Opel Astra 2.0 Di-16V Club (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra 2.0 Di-16V Club |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 141.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Sinds 1,5 jaar rijd ik met plezier in deze auto.
Ik heb er tot nu toe een kleine 60.000 km. mee gereden en still going strong!
Het dashbord is niet direct het toppunt van design; erg donker en geen leuke accenten oid. Daarentegen zijn alle knoppen en op een logische plaats gemonteerd en zit het geheel zeer solide in elkaar.
De auto is uiterust met een in zowel hoogte- als diepte instelbaar stuur, elektrische ramen en airco. De motor is bij een koude start zeer duidelijk aanwezig. Gaandeweg dat deze wat warmer word valt het geluid best mee. Ook is de wagen best zuinig en heeft deze, in tegenstelling tot veel broertjes en zusjes, niet zo’n dorst voor olie. Puntje van kritiek is dat het soms erg lang duurt voordat de motor op temperatuur komt. Ook is het absoluut geen strepentrekker met de 82pk die deze wagen tot zijn beschikking heeft, maar dat weet je wanneer je de wagen aanschaft.
Al met al, een idiale reisgenoot waar ik nog wel een aantal jaar van hoop te genieten.
* Update 10-10-06
De teller staat nu op 250.000 km dus naar mijn mening tijd voor een update.
De wagen doet het nog steeds naar voldoening alleen komen er nu toch echt tekenen aan de wand dat de kilometers beginnen te tellen.
Net voor de zomer bleek dat de airco niet koud meer wou worden; compressor stuk. Kosten om het te laten repareren € 673.85 volgens de Opel dealer te lelystad.
Oftewel we hadden het redelijk warm in de zomer.. nu komt het koude weer er aan en nu blijkt het dat er totaal geen warmte door de auto gegenereerd kan worden.
De voortekenen van een defecte koppakking als ik een aantal mensen op Problemcar.nl mag geloven.
Wij zitten dus nu redelijk in dubio of we de auto aanhouden of dat er toch een ander moet gaan komen.
Hopelijk hoef ik het niet zo zuur te eten en kan ik nog gewoon blijven rijden in het ’beestje’ want eerlijk is eerlijk: Het rijdt gewoon goed!
* Update 02-03-07
De teller is voor ons gestopt op 260.000.
Helaas kregen we steeds meer mechanise waarchuwingen van de auto dat deze dringend om een aantal nieuwe onderdelen verlegen zat.
Met name het noodloop programma is regelmatig aangesprongen.
Ook ivm. de aanstaande familie-uitbreiding is besloten om de auto te bedanken voor de bewezen diensten en een andere auto aan te schaffen.
Dit is een Opel Vectra station geworden alwaar ik zeer binnenkort een nieuwe MyReview zal gaan maken.
PROBLEMEN
1- Vervangen van de remklauwen en remblokken achter. (erg duur! € 600.-)
2- Wegvallen van de remdruk. (na het vervangen van de remmen achter waren ze vergeten het systeem te ontluchten)
3- Het maar niet op kunnen lossen van een probleem met de dagteller. Deze kan maar niet op 0 worden gereset.
4- Kapotte accu.
5- In het begin dat ik de wagen had ’vrat’ de wagen koplampen. Dit is na een tijdje door de dealer opgelost door een extra weerstandsdraadje tussen de koplampen te spannen.
6- Diagnose Airco compressor stuk € 673.85 (deze nog niet laten repareren).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren