Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Edition (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 18.000 km |
KM-stand laatst | 30.000 km |
12000 kilometer verder met de Opel
- 30.000 km
Vanwege de start van mijn eigen bedrijfje gekeken naar een goedkope manier om te leasen. Uiteraard gelijk gekeken naar 14% auto's en bij voorkeur een jonge occasion.
Na een gesprek met een bevriende dealer bij de Opel Corsa 1.3 Ecoflex uitgekomen met het Edition pakket. Met deze keuze was ik behoorlijk tevreden, van alle 14% b-segment auto's vond ik deze toch wel de mooiste verpakking hebben en de snelste inhoud.
Over de buitenkant: Ik rij een metallic grijze Corsa met lichtmetalen velgen, mistlampen en een kleine spoiler. Ik vind het er zelf allemaal heel netjes uitzien. Ziet er sportief uit zonder dat het heel erg overdreven is.
Over het interieur: Normale stoelen, piano-lak dashboard en leren stuur+pook. Elektrische spiegels+ramen en Handbediende Airconditioning.
De eerste rit was bijzonder prettig. Het blok met 95 pk weet goed raad met de auto en heeft geen enkele moeite om het tempo erin te houden. De turbo komt vrij laat in maar doet zijn werk goed. Wat wel direct opvalt is dat het schakelen vrij zwaar en hakerig gaat (maar dat was ik wel gewend van Opel), word niet storend maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen wel storend is.
Ook het interieur beviel direct goed. Ik vind het dashboard mooi en vind de stoelen fantastisch. Het stuur kan lekker naar je toe getrokken worden en de knoppen op het stuur begrijp je snel en werken goed.
Het enige wat mij al na een week irriteerde was het dashboardkastje. Omdat er in de bovenkant een soort vakje zit voor het opel-boekje (handleiding en papieren etc.), kun je onderin het kastje geen grote spullen meer kwijt en sluit deze soms lastig. Ook sluit het kastje niet mooi aan op het dashboard en zit hier een gleuf van een centimeter tussen.
Ondertussen ben ik 12.000 kilometer verder. Ik ben nog steeds erg tevreden. Auto is volledig kraakvrij en doet ook motorisch zijn werk prima. Tot 150 km/ph heeft de motor geen problemen met optrekken. Wel is de motor vanaf +/- 125 km/ph erg rumoerig, best jammer want daaronder is het geluid zeker niet storend in de auto.
De rit is verder vooral een goede mix tussen comfortabel en dynamisch. Op de snelweg kan ik heerlijk relaxed rijden op de cruise control (waarvoor hulde, goede en duidelijke bediening), maar op binnenwegen kun je ook lekker direct sturen.
Zeer recent ook met 3 extra mensen in de auto een lange rit gemaakt. Was prima te doen. Achterin zit je beter dan bijv. in een Seat Ibiza. Het is niet heel erg ruim maar zeker toereikend, evenals de kofferbak. Is voldoende, maar niet bijzonder. De motor deed het heel aardig met een afgeladen auto, had geen moeite met het extra gewicht.
Over het verbruik ben ik goed te spreken. Ik haal gemiddeld een verbruik van 1:21. Is minder dan de fabriek mij verteld maar dat wist ik van tevoren. Ik was hier ongeveer van uitgegaan en dat klopt dus ook.
Voordelen van de auto:
+ Prettige motor
+ Degelijk interieur
+ Fijn weggedrag
+ Ergonomisch goed doordacht
+ Achterbank (relatief) goed te doen
+ Goede geluidsinstallatie
Nadelen van de auto:
- Schakelen hakerig en zwaar
- Dashboardkastje
- Op snelweg soms erg rumoerig
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren