Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Hybrid 180pk Business Edition (2025)

autoreview

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Hybrid 180pk Business Edition (2025)

Signalement

UitvoeringAstra Sports Tourer 1.6 Turbo Hybrid 180pk Business Edition
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst4.450 km
Lezerswaardering: 48%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe (leen) auto

  • 500 km

Na 3,5 jaar een Skoda octavia te hebben gereden met heel veel technishe mankementen heb ik nu de Astra Sports Tourer 1,6 T hybrid uit de pool van mijn werkgever gekregen om iig zorgeloos vakantie te vieren. Deze Witte Astra stond nieuw in de pool. Van Mossel beheert de pool en heeft hier goed in meegedacht.

Ik zou zelf nooit een Opel kiezen. Maar poah wat is dit een kloeke bak. (Wel nu onder de Stellantis/vlag. Maar dit rijd super.

Niet meer te vergelijken met de GM-opel. Ik ben van een schakelbak noodgedwongen Naar een 8-traps automaat hybrid met 180 pk gegaan. Niet normaal hoe fijn dat rijd. Vanmorgen 39 km 100km pu gereden naar een klant. Volledig elektrisch. Gaaf. Overmorgen gaan we op vakantie naar Toscane. Dan is de echte test. Mijn eerste gevoel: kan zomaar een blijvertje zijn. Deze petrolhead is redelijk om.

Pro’s:

- fijne TomTom navigatie
- multimediascherm zelf in te delen
- basic zonder onzinnige toeters en bellen
- fijne AGR Stoel.
- lekker flotte automaat. En naadloze schakeling.
- mooie ruime kofferbak. (Was een vereiste voor twee golfsets die meegaan op vakantie)

Con’s:

- witte kleurstelling. Niet mijn keuze. Maar wel mooi in combinatie met zwarte velgen en zwarte accenten.
- gewicht. 1750 kg. Dat voel je.
- spiegels klappen niet automatisch in. Verkeerde bezuiniging.

Na de vakantie een uutgebreidere update

Eerste voorzichtige beoordeling

  • 2.859 km

Na 2850 km waarvan 2200 km vakantieplezier hierbij een voorzichtige update. Inmiddels eraan gewend niet meer te hoeven schakelen. Heenreis naar Toscane ging perfect. Niet zuinig maar wel heel ontspannen door Automaat met 180pk en ACC. dit werkt voortreffelijk. Ook in de bergen in Hybrid modus voldoende vermogen en rustig opschakelen. Nu op terugweg een weekje in de dolomieten. De eerste klommers met haarspeldbochten waren saai, omdat niet zelf schakelen, maar begin dr automaat/hybrid steeds meer te waarderen.

Gem. Verbruik: 6.8 ltr/100km

Con’s:
- spiegels klappen niet in. (Verkeerde zuinigheid)
- laden onder rijden gaat zwaar ten koste van actieradius op benzine.
- vaak tanken. Kleine tank
- geen instelbaar lendesteun
- in sportstand lang doortrekken in lagere versnelling. (Gieren). Vooral bergopwaards
- persoonlijk vindt ik wit geen mooie kleur.



Pro’s:
- superstil in e- modus. Heerlijk stil in hybrid of benzine-modus.
- fijne stoelen
- lekker stug geveerd. (Tov vorige auto (octavia ‘21)
- fijne infotainment en TomTom Navi
- redelijk grote kofferbak.
- degelijke nette afwerking interieur. Hier heeft Opel stappen gemaakt.
- nooit het gevoel dat je terug moet schakelen omdat je vermogen/koppel tekort hebt.

Zou het een blijvertje zijn?

Definitieve keuze

  • 4.450 km

We zijn terug van vakantie. Nu ik tijdens de vakantie de auto heb leren kennen, en gewend ben geraakt aan een automaat ak en hybride rijden, wordt het verbruik ook beter. We hebben inmiddels samen met Van Mossel en ons wagenparkbeheer besloten dat ik de Astra Sports Tourer houd, en de Skoda terug naar de pool gaat. Persoonlijk heel blij mee. De Astra heeft ons tijdens de vakantie geen moment in de steek gelaten. Overall netjes verbruikt. (Lees: veel hellingen, oostenrijkse passen en Duitse Autobahn). Al met al een heerlijke reisauto.
Gemiddeld verbruik bij twee inzittenden en een vol gepakte auto na ca. 4500 km: 1:15,8. Voor een auto van dik 1600 kilo een prima resultaat. (Incl. laden tijdrns het rijden).

Wat mij opviel:
- voor de golfers onder ons: prima kofferbak.
- de AGR- stoelen zijn top. Zeker aanvinken als ze niet standaard in de gekozen uitvoering zitten.
- intuitieve bediening dik voor elkaar. Bij geen boekje gelezen.
- de opel-app downloaden zeker doen. (Klima met weekprogramma, vooraf adressen naar de navi sturen etc)

- ik ben allergisch voor piepjes en kraakjes. Daar hebben ze bij Stellantis goed aandacht aan besteed. Heerlijk stille auto.

- fijne auto. Ook in Toscane bij 40 graden. Heerlijk

- de Navi start soms traag op. Hmm

- het oude Opel van vroeger met veel goedkope plastiks en basic spartaans interieur is definitief afscheid van genomen.

- op de business uitvoering klappen de spiegels niet standaard in. Gemiste kans

Resume: hij blijft

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.