tanken (wisselen geeft 100% motor storing bij mij)
-deuren kraken als gek
-wegrijden koude motor moet je soms op gas gaan staan anders komt hij niet vooruit (houdt hij vreselijk in)
-hoog olie verbruik

Erg jammer allemaal, 2 echte Opels gehad zonder enig probleem, hiermee veelal ellende. Verbruik zo’n gemiddeld 7.0 liter op 100km. Met zo’n 75% Rijksweg waar hij absoluut zuinig is, Luxemburg naar Utrecht met verbruik van 5,2 liter op 100km.

Je zou deze maar gekocht hebben, en de uitzendingen van Kassa gezien hebben. Wat een arrogantie van Stellantis met de distributie riem, bij RDW staat op deze auto ook deze terugroepactie maar niks en dan ook echt niks vernomen via geen enkel Opel kanaal.

Nee dit is voor mij absoluut laatste Opel of Stellantis product, prijs kwaliteit staat absoluut niet in verhouding tot gebodene, denk dat de verkoopcijfers van de Grandland genoeg zegt.

Update afscheidsbrief Opel

  • 112.000 km

Afgelopen week een afscheidsbrief ontvangen van Opel, de wel bekende problemen met de distributieriem werd onder de aandacht gebracht. Al wil het dat ik deze barrel al 5 weken terug heb ingeleverd,. Zoals bekend is het een brief met feitelijke afstand doen van alle problemen, de wel bekende struisvogel politiek en de verantwoordelijkheid bij de klant leggen. Nee mensen, ik zou uit fatsoen en respectering van alle normen en waarde dit merk absoluut boycotten en never nooit een stellantshit product kopen, garantie en aansprakelijkheid niet eens tot de deur, deze komt niet verder tot aan de krabbel van je koop contract………..

2,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Opel Grandland

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens