Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Business Executive (2019) #5
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grandland X 1.2 Turbo 130pk Business Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 64.000 km |
Franse Opel
- 64.000 km
Augustus 2019 een Opel Grandland X Business Executive aangeschaft. Reden: Complete auto met goede stoelen. AGR gecertificeerd. En inderdaad de stoelen zijn prima, maar daar blijft het dan ook wel bij.
- 8-traps automaat schakelt traag. Laat hem maar eens uitlopen bij nadering kruising/rotonde en probeer dan maar eens vlot op te trekken. Duurt een paar tellen voordat de motor in de gaten heeft dat er wat moet gebeuren.
- Automaat maakt gierend geluid in 5 en 7. Na lang aandringen bij dealer reactie van Opel: Is een product eigenschap, hier kunnen wij niets aan doen. Bij aandringen blijkt het probleem in de drukgroepen van de 5de en 7 de versnelling te zitten. Wordt door Opel niets aan gedaan.
- Krakende/los zittende deurpanelen. Schijnt (ook) een bekend probleem te zijn. Dealer naar laten kijken en voor even verholpen. Probleem is nu weer terug.
- Multimediasysteem is erg traag. Lijkt soms niet op aanrakingen te reageren. Laden van modules (navigatie en Android Car) duurt erg lang. Connectie middels Android Car mislukt ook regelmatig. Updaten van systeem brengt geen verbetering.
- Dode hoek herkenning werkt zeer slecht bij regen. Regendruppels geven valse meldingen.
- Distributieriem al na 45.000 km vervangen. Lachwekkende constructie van een kunststof riem die door de olie loopt. Volgens Stellantis heeft dit als doel om de geluidsproductie te verminderen. Raar om dit bij een sowieso al rumoerige drie cilinder te doen.
- Als auto uitschakelt middels ECO systeem om accu te sparen, is je hele multimediasysteem van slag bij opnieuw starten. Ruitenwissers gaan spontaan aan, verlichting schakelt niet meer. Half multimedia scherm zichtbaar, enz.
- Trekgewicht ongeremd op 639 kilo is heel erg vreemd. De eerste de beste boedelbak mag er officieel niet achter. Waarom dit rare aantal kilo's is mij niet duidelijk. Het geremde trekgewicht van 1300 kilo is dan wel weer redelijk, maar eerlijk gezegd zou ik achter deze auto geen caravan willen hangen gezien de prestaties van de motor in combinatie met de automaat.
- Brandlucht vanuit motorruimte bij rijden in de alpen. Bij iedere rit bergopwaarts komt er een brandlucht uit het motorcompartiment de cabine in. Aan de motor zelf is niets te zien. Temperatuur loopt ook niet op. Gemeld bij eerstvolgende onderhoud. Niets kunnen vinden. Probleem doet zich nog steeds voor. Geeft geen geruststellend gevoel bij rijden in de alpen.
Verder is het een leuke auto en was het in de aanschafperiode een complete auto voor een leuke prijs. Ongeveer 39.000 euro voor een full-spec Grandland X.
Ik zou persoonlijk geen Opel meer terugkopen met alle probleempjes.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Grandland
Had je deze auto's al gezien?

Opel Grandland X 1.2 Turbo Innovation (APPLE CARPLAY,LED,DODEHOEK,STOELVERWARMING,COMFORTSTOELEN,CAMERA,CRUISE,TREKHAAK,LM-VELGEN)
- 2020
- 76.168 km

Opel Grandland X 1.6 Turbo Hybrid Plug-in Innovation
- 2021
- 44.651 km

Opel Grandland X 1.6 Turbo Hybrid Aut. *Elegance* | Camera | Carplay | Navigatie | Cruise & Climate Control | Half- Leder | Orig. NL |
- 2021
- 132.949 km