Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Edition (2011)

autoreview

Opel Corsa
Opel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel Corsa 2011Opel Corsa 2011Opel CorsaOpel CorsaOpel Corsa

Signalement

UitvoeringCorsa 1.3 CDTI ecoFLEX Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst1.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het is nog even wennen met de Corsa

  • 1.000 km

Het is lastig om een objectief oordeel te geven omdat de rijervaringen nog wat gekleurd zijn door de overgang van de ene type auto naar de andere. Vanuit een grote auto (Nissan X-trail) met automatische transmissie is het namelijk best een grote stap naar de kleinere Corsa in de dieseluitvoering. Overigens betreft het een '111-edition' uitvoering ter gelegenheid van het 111 jarig bestaan van Opel.
Toch ben ik er al wel gek mee. De auto reageert lekker direct en ligt goed op de weg. Hij is in de 1e versnelling en ook wel in de 2e nog wel wat sloom, maar eenmaal in de 3 merk je dat hij toch wel power heeft. Het schakelen van en naar de 1 en 2 loopt ook iets stroever, d.w.z. dat je iets vaker echt moet doordrukken. Maar misschien is dit wennen. Bijna alle denkbare opties zitten er op en doen het goed. Vooral de cruise control werkt in al zijn eenvoud heerlijk. Een klein negatief detail vind ik de bergruimte voorin. In het handschoenen kastje kan ik weinig van al mijn spulletjes opbergen. De belangrijkste afweging om voor deze Corsa te gaan, ipv andere merken in de 14%-bijtelling klasse, was de betrouwbaarheid (uit eerder Corsa ervaringen), de motor en de ruimte. De motor lijkt dus inderdaad zijn belofte in te lossen. De ruimte achterin is ook goed, maar dat komt ook omdat ik zelf niet zo groot ben. In ieder geval kunnen twee volwassenen achterin makkelijk mee. Een andere belangrijke factor om de Corsa aan te schaffen had te maken met de dealer (in IJsselstein) die een aanmerkelijk betere inruilprijs gaf dan bijv. de Alfa-dealer.
Wat betreft de verbruikskosten, die vallen enerzijds enorm mee (in vergelijking met mijn vorige Nissan die 1:9 reed) maar anderzijds toch ook wat tegen. De Corsa reed tot nu toe 1:20 (of 5,1 l/100km), maar ik heb dan ook nog weinig echt lange ritten gedaan en veel in en rond de stad gereden. De Eco-stand in de auto geeft o.a. aan wanneer je moet schakelen ('het nieuwe rijden'), maar ik ben er nog uit of ik dit nu een handige stok achter de deur vind of een irritante vingertje. Het krijgt voorlopig nog even de voordeel van de twijfel en laat deze eco-stand ingeschakeld. Al met al heb ik de eerste 1000 km vooralsnog alleen positieve ervaringen en heb ik er gewoon zin in om weer in de Corsa te stappen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.