Opel Astra Stationwagon 1.7 CDTi 110pk Cosmo (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Stationwagon 1.7 CDTi 110pk Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 2.000 km |
Ervaring na eerste 3 weken
- 2.000 km
-Aangezien wij aan gezinsuitbreiding hebben gedaan waren wij opzoek naar een groter voertuig. Mijn partner had een Suzuki Swift 3deurs en ikzelf een VW Polo 5deurs. De Suzuki was aan vervanging toe. De wagen die ik wilde (mocht eens mijn zin doen, binnen het budget weliswaar...) moest er eentje zijn van het type 5deurs of break.
Aangezien de huidige 5deurs wagens vrij duur uitvallen (Mazda 6, Opel Vectra/Insignia, Ford Mondeo...) werd het dus een break.
Lang heb ik getwijfeld tussen een Skoda Octavia Break (eindereeksmodel - niet het nieuw), een Kia Cee'd SW of een Opel Astra. Na veel opzoekwerk (onder andere dankzij de reviews van eigenaars op deze site) en het afwegen van de prijs en de geboden kwaliteit is het dus een Opel Astra break geworden. (Door de recyclagepremie van 2000euro en de vele kortingen die ze geven)
Dan het uitrustingsniveau: hij moest sowieso cruise control hebben, een 1.7 CDti motor met 110Pk hebben en het liefst van al een Navi. Mijn partner bepaalde de kleur: Pannacotta. Een lichte kleur en volgens mij de beste om er zo weinig mogelijk vuil op te zien. Het werd er eentje in cosmo-uitvoering.
Ik heb gans Belgisch Limburg afgereden om de prijzen te vergelijken van de verschillende garages en vond 2 garages die aan dezelfde prijs mij een voertuig met die kleur en uitrusting kon aanbieden. De andere garages staken er qua prijs soms tot bijna 1000 euro bovenuit!
Totale prijs: bijna 26.000euro, minus de vele kortingen: 17.900 euro.
Ik vraag me af of dit veel of weinig is in vergelijking met Nederland...
De wagen was een stockmodel en stond in een Antwerpse garage. 3 weken na ondertekening contract heb ik deze ontvangen. Ben er tot nogtoe zeer postief over, enkel de uitlijning (hij trekt licht naar rechts en het stuur staat niet mooi recht) kan ik er weinig negatieve dingen over zeggen.
**Positief:
-Mooi interieur, de semi lederen zetels zitten vrij comfortabel
-Het navigatiesysteem is duidelijk en direct beschikbaar
-De radio geeft een goed geluid
-Een groot koffer met een vlakke laadvloer
-De bedieningsknoppen zijn makkelijk te vinden
-Mooie velgen (7 x dubbelspaaks)
-Een goed in de handzittend stuur
-Bekerhouder middenconcole is handig in gebruik
-pas om de 30000 km een onderhoud
-mooie sierstrips aan de vensters
-zacht getinte ruiten achteraan
**Negatief:
-de bediening van de cruise control: je moet hard drukken op de knoppen
-de bediening van de ruitenwissers (altijd mét regensensor, deze kan jammer genoeg niet uitgeschakeld worden)
-weinig opbergvakken (geen onder de zetels zoals bij mijn VW Polo, amper 1 in het koffer, een kleine in de middenconsole
-amper 1 bekerhouder (indien een armsteun valt deze ook nog weg!)
-de wagen schokt wel eens bij optrekken en schakelen naar een hogere versnelling
-het hoge verbruik (momenteel 6l/100 km)
-de gevoeligheid van de koppeling bij schakelen van 1 naar 2
-De hoofdsteunen zijn te ver naar achteren gezet
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.